Is een verplichte auto/motorloze zondag goed plan?

Is een Verplichte auto/motorloze zondag een goed plan ?

  • Ja

  • Nee

  • Weet ik niet


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Wat gaan we dan met die stookolie doen?

Zuiveren, en vooral .. vooral niet opmengen met het chemische afval van de industrie.

je zou er prima energie mee kunnen opwekken , inderdaad, gewoon opstoken die dooie dinosaurussen !

Die filters zijn er gewoon.
Alleen , die zijn nogal groot.. ( dusdanig formaat dat ze niet met fatsoen op een schip te bouwen zijn )

Maar op de grond, in de vorm van een olie gestookte centrale , prima te doen.
( sterker nog.. dat gebeurt gewoon al )

wist je trouwens dat Nederland hier koploper in is ? Deze systemen maken.
Op de moerdijk staat een centrale waar je "u" tegen zegt.
Als ze willen komt d'r gewoon schone lucht uit de pijpen na het opfikken van de hoogste klasse chemisch afval.
Voor deze installatie is zware olie een lachertje.
 
Laat ze maar een doordeweekse dag kiezen. Doordeweeks reis ik per trein en in het weekend wil ik graag een ritje op de motor / in de auto maken.
 
[...]
Die multinationals nemen die ex-ministers aan omdat die een netwerk hebben en zo hun lobby kunnen uitbreiden en/of handhaven.
Ik dacht altijd als dank je wel voor bewezen diensten.
Zoals rutte een mooi baantje krijgt in ruil voor afschaffen dividentbelasting.
 
De gitarist van m'n band (zit in de bouw, net zoals de drummer) stuurde hem ook al door. Zal vooral in de spits, waarin je de Vmax niet/nauwelijks kunt halen door drukte, lekker veel uitmaken. Heeft weer iemand achter een bureau slim zitten rekenen. :P
 
Kabinet: Snelheid met spoed omlaag om huizen te bouwen.

Om de woningbouw al binnen een paar weken vlot te trekken, wil het kabinet met spoed de maximumsnelheid op wegen verlagen. De stikstofruimte die dat oplevert, wordt gebruikt om nieuwbouwprojecten door te laten gaan.

_O-_O-:W:W
Alleen voor de woningbouw gaat dit gelden. Zwarte Piet mag je niet zeggen en Negerzoen is ook bijna strafbaar ivm discriminatie. Als het zo door gaat stopt een groot deel vd bevolking en heb je inderdaad veel minder uitstoot, files etc en dan heb je die max 80 echt wel nodig
 
Zijn die stikstofdoelstellingen eigenlijk gebaseerd op 't aantal mensen in het land, of op de oppervlakte?
Want indien 't laatste moeten we misschien toch eens stoppen met het opvangen van asielzoekers... als 't eerste, laat er dan nog maar een zootje binnen (liefst zonder rijbewijs en vegetarisch :+)
 
Als het gaat kwa oppervlakte, wat als we ons leger naar een of ander "onbewoond" eiland sturen.
Antarctica ofzo. :+O-)
 
Hor kom ik dan naar mijn werk zonder fatsoenlijk openbaar vervoer en dan zonder te verzuipen of dood te vriezen (Als klimaat verandering het af laat weten)🤔
 

Het gaat beginnen _O-
Belachelijk idee.

We zijn zo`n beetje een 24/7 economie en heel veel zaken draaien door op de zondag.
Ik werk al 16 jaar elke zondag en de laatste 10 jaar is het aantal vrachtverkeer op zondag fors toegenomen.
Al zouden die niet meer mogen rijden dan moet dat verplaatst worden naar een doordeweekse dag.
En als het dan juist op die dagen nog drukker wordt zullen de files nog meer toenemen wat veel meer C02 teweeg brengt.

Het is maar net hoe je je rekensommetje er op loslaat.
 
Leuk, op zondag geen auto op de weg. :(Krijg ik een ontheffing van m'n werk om op m'n werk te komen. O-) Treinen🚇 moeten blijven rijden! Onderweg wordt je dan weer meer dan 3 keer staande gehouden om je op de weg rijd.|(
 
Leuk, dat op een andere dag winkels bevoorraden die al 363 dagen per jaar bevoorraad worden. Ik stel voor dat een jaar er dan 12 dagen bij krijgt zodat we daarop niet rijden en de uitstoot per jaar dus ook daalt.
 
Lijkt mij een mooi plan, natuurlijk zal het werkverkeer ontheffing krijgen.

Kleine bijdrage van " het volk " naar de boeren en bouwvakkers.
 
Is het niet makkelijker een jaar 480 dagen te geven? Elke maand 4 weken van 10 dagen. 24/7 klinkt dan ineens alsof je 3 dagen weekend hebt en met 115 dagen extra per jaar daalt alle uitstoot er jaar ineens met 30%
 
Is het niet makkelijker een jaar 480 dagen te geven? Elke maand 4 weken van 10 dagen. 24/7 klinkt dan ineens alsof je 3 dagen weekend hebt en met 115 dagen extra per jaar daalt alle uitstoot er jaar ineens met 30%

Kunnen we dan een uur ook 45 minuten maken? Dan hebben we namelijk 30u per dag en heeft iedereen veel meer tijd om 's avonds op de bank te zitten.

In het kader van echt wat voor het milieu doen: In een van de gelinkte artikelen zag ik een reactie van een minister van je zal maar net een verjaardag hebben. En nu bedacht ik me net onder het ontbijt dat het veel beter is om elke maand een seksloze zondag te hebben, want dan heb je 9 maanden later ook geen kinderen, hoef je ook niet net op die dag naar een verjaardag *O*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan