jacht op motorrijders

f*ck you got me again :+

ik lag idd een metertje of wat verder 8-) Zo zie je maar dat 80 km/h ook levensgevaarlijk kan zijn })

Pech heet dat ;) , want de bedoeling was dat ik met 140 km/h een wheelie op het ijs zou proberen te maken. Gekkenwerk, want zo werd het betiteld, een vooroordeel. Fimpjes hadden aangetoond dat het wel degelijk mogelijk was en zelfs meer ook :+ Dus ik als eencellige amoebe die stunt toch nagedaan *O* , met dito gevolgen.

Maar als oom agent die stunt had kunnen voorkomen, dan zou ie het niet nagelaten hebben :X Vandaar dat we dit ook intern gehouden hebben ;)

Dat is een beetje de strekking van alle discussies hier. Je doet iets wat technisch mogelijk is. Je wordt wel/niet gepakt en je hebt wel /geen pech in het uitoefenen ervan 8-)

En dat doe je zolang het goed gaat :]


Idd, je toont aan dat JIJ en de door jouw bestuurde techniek het dan wel zouden hebben gekunt, maar dat jij als bestuurder dus de omstandigheden verkeerd hebt ingeschat :?

Het ijs was niet dik genoeg. Dat is geen pech, dat is wetenschap.

Inschattingsfoutje. Zoals zovaak bij motoraanrijdingen, en hoe hoger dan je snelheid hoe minder tijd en mogelijkheden om te corrigeren. Je motor uit z'n rijrichting krijgen bij 180 is nou eenmaal moeilijker als bij 80. Toch ??Laat staan tot stilstand komen.
Inschattingsfoutje...en geen tijd meer om te reageren....of dat inschattingsfoutje dan van jou of een andere verkeersdeelnemers is ...is daarna alleen voor de verzekering nog belangrijk....de begravenisondernemer maakt t niks uit nl.


Kom eens een (anoniem gemaakt) dossier inzien en geef dan eens aan wat die motorrijder anders had kunnen doen. En zie wat er gebeurd was als hij gewoon de Vmax had aangehouden.....
 
het hoge woord is eruit dames en heren;

RISICOACCEPTATIE :} :} :}

Niet meer, niet minder. Doet alleen zo zeer aan de portemonnaie -O-

Woord gebruik ik graag.

Alleen kun je alleen voor je zelf die risicoacceptatie bepalen.....maar doe je dat in een omgeving waarin ook anderen zich voortbewegen en die hebben geen invloed op wat jouw risicoacceptatie is, maar kunnen eventueel wel de vervelende gevolgen daarvan ondervinden.

Ga en een circuit je eigen risico accepteren en van mij mag je zo ver gan als je wil :} :}
 
Kom eens een (anoniem gemaakt) dossier inzien en geef dan eens aan wat die motorrijder anders had kunnen doen. En zie wat er gebeurd was als hij gewoon de Vmax had aangehouden.....
maar is dit representatief voor elke motorrijder??????
Ik snap jouw punt wel, maar elke situatie is anders en dus is het een klein beetje appels met peren vergelijken vind ik.
 
Idd, je toont aan dat JIJ en de door jouw bestuurde techniek het dan wel zouden hebben gekunt, maar dat jij als bestuurder dus de omstandigheden verkeerd hebt ingeschat :?

Het ijs was niet dik genoeg. Dat is geen pech, dat is wetenschap.

Inschattingsfoutje. Zoals zovaak bij motoraanrijdingen, en hoe hoger dan je snelheid hoe minder tijd en mogelijkheden om te corrigeren. Je motor uit z'n rijrichting krijgen bij 180 is nou eenmaal moeilijker als bij 80. Toch ??Laat staan tot stilstand komen.
Inschattingsfoutje...en geen tijd meer om te reageren....of dat inschattingsfoutje dan van jou of een andere verkeersdeelnemers is ...is daarna alleen voor de verzekering nog belangrijk....de begravenisondernemer maakt t niks uit nl.


Kom eens een (anoniem gemaakt) dossier inzien en geef dan eens aan wat die motorrijder anders had kunnen doen. En zie wat er gebeurd was als hij gewoon de Vmax had aangehouden.....

He, een uitnodiging bij Bak op kantoor })

Weet alleen niet of het slim is om te gaan :+ Goede middag TT, neem plaats.....klik klik, klik 30 pistolen op me gericht en in de boeien :X

Bak, ben eens heel realistisch en zeg ONS eens hoe vaak JIJ denkt dat snelheid de feitelijke boosdoener was van het ongeluk, los van de bekwaamheid/onbekwaamheid van de rijder. Kijken of de statistieken liegen O-)

En vragen jullie ooit erbij of er al eens een VRO is gedaan? Just for the record? Want dan zou je zien dat de kans om betrokken te raken bij iets vergelijkbaars ineens drastisch afneemt. Raar he 8-)

Rare jongens, die geoefende rijders. Maar zoals gezegd, NIEMAND is onfeilbaar 8-)
 
Dat is ook ene deel van het probleen, wat mark al zegt en wat jij ook weet is dat opleiding en oefenen oefenen oefenen de sleutelwoorden zijn.

of iemand die alleen op zondag als het boven de 22.3 graden is met een ligte westenwind een rondje gaat rijden over de dijk en daarbij 120 gaat rijden, of iemand die dagelijks op de motor zit (instructeur op pliziagent bijv.) die met 120 over dezelfde dijk gaat rijden.
De pest is alleen natuurlijk dat je niet alleen meneer a een prent kan geven

De pest is dat je geen verschillende normen kunt hanteren en de goede rijders dus onder de slechte moeten lijden. Dus lagere maximum snelheden.


Sorry MarkTT, we zitten dus toch in hetzelfde bootje... '( ...

Maar zoals in de reclame "toch voel ik een afstand".... }) :P
 
Wat is nou het probleem lutsers??? Er is een motorrace ergens in een boeren gehucht en dan gaan daar heel veel struikrovers in de bosjes liggen, nou en....morgen ken je daar weer knallen. Statistisch gezien houden de rovers zich wel een week rustig.
 
volgens mij heb ik dat al in 5 posts hiervoor geschreven, vind het knap dat je het nu al snapt :P :P :P
Maar serieus, nogmaals, je moet weten waar je wel en waar het niet kan.
Rond Assen kon het VANDAAG ff niet, morgen misschien weer wel

Zie, ook ik leer dagelijks nog wat bij.



Dus was ik gister een slechtere motorrijder dan vandaag :P
 
Bak, ben eens heel realistisch en zeg ONS eens hoe vaak JIJ denkt dat snelheid de feitelijke boosdoener was van het ongeluk, los van de bekwaamheid/onbekwaamheid van de rijder. Kijken of de statistieken liegen O-)

Als ik zo vrij mag zijn om hier ook antwoord op te geven....De afgelopen jaar bij veel te veel ongevallen geweest (zowel auto als motor) die geheel eenzijdig waren en alleen veroorzaakt zijn door de snelheid van de bestuurder op dat moment. En het waren allemaal gasten die zichzelf heel bekwaam vonden en het misschien ook wel waren. En dan met nadruk op waren want er zijn er veel die het niet meer kunnen navertellen.
 
Woord gebruik ik graag.

Alleen kun je alleen voor je zelf die risicoacceptatie bepalen.....maar doe je dat in een omgeving waarin ook anderen zich voortbewegen en die hebben geen invloed op wat jouw risicoacceptatie is, maar kunnen eventueel wel de vervelende gevolgen daarvan ondervinden.

Ga en een circuit je eigen risico accepteren en van mij mag je zo ver gan als je wil :} :}
Is ook een klein beetje onzin aangezien je niet in je 1tje op een circuit rijdt en je dus weer met andere inzichten te maken hebt. Anders zouden er bij de motoGP een stuk minder aanvaringen en ongelukken gebeuren.

het voordeel daar wel is dat er weinig vangrails in de bochten te vinden is, dus mocht het mis gaan heb je een grotere kans dat er met de persoon niet heel vee laan de hand is.

Komen we weer terug op de discussie hard rijden op de weg. Van mij hoeft het ook niet extreem in een bocht waar de vangrails mij op staat te wachten, daar rij ik dus rustig dan wel redelijk netjes aan de snelheid.
 
Zie, ook ik leer dagelijks nog wat bij.



Dus was ik gister een slechtere motorrijder dan vandaag :P

Jij blijft een lousy driver })

Volgens mij krijgen jullie regelmatig trainingen op het PVI, dus volgens mij weet bak maar al te goed wat wij bedoelen, aleen kan ie het niet hier zeggen. Waar heb ik dat eerder gehoord/gemerkt ? }) })

:W
 
Waarom niet? Collega agent krijgt waarschijnlijk geen bekeuring als ie kan aantonen een collega te zijn O-)

Denk haast wel dat het in de praktijk zo werkt :W IK ga dan ook solliciteren bij de plisie :+

Dat was ooit eens zo....tegenwoordig moet je bang zijn dat als je een collega matst je een onderzoek wat betreft integriteit aan je broek hebt dus laten de meesten het wel...

Dat dat ooit eens zo was...was trouwens wel in een tijd waarin men beter over de politie dacht dan nu.

wat is dan de les uit de geschiedenis ??? O-) :P
 
Weer twee doden |||
UTRECHT (ANP) - Twee motorrijders zijn zaterdagavond bij knooppunt Rijnsweerd op de A27 om het leven gekomen bij een ongeval. Wat er precies is gebeurd, kon een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten nog niet vertellen.
 
Ze zouden alle palen in Nederland moeten weghalen en bij elke basisschool een moeten neerzetten, dan ben je goed bezig B| :X

Maar DAT gebeurt niet, en jij weet ook waarom 8-)

Omdat jij niet lang genoeg geleert hebt dat jij daarover mag beslissen ???

;)

PS, over dat onderwerp waren we t WEL eens, remember ??
 
Als ik zo vrij mag zijn om hier ook antwoord op te geven....De afgelopen jaar bij veel te veel ongevallen geweest (zowel auto als motor) die geheel eenzijdig waren en alleen veroorzaakt zijn door de snelheid van de bestuurder op dat moment. En het waren allemaal gasten die zichzelf heel bekwaam vonden en het misschien ook wel waren. En dan met nadruk op waren want er zijn er veel die het niet meer kunnen navertellen.
maar hoe vaak gaat het goed, misschien is het maar 1% dat het mis gaat (ff uit de lucht gegrepen) en dan valt het relatief en puur op de cijfers gezien weer mee.
Begrijp me niet verkeerd, elke gewonde of erger is niet om te lachen natuurlijk.

Ik kies uit waar ik wel gek kan doen en waar niet.
Heeft niks met goed kunnen rijden te maken, maar met een stukje in bedwang houden van de testosteron en gezond verstand.
 
Zitten ze te bekvechten of het lente of herfst is terwijl het zomer is..

Ik roep Trasos en hang jullie allemaal in de vlaggemast op halfstok.
 
Ahum, laten we de symbiose hier stoppen en weer elkaar opponent worden. Ik vind het hier klef worden })

;)

Nee, vind het eigenlijk wel grappig dat we eens begrip voor elkaars argumenten hebben *O*

Ik denk alleen niet dat ik dit bij de eerstvolgende staandehouding zo snel uitgelegd krijg :X

Bakkie, mag ik je telefoonnummer, dan laat ik ze met jou bellen :+

TT denkt toch dat ie dan van een koude kermis thuis komt :+

0900 8844 of als ze haast hebben 112 :+

Kermissen zijn zelden in de winter ;)




En we begrijpen elkaar wel vaken, maar reageren graag op de manier waarop de ander het uit z'n strot krijgt. Ieder z'n hobby :+
 
maar hoe vaak gaat het goed, misschien is het maar 1% dat het mis gaat (ff uit de lucht gegrepen) en dan valt het relatief en puur op de cijfers gezien weer mee.
Begrijp me niet verkeerd, elke gewonde of erger is niet om te lachen natuurlijk.

Ik kies uit waar ik wel gek kan doen en waar niet.
Heeft niks met goed kunnen rijden te maken, maar met een stukje in bedwang houden van de testosteron en gezond verstand.

En daar ligt bij sommigen juist het probleem. Die houden de testosteron niet in bedwang...verruilen het voor adrenaline en daar gaat het gezonde verstand. Voordeel van adrenaline is dan wel weer dat je verwondingen in eerste instantie niet voelt.... :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan