Cartets zijn niet van magnesium, alleen de carterdeksels en aanbouwdelen.
Ok ik dacht dat men met RS de fabrieksracers/productie racers bedoeld. En die hebben zeker wel magnesium carters.
Ik zit niet zo in de Ducati's dat ik alle benamingen ken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Cartets zijn niet van magnesium, alleen de carterdeksels en aanbouwdelen.
Nee , die waren zand gegoten (sterker) . Wat het precies inhoudt , geen verstand van, maar geen magnesium in elk geval.Ok ik dacht dat men met RS de fabrieksracers/productie racers bedoeld. En die hebben zeker wel magnesium carters.
Ik zit niet zo in de Ducati's dat ik alle benamingen ken.
Die rijdt met 998RS met 1098 blokAls je een RS koopt dan ga je dr geen groepsreizen mee maken naar de eifel...
Haedeler is zo'n beetje de enige die nog regelmatig rijdt met een RS. De rest komt amper buiten. En natuurlijk zijn ze exclusief en kost het bakken geld, dat snap ik ook. Maar rij er mee, zo'n ding uitmelken hoeft ook niet maar genieten en laten lopen is beter dan ding laten verstoffen in een garage of woonkamer naar mijn idee.
Doe je andere mensen ook nog een plezier!
Vermoedelijk om ze bij elkaar stonden.Is die Supermono van dezelfde eigenaar?
Dat is wat de fabriek (of beter race afdeling) adviseert, om niet ineens onverwacht uit te vallen tijdens een training of race. Maar die 400 km is natuurlijk niet een absolute limiet, het blok kan meer km aan maar de betrouwbaarheid neemt ineens snel af.
De magnesium carters kunnen veel meer dan de 400 km aan. Volgens mij werden die gegarandeerd voor bijna 2000 km (race km uiteraard) maar ik ken mensen die ze daarna 2e hands kochten van de race teams uit de WSBK en er nog jaren mee geracet hebben.
En de echte top coureurs kunnen letterlijk voelen wanneer de carters aan vervanging toe zijn, dan begint zo'n blok iets meer te trillen schijnbaar. Maar jongens die er destijds mee in de ONK Supersport 600 reden konden zich er nog prima mee redden.
Dus als je destijds bereid was om veel te sleutelen en veel op en neer te reizen om je onderdelen bij elkaar te sprokkelen was het best te doen om met een "RS" in de ONK te racen. Een van de beste fietsen om destijds races mee te kunnen winnen, en nog prima mee te komen tijdens een Wildcard optreden.
Die rijdt met 998RS met 1098 blokBekijk bijlage 1426273Bekijk bijlage 1426275
Dat is um idd!! Prachtfiets!! Dat er een 1098 in zat wist ik niet.
Die van Gisbert heeft pas nog een tijdje te koop gestaan, raakte ze niet aan de straatstenen kwijtWie reed er in het ONK met een RS dan? Van Ginhoven en JanFrank Bakker een blauwe maandag. Maar verder???
Die van Gisbert heeft pas nog een tijdje te koop gestaan, raakte ze niet aan de straatstenen kwijt
Die fiets is naar Oostenrijk gegaan. Staat nu weer te koop voor nog meer geld.
Voor mijn gevoel is er te veel aan gerommeld.
Mwoah niet erg.Jammer dat de ori Magneti Marelli dash er niet meer op zit, maar verder is ie nog wel aardig compleet zo te zien.
Maar we maken dr een aardig RACE Duc-topic van hier...
Wie reed er in het ONK met een RS dan? Van Ginhoven en JanFrank Bakker een blauwe maandag. Maar verder???
Klopt over die van JfB heb ik het. Dat was de ex WSS fiets van Bontempi.
Daar hebben ze gelijk het blok uitgehaald om hem later weer eventueel goed te kunnen verkopen. En haalden ze de blokken/onderdelen uit Engeland. Afgeschreven onderdelen (max voorgeschreven uren/kms) uit de BSB van destijds.
John Bakker en Torleif Hartelman reden niet met RS? Maar gewone 748?
Met wat reed Bakker dan in het europees superstock kampioenschap?Torleif Hartelman heeft niet met Ducati gereden in de onk. Ben je niet in de war met Hans Fischer?
De Duc van Fischer ken ik redelijk goed.
John Bakker heeft een hoop fietsen gereden waaronder een paar geweldige Ducati's, maar geen RSen naar mijn idee. Die kon ook een knap stukje sturen trouwens!!
Ik dacht eens gelezen te hebben een test over die duc waar hij mee reed, kwam volgens de schrijver rechtstreeks van de corsa afdeling.Volgens mij met een MV en een 998S van Lowlands racing.
John Bakker monteur bij Goedhart Motoren toch?Torleif Hartelman heeft niet met Ducati gereden in de onk. Ben je niet in de war met Hans Fischer?
De Duc van Fischer ken ik redelijk goed.
John Bakker heeft een hoop fietsen gereden waaronder een paar geweldige Ducati's, maar geen RSen naar mijn idee. Die kon ook een knap stukje sturen trouwens!!
John Bakker monteur bij Goedhart Motoren toch?
Ik dacht eens gelezen te hebben een test over die duc waar hij mee reed, kwam volgens de schrijver rechtstreeks van de corsa afdeling.
Was in motorweek2, geschreven door Steven Caesar.
Dat weet ik niet. Hij heeft wel een poosje nog een motorzaakje gehad in Coevorden. Daar heeft ie ook nog een 851 racer met 1098 blok gebouwd. Schitterende fiets en daar kon ie ook goed mee overweg!! Ding is naar Engeland gegaan geloof ik. Dat motorzaakje zat ook compagnon in die eigenaar was van de 748RS van Ghisbert. Ben zn naam ff kwijt.