Is een verplichte auto/motorloze zondag goed plan?

Is een Verplichte auto/motorloze zondag een goed plan ?

  • Ja

  • Nee

  • Weet ik niet


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Dat eerste is makkelijk uit te vinden lijkt mij. Maar goed ik ben geen vrachtwagenchauffeur, ik heb wel een oude camper waar ik hetzelfde mee doe omdat 90 zo ongeveer de topsnelheid is.
Een rolsysteem daar ben ik niet mee bekend, dat is me ook nooit opgevallen op de weg. Nu heb ik zelf geen cruisecontrol en ik val ook erg terug op een berg. Degene achter mij zal er meer last van hebben denk ik :+

Ahhh, ben jij dat!? :+
 
Iedereen is enkelvoud, dus niet iedereen ...... zijn, maar iedereen ........ is O-)

Just sayin'.

@LePensZeur : In welke groep vallen de mensen die Facebook hebben opgezegd en het geen moment missen? En welke die buiten dat met hun Raspberry Pi in de meterkast alle verkeer van en naar de Facebook servers geblokkeerd heeft?:]

het is een zelfstandig naamwoord , het bos is mooi, de meeste bomen zijn groen. of je hebt gelijk, wat je maar wildt ;)

gezien onze/ons beiden /beider,onzuh, fock it, reacties vallen we allebei ruimschoots in de 10 % categorie, maar jeij gebruikt framboos en seurveur woorden dus jij band ergurdurdt dan Mei.
 
Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur is geen voorstander van een verplichte autoloze zondag.
Regeringspartij ChristenUnie en oppositiepartij GroenLinks komen deze week met een voorstel voor de terugkeer van een auto/motorloze zondag.
Vindt je een verplichte auto/motorloze zondag een goed idee voor het milieu of niet?
Vertel ook wat je er van vind..

ik ga gewoon inhoudelijk en ontopic reageren.
men komt dus met een voorstel, er word niet bij verteld wat dan het voordeel is voor het milieu, het werkverkeer zal vervroegd en/of verlaat /verplaatst worden en de NS zal niet berekend zijn op de hoeveelheid dagjesmensen en de 23 mensen in Nederland die het wel gezellig vinden om naar hun schoonmoeder te gaan.
;)

moet men nou een reactie gaan geven zonder informatie te hebben ? , snap dat er genoeg zijn die gelijk bij het kleinste nieuwtje gelijk de mogelijkheid aanpakken om te gaan zeiken en bevestigd te zien dat Nl volkomen naar de klote gaat en ander doemdenken, op Fb gebeurt niet anders.
Snap ook eerlijk gezegd niet zozeer dat zoveel om meningen gevraagd word, je word al overspoeld ermee op verscheidene plekken op internet.
Zodra mensen niet gaan stemmen word er altijd gezegd dat ze dan de komende 4 jaar niet moeten zeuren, dan hadden ze maar moeten stemmen, dus ik maak maar gelijk gebruik van mijn recht tot zwijgen, als u al het bovenstaande dan maar even wilt negeren ;)

Met alles wat er over gezegd en geschreven word kan ik als persoon nou ook niet echt zeggen wat er nog goed of slecht voor het milieu is.
De accu's voor elektrische auto's schijnen veel verontreiniging elders op de wereld te veroorzaken, maar daar zullen de bomen in het vondelpark voorlopig geen last van hebben , de regering sponsort die dingen voor de helft , dat vind ik dan wel weer vreemd.
Overigens zijn dat soort 'subsidies' mijn inziens geld wat ze al eerder ergens ge int hebben en nou niet alles wat de regering verzint om geld aan uit te geven valt altijd goed, mooie voorbeelden daarvan zijn 'kunstobjecten' die nogal prijzig zijn, in de ogen van de gemiddelde nederlander en onafgebouwde bruggen en andere projecten.
Dus misschien moet men gewoon eerst afmaken waar men mee begonnen is, bijvoorbeeld niet meer van die gekke dingen doen zoals de subsidie/korting op zonnepanelen weghalen of de houderschapsbelasting op bluemotion voertuigen afschaffen zodat men opeens meer dan duizend euro per jaar betaald waar dat eerst niet was.

Maar ze zoeken het maar uit, ik ga wel fietsen naar de supermarkt en glimlachen als ik de brug over de snelweg oversteek en al die mensen achter elkaar stil zie staan , wensend dat ze 100 konden rijden. :P:j:W
 
Maar ze zoeken het maar uit, ik ga wel fietsen naar de supermarkt en glimlachen als ik de brug over de snelweg oversteek en al die mensen achter elkaar stil zie staan , wensend dat ze 100 konden rijden. :P:j:W

Deed je dat nog niet dan ? werkt goed met een paar degelijke fietstassen en je hebt geen parkeerproblemen.
Ach ja net als bij @Rob RD komt het nog wel eens goed...😉
 
Ik heb nu bijna 1 jaar een fiets en inderdaad met zijtassen waar al met al aardig wat boodschappen inkunnen.
Ook nog een mooie youngtimer met 3 koffers waar dan net weer wat meer boodschappen in en op kunnen.
Maar ik heb al 4 jaar geen auto meer , dat kunnen er niet zoveel zeggen denk ik .
Wij doen al jaren boodschappen op de fiets, alles binnen 10km gaat op de fiets.

Alleen een kratje bier pik ik onderweg naar huis wel eens mee, maar ik ga er weer niet speciaal voor rijden.
 
Deed je dat nog niet dan ? werkt goed met een paar degelijke fietstassen en je hebt geen parkeerproblemen.
Ach ja net als bij @Rob RD komt het nog wel eens goed...😉

IMG_20191019_154737.jpg
IMG_20191019_154731.jpg

Ook geen parkeerproblemen🤗 🤗
 
het is een zelfstandig naamwoord , het bos is mooi, de meeste bomen zijn groen. of je hebt gelijk, wat je maar wildt ;)

gezien onze/ons beiden /beider,onzuh, fock it, reacties vallen we allebei ruimschoots in de 10 % categorie, maar jeij gebruikt framboos en seurveur woorden dus jij band ergurdurdt dan Mei.

_O- *O*

Ik ben veel ergerder. Terwijl ik echt niet onaardig ben hoor.
 
Ik heb nu bijna 1 jaar een fiets en inderdaad met zijtassen waar al met al aardig wat boodschappen inkunnen.
Ook nog een mooie youngtimer met 3 koffers waar dan net weer wat meer boodschappen in en op kunnen.
Maar ik heb al 4 jaar geen auto meer , dat kunnen er niet zoveel zeggen denk ik .
Ik heb sinds ‘93 geen auto meer
Ook hier lopend naar appie
En met de fiets naar de tandarts
Toevallig ben in ‘93 gaan motorrijden
 
Misschien parkeergeld heffen bij supermarkten, en bezorgkosten voor een krat bier om zodoende het probleem op te lossen...:?

En voor sommige zou het een investering zijn, een gezonde lichaam ipv een oliemaatschappij.... :o
 
Misschien parkeergeld heffen bij supermarkten, en bezorgkosten voor een krat bier om zodoende het probleem op te lossen...:?

Supermarkten en winkelcentra beconcurreren elkaar nu juist op het feit dat de ene gratis parkeren heeft en de ander niet. Met verkeersdruk voor de omwonenden op die plekken waar het parkeren gratis is.

Gelukkig heb ik alles aan winkels dat ik nodig heb binnen 500 meter en doe dus alles lopend of de fiets als ik veel mee moet nemen. En doe dus ook al weer 15 jaar zonder auto.
 
Ik heb de appie op 300m maar die is me te duur, behalve de bonusaanbiedingen, ik ga liever 2km fietsen voor de nettorama....wat ik overigens ook heel lang doe.

Alleen met regen en/of kratten bier, geen zin dat ook weleens voorkomt dan neem ik de auto.
 
Ik heb de appie op 300m maar die is me te duur, behalve de bonusaanbiedingen, ik ga liever 2km fietsen voor de nettorama....wat ik overigens ook heel lang doe.

Alleen met regen en/of kratten bier, geen zin dat ook weleens voorkomt dan neem ik de auto.
😍
Ik was gisteren weer eens bij de lidl,nou dat heb ik geweten .
87 euro kwijt voor veels te weinig.
Volgende keer weer de nettorama.

Einde bericht😜
 
Hier in centrum Den Haag zijn alle plekken waar je maar een supermarkt kunt hebben door AH ingepikt. Ik moet minimaal 5 AHs voorbij voor ik bij een andere supermarkt komt. Met uitzondering van de Ekoplaza, maar dat zijn pure oplichters.

Ik ga dus altijd naar AH en let goed op de bonusaanbiedingen. Maar binnenkort opent er een Lidl aan de overkant, maar ik begrijp van @downsider dat ik daar pas helemaal arm van word!
 
Terug
Bovenaan Onderaan