Jaa hoor ik er nou eindelijk bij! ook nen cb

ik ga je strax direct terug mailen :)


iemand iets meer info over die carterontluchting bovenaan ??
zit daar een membraan ofzo ??kan die verstoppen ?

groetjes
 
Nee zit niks, ja pakking, enige wat ik me voor kan stellen is wat sludge (oude oliesmurrie). Zeg Pablo als je de motor met de kickstarter ronddraait zonder contact aan te zetten, hoor je dan ook dat sis geluid. Want ik zelf ben bang dat het dan een lekkage bij de bougie is. Hoeft geen ramp te zijn hoor, maar dan betekend het wel demontage van de kop en er een draadbus in laten zetten.
 
hey backfire

Ik dacht ook eerst dat het lekte langs het bougie gat maar ik heb hem zonet ffe gestart en ik hoorde ffe geen gesis meer, de vorige keer ging het gesis zo nog een minutje door na het stoppen van de motor..zoveel lucht kan er toch niet uit de cilinderkop ontsnappen ??

maarja heb weer ander probleemtje..haal m'n batterij van m'n druppellader en steek die batterij ffe in m'n cb'tje

moeder komt m'n kamer binnen en vindt dat die klemmetje slordig liggen van m'n druppellader.. legt ze ze gewoon tegen elkaar op m'n bureau mag ik weer een nieuwtje kopen |( ik hoop de motozoom deze keer m'n lader binnen de 3 weken aflevert anders is m'n batterij ook nog eens kaduuk :r
 
idd |( , ik dacht nog van ah tis maar voor ffe

heb wel weer m'n lesje geleerd
 
jaa pl€p oma pff

okeej ging ik de overlaats een proefritje maken ..heel flink benzine gehaald, hup erin gekiepert..batterij erin.
Druk op knoptje .. *kreun kreun* ..motor wil niet aanslaan :?
gvdomme..vorige keer draaide ie perfect.

Ffe tege de vlotters getikt..nix, toch maar koppig blijve door proberen maar niet willen.

Dus ffe de bougies gechekt en ze vonkten nog mooi.
Dan maar eens benzine in de cilinderkop gedaan, nogmaals op dat knopje ennnnn VROEM VROEMMMMM en uit.. :} carb dus verstopt

haal de linkervlotterbak open en niet vuil ofzo, ik blaas ffe op het slangetje waar benzine moet toe komen en ik blaas mezelf rode kaken! :o zat blijkbaar verstopt ofzo
vlottertjes eraf en het pinnetje dat nietmeer wilde samen zakken met de vlotter ffe uitgekuist...maar soms blokeerde het nog :( ik weet niet wat ik het best kan doen om het te reinigen ( er kwam iewat vastere substantie uit :X )
iemand ?
heel lichtjes met schuurpapier ofzo ?
ik heb al wat benzine door het kanaaltje gejaagd ofzo maar als ik de vlotter weer helemaal naar boven duw valt het pinnetje nietmeer terug naar beneden soms, ook niet als ik me daar sta de pleuris te blazen.
Een simpel tikje en het zakt terug.
SIMG0597.jpg

natuurlijk een fotowje voor degene die me ongeveer kunne volgen in wat ik bedoel
SIMG0599.jpg


en zo staat ze er nu weer bij B|
SIMG0600.jpg

ja stukje hout vooraan moet nog bekleed worden ;)
en zitje moet later nog overspoten worden en blok moet nog opgepoest worden, maar ik ben maar een arme student ( binnekort nietmeer ) en later kan ik me wel wat meer veroorloven :]
ik ga niet voor de schoonheids prijs :+
is echte brikstyle :P
 
Laatst bewerkt:
Schuurpapier op je vlotternaalden :X :X

gewoon met veel geduld met de hand schoonmaken en desnoods nieuwe naalden en/of zittingen....Dus eerst naalden en zittingen d'r uit en die helemaal schoonmaken. Wellicht ook een idee om effe een filtertje in je benzineslang te zetten. (ook carb cleaner door je benzine doet vaak wonderten)
 
Ok ik heb ze dus gewoon ffe met de hand uitgekuist, strax eens monteren en kijke oftie nu wel wil.

En idd een benzinefiltertje MOET er zeker nog tussen komen!
zal wel wat laten weten later of het nu ging of niet :]
 
ok status:

carbs terug in elkaar,en eronder gegooid..drukkie op de knop ..*kreun kreun*
niet willen ;( gvdomme!

en net zoals velen onder jullie..
heb
ik
de


DODEMANSKNOP vergete !! :+

ok drukkie en BROEM! :} it was back alive..

aandachtspuntjes

Stationair loopt wat hoog

2000tr/m--stationairschroef afstelle?
alhoewel hij veels te lang op het gas reageert..ik geef gas tot 3000tr, en als ik van het gas afga blijft hij nog ffe hangen en daalt dan pas..

opgelost,gashendel draad keerde niet altijd goed terug dus de ene cilinder draaide wat meer dan de andere

Heb ook nu de carbs op 1*1/4 slag ope gezet en pakt nu ook veel beter op en af
alles inorde dus en m'n cb is klaar voor een testrit de komende dagen :o



thx mense !
 
Laatst bewerkt:
ok ..momenteel heb een een lach van m'n ene oor naar de andere want...

ik heb zojuist een ritje gedaan!!! haha
eerst 10 maal in z'n 1 gegooid om de koppeling los te gooien want hij viel steeds uit.. en opeens nietmeer *D rijden dus!!
wat rijdt zo'n ding lekker :] maar dat komt waarschijnlijk omdat het m'n eerste motor en viertakt is en ik heb al in 2 jaar geen motorisch voertuig meer bestuurd
IK BEN DOLGELUKKIG !! :] het kan niet op :9

piccies!
SIMG0607.jpg

SIMG0606.jpg

idd zo'n houten plank rijdt strak! echt brikkewerk!!
Ik wil iedereen bedanken die me geholpen heeft met m'n brikkie en backfire je mag zeker een ritje op m'n cbke doen hoor! dat ben ik je verschuldigd! :P

maar nu nog een vraagje :+

ok m'n koplamp

SIMG0602.jpg

er zijn 3 klemmen op maar ik weet niet welke draadjes er juist op moeten

SIMG0603.jpg

is blauw en wit, deze moeten er waarschijnlijk wel op..maar dan hebbik nog een klem over op m'n lamp wat moet er daar dan nog op ?

heb dit nog over
SIMG0605.jpg


iemand die me kan vertelle hoe die juist moet worden aangesloten ?

thx

ik ga nog wat in me hoofd :]
 
komt allemaal naast m'n band..men kentekenplaat ga ik aan de kant van m'n ketting monteren..met daarboven m'n kenteken verlichting, zal wel nog zien hoe ik m'n (stop)licht zal monteren
 
schop...niemand die m'n lichie kan laten verlichten ?
 
Laatst bewerkt:
Sorage houdt mij ten goede maar volgens mij is wit dimlicht, blauw grootlicht en zwart is terug naar het frame (de '-').
Het leuke van gloeilampen is dat je de stekkers er op kan zetten en uitproberen of je het goed hebt aangesloten zonder dat je schade aanricht. er zijn ook lampen die de behuizing voor de '-'gebruiken en dan wordt het allemaal wat kritischer, als in; kan je een zekering kosten.
,
Bij de weg zomaar tussen door: "Chapeau, van harte wat een toffe brik." mocht je een afgezaagd achterspatbord willen neem je maar contact op. En misschien heb ik ook nog wel van die omhoog staande uitlaten liggen die ietsje minder dempen dan origineel maar die op deze moto wel heeel tof zouden staan.
 
haha ok super bedankt peter !! :}

ja ik wil wel gerust dat spatbord en eens een fototje van die uitlaten zien..als we dan toch handelen kan ik dan ook mijn cb250embleemtjes naar je opsturen als je ze nog moet..
thx voor de tips :} !

edit

zien die uitlaten er zoiets uit ?

full
 
Laatst bewerkt:
oh ok een kick aan m'n topic


de reden wrom ik nietsmeer heb gepost is omdat dit echt wel de slechtste week van m'n leven is ...

1* M'n cb vlotters zitten alweer vast :? ( nogmaals uitkuisen ??)
2* Maandag eeft m'n vriendin het uitgemaakt met me
3* Khad vandaag ( vrijdag ) eindwerk verdediging tegen de jury en was er al niet met m'n gedachten bij
4*Onderweg naar school om m'n eindwerk te verdedigen ..rij ik ffe door een oranje licht ..en je raad het al ik ben het zwarte schaap
-O-
het feit dat ik wat verstrooid, gehaast en m'n eindwerk moest verdedigen en dat ik nu een afstand van 5 km in 8 minuten nu moet afleggen helpte niet
ze hielden me gewoon nog 10 minuten aan de kant alsof ze er plezier in hadden |(

wordt weer een vette streep door mijn rekening ( weeral 175 pleuro's ..enkele pagina's terug zieje dat ik ook onlangs al een boete heb moeten betalen om met mijn fiets door het oranje licht reed :r :r

Post van Sorage in topic 'Jaa hoor ik er nou eindelijk bij! ook nen cb'
Dit is errug kut!


wel een leuke ijsbreker voor de juryleden _O-
 
Laatst bewerkt:
Sjongejonge het zit niet mee zeg! 175 euro, dat valt vies tegen.

Hmpf, dan heb je voorlopig je dosis ellende weer gehad...

Eindwerk nog een beetje kunnen verdedigen??
 
ppff een mf oma vergadering hier

Is alweer een tijdje geleden dat ik nog iets heb gedaan aan m'n cb'ke maar gister zag ik het licht! :9
Dus ffe om een benzinefilter geweest en de rechtercarb gedemonteerd omdattie nog niet 100% liep.
rechter eraf, kuisen en er terug op samen met de filter
Gooi ik benzine in m'n tank...worden m'n voeten nat :X jah linkercarb loopt over |( dus die ook weer gedemonteerd en gekuist ( het was nodig )
En toen nogmaals gestart... en jaa hoor lopen als een zonnetje :]
Khad toen ook een pot om op me hoofd te doen aangeschaft want ik heb nogal problemen met de juiste helm te passen :+

Hier een fotoke van hoe dringend een filtertje wel niet was :X heb nochtans m'n tank gekuist, nouja strax filtertje uitspoelen
SIMG0612.jpg


en hier m'n leuke helm!! supersafe!! :Y
SIMG0611.jpg


MAARRRR
dan hebbik weer een probleemtje ontdekt.. er lekt wat olie uit die doppen van m'n kleppen..is dat normaal ? moet ik gewoon die doppen wat harder aanspannen ofzo ? of is dat niet normaal dat er daar zomaar olie uit zweet :?
Thx
 
Nee niet vaster draaien Sorage, je moet even 4 nieuwe ringetjes regelen (vast wel iemand met cb die nog paar heeft liggen). Dingen zijn waarschijnlijk zo plat als een eurocent (duppie kan niet meer :( )

Vaster draaien mol je alleen je doppen mee.
 
Maar eh, leuk om te horen dat ie t nu doet, jammer dat je er van het weekend niet bij was Sorage. Ik miste wel een twinneke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan