Ik heb het alarm systeem (datatool s4) verwijderd, wat een simpele klus is.
Stap 1: zet het alarm in service mode (anders wordt je gek van het gepiep!). Klik het alarm uit en zet het contact aan. Druk de zwarte en grijze knop in van de "afstandbediening" na 10 seconden klinkt er een piep. Als de motor nu van het contact wordt gehaald zal het alarmsysteem niet activeren.
Stap 2: Maak de alarm unit los. Deze zit vast met een rubberbandje.
Stap 3: Knip de krimpkous van de connector af en maak de connector los (deze is verbonden met de kabelboom).
Stap 4: Trek het magneetje van de zijkant af en van de onderkant van de zitting. Dit is de tweede draad die "verbonden is met de motor"
Stap 5: "peuter" de pinnetjes los uit de connector (met een hele kleine schroeverdraaier of haarpin) van het alarm en knip er 4 vanaf.
Stap 6: Maak van deze 4 draadjes, 2 draadjes (solderen en een krimpkousje).
Stap 7: Verbind pinnetjes 1 & 2 en 3 & 5.
Stap 8: plaats de connector terug.
Stap 9: Profit!
Nieuwe meetwaardes met een opgeladen accu:
Contact uit: 13,0 V
Contact aan: 12,3 V
Stationair: 14,1
Tijdens de start: 11,0 V (laagste gemeten).
Het voltage daalt nog steeds hard. Maar verder lijkt alles normaal te functioneren. Ik ben geneigd dit zo te laten.
Nogmaals bedankt voor alle replies en tips. Ik hoop dat deze guide iemand kan helpen.