Is een verplichte auto/motorloze zondag goed plan?

Is een Verplichte auto/motorloze zondag een goed plan ?

  • Ja

  • Nee

  • Weet ik niet


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
[...]
en de laatste 10 jaar is het aantal vrachtverkeer op zondag fors toegenomen.
In duitsland gaat het toch ook goed.
Vind het wel een botte bijl wet, maar het zorgt er wel voor dat al die chauffeurs tenminste 1x per week uitgeslapen zijn. *O*
 
Kan m’n Joop den Uyl T-shirt weer de kast in?

Wie is da? Joop den Uyl - Wikipedia
Dat was toch Sinterklaas===> Daar zit ie!!

Maar verder met Joop den Uijl, dat was de kampioen NIETS-ZEGGEN.
Hij begon z'n betoog altijd met: "Aan de ene kant........bla-bla-bla- Aan de andere kant.......... bla-bla-bla.
Was ie al 10 min aan het woord maar had feitelijk nog niets gezegd.
 
En volgende verkiezingen weer allemaal massaal op lachzak Rutte stemmen, he jongens! Nog nooit een belofte waar gemaakt. Of hebben jullie wel € 1000,- ontvangen? En is dat geld uit Griekenland al terug? Met rente?

Rutte is een draaikont. Een ras opportunist.
Als je dit filmpje kijkt, vanaf ongeveer 1:00 en dat dan houdt tegen de bouwstop, autoloze zondagen, en terugdraaien van de max. snelheid, dan kun je toch niet anders concluderen dan dat het een eerste klas charlatan is met een bijzonder korte termijn visie.


 
Even buiten het idee, maar wie gaat dit allemaal raken, is daar wel over nagedacht...
ouderen in verzorgingstehuizen krijgen geen bezoek...
dierentuinen, pretparken, strand boulevards, meubelboulevards, speeltuinen, uitwedstrijden voor voetbalteams, voetbalwedstrijden bezoeken, andere sporten die op zondag worden gedaan, stadcentra, je kunt het zo gek niet opnoemen of ze worden er wel door geraakt...

In de jaren 70 hadden we geen zondagverkoop, de maatregel werd "gedragen"of geaccepteerd omdat het een actie van de arabieren was, maar dit is een onzinnige actie die door niemand gedragen wordt
 
Simpel toch? gewoon elke dag autovrij maken dan wordt er zoveel 'stikstof' uitstoot bespaard dat schiphol nog 50000 vluchten uit kan breiden
 
Nadeel is dat iedereen dan met het vliegtuig naar school of werk gaat, waardoor er geen elektrische autoos meer verkocht (lees:door strotten geduwt) worden. Idee zal dus wel niet doorgaan
 
Wat een gezeik allemaal over een beetje stikstof of CO2.
De rechter doet een uitspraak en gelijk staat het hele land stil. Ook de politiek had dit alles niet zien aankomen.
Dat er iets moet gebeuren dat is evident. Maar niet op deze manier. Ze halen nu de gekste capriolen uit om alles recht te breien.
Boeren bedrijven moeten stoppen/ verminderen. Bouwbedrijven staan stil. Natuurlijk moet ook het autootje (en motorfiets) er aan geloven.
Tot overmaat van ramp komt Pfas er ook nog bij. Zelfs grond uit jouw tuin blijkt nu ineens 'zwaar vervuild' te zin. (=onzin)

De beste oplossing is om NU een NOODWET te maken en daarmee alle beperkingen TIJDELIJK op te schorten om alles duidelijk te krijgen.
We leven al vele jaren met teveel stikstof. (dat is hier op de Ginkelse heide, eeeh Ginkels grasveld al vele jaren te constateren)
Dan kunnen die paar maanden er ook nog wel bij.......................:?
Voor Pfas geldt dat de werkelijke drempelwaarde nog niet eens is vastgesteld. Daarom is nu gekozen voor de laagst meetbare waarde. :X
Vwb stikstof moet eerst maar eens worden uitgezocht, waar werkelijk de problemen zitten. Wat het pad gaat worden om dit op te lossen.
Ook juridische is er dan tijd om alles tot achter de komma dicht te spijkeren.
 
Klinkt als een redelijk pijnloze oplossing zo'n autoloze zondag... Als je in dagdienst een kantoorbaantje hebt.
Mijn beroepsgroep, proces operators, moeten echter 24/7 werken dus ook op zondag. Hoe moeten wij naar ons werk dat meestal (ver) buiten de woongebieden ligt komen dan?
Of moet de fabrieken maar verplicht dicht? Scheelt, krijgt niemand meer stroom, water of gas binnen, best goed voor het milieu.
 
Klinkt als een redelijk pijnloze oplossing zo'n autoloze zondag... Als je in dagdienst een kantoorbaantje hebt.
Mijn beroepsgroep, proces operators, moeten echter 24/7 werken dus ook op zondag. Hoe moeten wij naar ons werk dat meestal (ver) buiten de woongebieden ligt komen dan?
Of moet de fabrieken maar verplicht dicht? Scheelt, krijgt niemand meer stroom, water of gas binnen, best goed voor het milieu.

Precies 👍

24/7 te Waalwijk polymeer industrie,20 kilometer enkele reis🤔
Als het weer redelijk is met speed pedelec anders motor of auto.

Voordeel is wel : lekker rustig in de Eifel op een woensdag.
Geen last van al die ( Nederlandse) motorrijders 😇

Groeten vanuit de nachtdienst te Waalwijk 🤗
 
Wat bedoelen ze met een autoloze zondag?
1 zondag in het jaar? Of élke zondag?
In het eerste geval zeg ik "ja, zeker!". Maar in het tweede geval "neen!"
Dus, ik heb gestemd op "weet ik niet "

Citaat uit een hier ergens gelinkt artikel:
Lees ook:
ChristenUnie en GroenLinks willen de autoloze zondag terug

ChristenUnie en GroenLinks willen de autoloze zondag terug. Voor klimaat, luchtkwaliteit én zondagsrust.

Eu ... zondagrust???
Kan er dan ook iemand voor zorgen dat die bende honden hier eens stoppen met dat f*ck*ng geblaf!?!?!? En die doen dat niet alleen op zondag! Heel de week door, dag ÉN nacht!
Maar ligt niet aan de honden zelf ... laat de honden een vrije loop, en stop de baasjes in die kennels, dan blaffen die honden nog amper :t
En ach, morgen 3 weken ver weg, daarna huisje leeg maken en een nieuw huis zoeken, dus komt goed :t
 
De beste oplossing is om NU een NOODWET te maken en daarmee alle beperkingen TIJDELIJK op te schorten om alles duidelijk te krijgen.
We leven al vele jaren met teveel stikstof. (dat is hier op de Ginkelse heide, eeeh Ginkels grasveld al vele jaren te constateren)
Dan kunnen die paar maanden er ook nog wel bij.......................:?
Voor Pfas geldt dat de werkelijke drempelwaarde nog niet eens is vastgesteld. Daarom is nu gekozen voor de laagst meetbare waarde. :X
Vwb stikstof moet eerst maar eens worden uitgezocht, waar werkelijk de problemen zitten. Wat het pad gaat worden om dit op te lossen.
Ook juridische is er dan tijd om alles tot achter de komma dicht te spijkeren.

Probeer eerst te achterhalen of dat wel door de stikstof komt..
Gras is van nature een zeer sterk gewas, en ooit lieten schapenhoeders schapen op grasvelden weiden...
Schapen hebben in tegenstelling tot koeien de neiging om gras met wortel en al op te vreten, waardoor het gras verdwijnt, en op veel plaatsen in NL de heide de overhand kreeg....
De mens is dus door zijn manier van laten begrazen van de grasvelden verantwoordelijk geweest voor het ontstaan van heide...en het was zo mooi, dat we er trots op werden...
Maar helaas de schapenhoeders verdwenen, en beetje bij beetje kwam het gras weer terug en overwoekerde de hheide, en dat wordt nu door milieu freaks aangegrepen als zijnde de heide verdwijnt door stikstof en CO2....maar dat is niet zo...

Kijk ook eens naar de mussenpopulatie...
Op het moment dat de doorzonwoningen kwamen ( lekker veel glas, weinig tot geen isolatie, lekker veel en vooral goedkoop bouwen) en het gas in NL geen drol kostte, kwamen de mussen overal onder de dakpannen nestelen, lekker warm, lekker beschut, geen moeite om te overleven...
Inmiddels verdwijnt een groot deel van de mussen ( en ik zie de kool nen pimpelmees er voor terugkomen) omdat huizen steeds beter geisoleert worden , en de mus zijn warme bedje moet gaan missen...
Heeft niets met milieu te maken, gewoon de mens gaat anders om met zijn energie, en dat kost de mussenpopulatie zijn beschutte warme overwinterplek...
Zijn we dan slecht met het milieu bezig omdat de mussen minder talrijk zijn...
Let maar op, dit wordt een keer aangevoerd als het zo uitkomt...DE MUSSEN VERDWIJNEN, we moeten met z'n allen minder WC rollen gebruiken !~!!!!!!
 
Volkomen symboolpolitiek. De bijdrage van het verkeer aan welke uistoot van de week dan ook is minimaal. Industrie, luchtvaart en scheepvaart is waar het "probleem" zit. Probleem tussen qoutes omdat de lucht die we inademen in honderden jaren niet zo schoon is geweest. CO2 is plantenvoedsel en daar moet je meer van hebben.

Een regeringsloze zondag of jaar snijdt veel meer hout. De voorbeelden Spanje en Belgie laten zien dat het prima kan en dat de economie fors groeit zonder inmenging van de regering.
 
Ach nog niet zolang geleden had ik een mooi stuk bos achter mijn tuin ,toen hape ik nog zuurstof,toen besloot de lokale politiek
dat er maar een doorgaande weg moest komen,dus nu hap ik stikstof in plaats van zuurstof,bijkomend genot is de herrie in plaats
van stilte,en uitzicht op een hoge geluidswal die weinig geluid tegenhoud ,er is tot aan de Raad van State tegen geprocedeerd,
niets hielp want men heeft geen recht op woongenot en het economisch belang gaat voor,kortom ze kunnen wat mij betreft
allemaal mooi de niet meer bestaande boom in met hun stikstof gezeik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan