Is een verplichte auto/motorloze zondag goed plan?

Is een Verplichte auto/motorloze zondag een goed plan ?

  • Ja

  • Nee

  • Weet ik niet


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Je mag van mij D66 en Groenlinks en aanhang ook onder de grond stoppen, zijn ze gelijk in contact met de aarde. Ik zou er serieus niet 1 seconde wakker van liggen als dit soort mensen "oplossen".....
Maar als fanatieke MTBer kan ik niet meegaan met het 2e gedeelte van je voorstel :P Dat er wielrenners zijn die zich vnl in groepsverband gruwelijk misdragen, moet ik helaas wel met je eens zijn.:')

Ik vind het toch een vreemde gedachtegang om iemand onder de grond te willen stoppen die een andere mening heeft,, zijn niet direct mijn voorkeur partijen, net als pvv en fvd. die mogen van mij nog lang gezond rond blijven wandelen.
Valt mij wel op dat we steeds groffer in de mond gaan worden vooral bij de no sayers, jammer zo begaafd komt dat niet over.
Het is een motor forum en geen facebook.
Laten we het dan over zoveel mogelijk herrie maken hebben.
 
Vroeger mocht je ook maar 100, maar daar werd weinig op gecontroleerd. Ik reed vaak zo hard als de motor kon.:]
 
Ja maar ze rijden maximaal 90km per uur als ik het me goed herinner, de mijne deed 89... 😁

Tegenweeeuuuurdig staan er veel op 85 ( die van mij ook )
Iets met brandstof besparing.

Ding gebruikt 1 op 2.5 .. wat ik ook doe..
Kantoorvolk ...


Oh, er word ook beweerd dat het beter is voor de verkeersdoorstroming
Snap dat zelf niet helemaal..

Ben sneller met 90 voorbij eentje die 84 loopt als ik het doe met 85 ... maar.. ik zal wel niet kunnen rekenen :)
 
Ik heb hier altijd 100 gereden
Als ik 130 rij moet ik continu in de ankers
Bij de buren kan ik achter Aachen op de linkerbaan het gas opentrekken tot je neus begint te lopen van opwinding :+
 
Plek zat waar je nog t gas kan opentrekken tot je barrel/brik aan het zuurstof moet.

Maarja.. Nederland is wel wat groter als de randstad :) ... dát vergeten er af en toe een paar.
 
Plek zat waar je nog t gas kan opentrekken tot je barrel/brik aan het zuurstof moet.

Maarja.. Nederland is wel wat groter als de randstad :) ... dát vergeten er af en toe een paar.
Klopt, maar bij de buren kom ik geen Aygo tegen op de meest linker baan en ook geen aanhanger en als je ze ziet dan zit er een gele plaat op :X
 
Ach, eigenlijk kan ik er niet zo van wakker liggen.
Laatst met de motoren op een aanhanger naar Sauerland gereden, dus max 90. Je verliest eigenlijk maar verrassend tijd door die lagere snelheid, je gemiddelde snelheid daalt namelijk helemaal niet zoveel. En op de motor zit ik toch al liefst zo min mogelijk op de snelweg.
 
Ja joh, m'n hart bloed er echt van .. elke keer weer ! :) :)

Achter me denken ze daar vaker iets anders over..

Ehh.. nummer staat op de deur.. laat het ze gerust weten ... misschien maakt het indruk *grinnik*

Om je de waarheid te zeggen heb ik die discussie wel eens gehad met een collega & vriend en daar werden we het niet over eens.
Ik vind het onverstandig als het snelheidsverschil 1km is om te gaan inhalen, je mist je afslag nog omdat je het verkeerd inschat. 😉
Mijn collega / vriend zei dat hij er maar achter moest blijven en ging planken.....1km sneller rijden dus....
 
De meeste halen niet in voor het 1 km/u snelheid verschil , maar omdat die handige voor je op "eco" rijd en als een jojo
z'n snelheid vast houd .. ( vooral die Mercedes vrachtwaggels zijn daar ... niet zo goed in )

Dat tikkie langzamer is niet zo irritant.. wat wel irritant is .. 79 - 80 - 81 - 79 - 80 - 80 - 81 ..
En gaan ze alleen 84 als je ze gaat inhalen :)
( yup, onder de chauffeurs zitten ze ook , het zijn niet alleen sleurhutten of Belgen die dat doen )

Dan is het op links, en af en toe in je rechter spiegel kijken of ie het al zat is en je weer naar rechts kan.

Of ik nou 84 of 85 ga .. t zal me jeuken.. maar als ik nou eeerrrrrgens bulten van krijg is het elke keer de snelheid moeten aanpassen.


En dan nog even los gaan over die tunnel angst neuroten .. probeer je met 50T met een beetje gang die tunnel uit te komen,
gaat zo'n halve mongool 70 rijden omdat ie het donker vind ..
Natuurlijk is het donker, het is een tunnel !!! * idioot * .. wat had je dan verwacht ... een disco ???

( en dan helemaal de zenuwen krijgen als ze worden ingehaald )


Doe oprecht m'n best om me niet druk te maken op de weg, daar betalen ze me gewoonweg niet genoeg voor.
Maar.. soms.. ja .. soms zou zelf Ghandi of moeder Theresa moordneigingen krijgen.
 
En dan nog even los gaan over die tunnel angst neuroten .. probeer je met 50T met een beetje gang die tunnel uit te komen,
gaat zo'n halve mongool 70 rijden omdat ie het donker vind ..
Natuurlijk is het donker, het is een tunnel !!! * idioot * .. wat had je dan verwacht ... een disco ???

( en dan helemaal de zenuwen krijgen als ze worden ingehaald )

😁 Herkenbaar, wat vervoer je als je over 50Ton praat ?
 
Maar waarom dan zelf geen 79 rijden in dat geval? Dat heb je ook geen last van je jojo voorganger

Omdat er niet achterop staat hoe hard je voorganger rijdt en je dus steeds aan het uitvinden bent hoe hard hij/zij rijdt. Tel daarbij op dat fabrikanten tegenwoordig allemaal rolsystemen hebben en de computers in de vrachtwagen het prima vinden om bij voldoende massa de snelheid voor een viaduct terug te laten vallen tot 74 bovenop dat viaduct (als je 79 op de cruise rijdt) en de irritatie is compleet, temeer omdat de computer dus berekend heeft dat je dus weer met 84 beneden komt en nog even uit kunt rollen voor je weer op 79 terug bent. De vrachtwagen beschikt over info over hoogtes en weet dus in combinatie met gewicht, aantal assen, etc wanneer er gerold kan worden.
 
Nou als je het hoge trol gehalte meetelt en alle likes en dislikes is dit forum inmiddels een kleine versie van Facebook.😁

Facebook is 10% autisten en 89 % geestelijk gehandicapt (lichtelijk tot zwaar idioot, in de volksmond). Motor-forum is precies andersom .
En iedereen die het daar niet mee eens is , zijn toevallig allemaal die 1% .

Oftewel , zoals een vrachtwagen chauffeur het eens mooi in 1 woord samenvatte: Kanlsool ©
 
Iedereen is enkelvoud, dus niet iedereen ...... zijn, maar iedereen ........ is O-)

Just sayin'.

@LePensZeur : In welke groep vallen de mensen die Facebook hebben opgezegd en het geen moment missen? En welke die buiten dat met hun Raspberry Pi in de meterkast alle verkeer van en naar de Facebook servers geblokkeerd heeft?:]
 
Omdat er niet achterop staat hoe hard je voorganger rijdt en je dus steeds aan het uitvinden bent hoe hard hij/zij rijdt. Tel daarbij op dat fabrikanten tegenwoordig allemaal rolsystemen hebben en de computers in de vrachtwagen het prima vinden om bij voldoende massa de snelheid voor een viaduct terug te laten vallen tot 74 bovenop dat viaduct (als je 79 op de cruise rijdt) en de irritatie is compleet, temeer omdat de computer dus berekend heeft dat je dus weer met 84 beneden komt en nog even uit kunt rollen voor je weer op 79 terug bent. De vrachtwagen beschikt over info over hoogtes en weet dus in combinatie met gewicht, aantal assen, etc wanneer er gerold kan worden.

Dat eerste is makkelijk uit te vinden lijkt mij. Maar goed ik ben geen vrachtwagenchauffeur, ik heb wel een oude camper waar ik hetzelfde mee doe omdat 90 zo ongeveer de topsnelheid is.
Een rolsysteem daar ben ik niet mee bekend, dat is me ook nooit opgevallen op de weg. Nu heb ik zelf geen cruisecontrol en ik val ook erg terug op een berg. Degene achter mij zal er meer last van hebben denk ik :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan