Jaja...SUPERMOTARD!

Hoezo fight-the-fat? Kleine motoard tegen de supersports? :)

Ennuh, heppie geen icq?
fight the fat is een term geboren in oostenrijk waar duivelse motard-piloten als struikrovers wachten op de zogenaamde snelle jongens op snelle bieks om deze te wassen en te scheren...

wat wij dus gedaan hebben tijdens de kicxtoer...

aan icq doe ik nie... maar ik heb mail hoor...

ik ken geen nederlandse motardbouwers. velen doen het zelf. onderdelen te over, en ga naar zo\'n wedstrijd, zie je een hoop en krijg je wel ideeen.

wordt het je enige motor?
als je zelf gaat bouwen zal je een tijdje niet kunnen rijden... de winter komt, dus dat is te overzien.

ga nou es naar
http://nav.webring.yahoo.com/hub?ring=supermotards

daar zijn genoeg belgische en nederlandse bouwers te vinden, bijvoorbeeld Tom en zijn yamaha
http://home.wish.net/~tom828/
(traaaaaaaage site)
 
Jammer, het ware motorrijden is volgens mij een kick krijgen van je eigen motor (en eventueel rijstijl), en juist niet voor anderen. Misschien moet je dat toch eens proberen. })

Oké, een automobilist jaloers maken, dat is wel lache... :]

Ik krijg een kick van mijn eigen motor! Maar ik \'presteer\' het best als ik onder \'druk\' sta...dus als er een hele groep mensen staat, zijn mijn wheelies vetter dan als er niemand is.
Snappie?

En het wel zeker voor mijn eigen plezier...

\"Vroeger\" heb ik veel op een compleet verbouwde Yamaha FS1 gereden...125cc Honda CR blok eronder, liep echt als een KANON! En daarmee maakte ik wheelies tot in de 4 (1 keer in de 5), echt een MEGAkick gewoon!
 
GuZ, de fabrikant van die SM\'s kan jou wel aannemen als vertegenwoordiger, denk dat de verkoopaantallen dan omhoog zullen schieten. :) :)
 
Op Dinsdag 18 september 2001 19:25 schreef duderuud het volgende:Maar op een gegeven moment probeerde de pa van die vriend van me dat ding te starten.
Resultaat...
In de voet zijn een aantal botten compleet verbrijzeld, en houdt er zijn hele leve last van! :( :(
Lange tijd moeten revalideren....
De beste man rijdt zelf al eeuwen motor, dus weet wel een beetje wat hij deed...

Ja dat is dus kut. Dat doet zeer. Overigens zit er achter 50 of 75cc ook flink wat compressie. Kennis van me was \'m aan het fiksen, doet ff met z\'n hand de kickstarter naar beneden, glipte uit z\'n handen en kreeg zo die kickstarter tegen z\'n kop. Die had er een flinke bult aan over gehouden.

En verder paar jaar terug, een vriend van me had een crossbrommertje, en het was nat buiten, brommer viel uit, hij ging kickstarten, die kickstarter draaide ofzo, en sloeg terug. IN Z\'N BEEN!!! En dat is dan maar 50cc. Heel gat in z\'n been,hij liet het zien, een deel van de kickstarter zat echt in z\'n been.. die heeft een hele tijd mank gelopen op school... hehe. die gozer heeft ALTIJD pech.

Maargoed, dat is jaren terug. nu geen brommertjes meer te zien.
 
Ik krijg een kick van mijn eigen motor! Maar ik \'presteer\' het best als ik onder \'druk\' sta...dus als er een hele groep mensen staat, zijn mijn wheelies vetter dan als er niemand is.
Snappie?

En het wel zeker voor mijn eigen plezier...

\"Vroeger\" heb ik veel op een compleet verbouwde Yamaha FS1 gereden...125cc Honda CR blok eronder, liep echt als een KANON! En daarmee maakte ik wheelies tot in de 4 (1 keer in de 5), echt een MEGAkick gewoon!


Jaja snap je wel... Zit je een beetje te sarren... :P Maar dat heb ik niet als er iemand kijk, dan ben ik veel te bang om op m\'n bek te gaan.
 
fight the fat is een term geboren in oostenrijk waar duivelse motard-piloten als struikrovers wachten op de zogenaamde snelle jongens op snelle bieks om deze te wassen en te scheren...

wat wij dus gedaan hebben tijdens de kicxtoer...

Heel Leuk gezegd Guz, maar ik heb je alleen voorbij zien rijden als we op een terrasje zaten, konden jullie weer een beetje inlopen. ;)

Okee, op kleine zeer scherpe haarspeldbochtjes win je het, maar dat was het dan.

Maar jullie hebben er absoluut een boel ingehaald, maar de kwaliteit van de KicXtour gaat ook wel een beetjen achteruit.

Het is leuk speelgoed, maar ik hou toch maar me R1.
Maar gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak, toch?
 
R1 vind ik ook helemaal te gek, maar ik ben bang dat ik me dan echt doodrij, of anders helemaal binnen 5 seconden mijn rijbewijs kwijt...ik zou alleen maar knieschrapen en wheelien met zo\'n ding!

Is dus niet goed voor mijn (financiële) gezondheid!
 
R1 vind ik ook helemaal te gek, maar ik ben bang dat ik me dan echt doodrij, of anders helemaal binnen 5 seconden mijn rijbewijs kwijt...ik zou alleen maar knieschrapen en wheelien met zo\'n ding!

Is dus niet goed voor mijn (financiële) gezondheid!

Begrijp het helemaal, zo\'n SM is ook onwijs gaaf, denk alleen voor mij dan dat ik de nadelen te groot vindt, eigenlijk gewoon zo\'n SM erbij. })
 
Heel Leuk gezegd Guz, maar ik heb je alleen voorbij zien rijden als we op een terrasje zaten, konden jullie weer een beetje inlopen. ;)
kunst... we vertrokken altijd als laatste... we werden altijd wakker van de eerste vertrekkende (angst)hazen die ons voor probeerden te blijven... ;)

u was ook op de kicxtoer?
en een duke is echt niet alleen koning bij haarspelden... maar zo gauw het tempo enigzins daalt en niet hoger dan 140 komt (en dat is toch het gross vanzo\'n toer) is een duke koning... tis bizar hoe zo\'n eenpittertje accelereert :9~
 
Begrijp het helemaal, zo\'n SM is ook onwijs gaaf, denk alleen voor mij dan dat ik de nadelen te groot vindt, eigenlijk gewoon zo\'n SM erbij. })
da\'s nou een veel gemaakte fout...
welke nadelen? de voordelen in het huidige verkeer zijn groter....

de verhalen van 916\'s en bimota\'s die stof staan te vangen sinds het baasje er een duke \"erbij\" heeft zijn talrijk....

ik zou er wel een 996r/mille/r1/busa bij willen om af en toe op een circuit te blazen, maar verder.... nah....
 
Ik denk er ook over om samen met een vriend van me een circuit-motor te kopen zonder kenteken speciaal voor circuit (ZAC ofzo).

Maar geef mij maar een SM hoor! :) :) Wat kost zo\'n Duke II ongeveer 2e hands??
 
Ik denk er ook over om samen met een vriend van me een circuit-motor te kopen zonder kenteken speciaal voor circuit (ZAC ofzo).

Maar geef mij maar een SM hoor! :) :) Wat kost zo\'n Duke II ongeveer 2e hands??
they\'re hard to find...
zijn in beperkte oplage\'s gemaakt, en altijd uitverkocht. Reken dus niet op een koopje.

check brouwer es uit, 0342-461338

heb je er eigenlijk al es op gereden?
 
Denk dat ik ook voor een SM zou gaan als ik een stoeifiets zou nemen (voor erbij dan hè). Mij zie je niet op circuits, dus het ding moet het vooral op de openbare weg leuk doen. Gezien de toestand van de wegen en de snelheidscontroles komt een SM dan veel beter uit.

Heb wel eens een SM-race gezien, wat die lui kunnen (en vooral durven)... zie ik mezelf nog niet doen.

Een racer kan dan intrisiek veel meer te bieden hebben aan snelheid en vermogen, maar wie komt er op de openbare weg aan toe? OK op de snelweg, maar daar is ook niet echt lol te beleven, behalve effe hard rechtdoor gaan.
 
Denk dat ik ook voor een SM zou gaan als ik een stoeifiets zou nemen (voor erbij dan hè). Mij zie je niet op circuits, dus het ding moet het vooral op de openbare weg leuk doen. Gezien de toestand van de wegen en de snelheidscontroles komt een SM dan veel beter uit.

Heb wel eens een SM-race gezien, wat die lui kunnen (en vooral durven)... zie ik mezelf nog niet doen.

Een racer kan dan intrisiek veel meer te bieden hebben aan snelheid en vermogen, maar wie komt er op de openbare weg aan toe? OK op de snelweg, maar daar is ook niet echt lol te beleven, behalve effe hard rechtdoor gaan.

Gewoon noppenbanden onder die SM knallen, er zitten toch van die slicks onder ? Toch mooi dat ze met die races half offroad en half circuit kunnen doen. Met die noppen kan je dan tijdens files gewoon door de berm iedereen voorbij rijden. Je mag niet op de vluchtstrook rijden, maar krijg je ook een boete als je met 100 door de berm scheurt?! ;)

Ik zou zelf geen SM kopen, maar gewoon een simpele enduro... en ik denk dat ik dat van de lente ga doen. Mits ik m\'n motor kwijt kan. Heb alleen geen zin om een offroad pak te kopen dan. Dikke snikkel, ik ga toch niet te veel stunten uithalen, heb daar al 1 arm aan gebroken. Meer dan zat.

Weet iemand hoeveel PK een Honda XR250 heeft? Ik las ergens op een japanse site 28pk.. (ja ik zit tot augustus 2002 nog aan 25kw. :( )
 
Laatst bewerkt:
ALS ik ooit om wat voor reden dan ook van mijn supersport afstap zou ik ook voor een SM gaan...heb ze altijd wel lache gevonden...en ik MOET gek kunnen doen...kunnen stunten...maar ik kan geen reden bedenken wat me genoeg overtuigt om mn R1 weg te doen...tja misschien maar 1tje...een 180 pk sterke R1 met een nog beter frame :P :}
 
Ik heb supermotards altijd leuke motoren gevonden. Ze zijn alleen zo ontzettend hoog en ik ben niet zo groot. Dan is het zelfs een gevecht om normaal te kunnen blijven staan en daar heb ik geen zin in.
Ik herrinner mij nog goed een verhaal van een kerel die net een Aprilia Pegaso (OK geen SM, maar toch) had gekocht. Die gast viel mooi om bij het stoplicht (leuk hoor spoorvorming en dan op het hobbeltje in het midden gaan staan ;( ).
 
Ik heb supermotards altijd leuke motoren gevonden. Ze zijn alleen zo ontzettend hoog en ik ben niet zo groot. Dan is het zelfs een gevecht om normaal te kunnen blijven staan en daar heb ik geen zin in.
Ik herrinner mij nog goed een verhaal van een kerel die net een Aprilia Pegaso (OK geen SM, maar toch) had gekocht. Die gast viel mooi om bij het stoplicht (leuk hoor spoorvorming en dan op het hobbeltje in het midden gaan staan ;( ).

Meer Pindakaas eten. Daar wordt je groot en sterk van. Maar de motoren zijn inderdaad erg hoog. Ben zelf 1.80 en ik stap liever ook niet op een TE hoge motor. Maar alles went, zelfs kleine mensen moeten een hoge SM of enduro goed onder controle kunnen houden. Ook voor het verkeerslicht. Kwestie van wennen. En anders leen je maar de blokhakken van je vriendin. :) (wel lastig met schakelen, maar dan stel je het schakelpookje anders in :) :) :) :)
 
Het kan aan mij liggen hoor. Ze zien er trouwens wel leuk uit (mooi vind ik niet het juiste woord).

Maar is het niet net zoiets als van een supersport een crossmotor te willen maken? (Nu dus andersom?)

En ligt het zwaartepunt niet verkeerd voor weggebruik? Mij lijkt dat er zo nog tig dingen te noemen zijn die juist gemaakt zijn voor cross en dus minder geschikt zijn voor dit gebruik? Dat je dit alleen kunt halen door er echt zelf één te bouwen?

Het is nog steeds niet mijn motor, heb er veel twijfels over. En je kunt je echt niet inhouden op een sportfiets? (Als je trouwens 120 rijdt waar je 50 mag ben je ook de l*l... Toch?)
 
Meer Pindakaas eten. Daar wordt je groot en sterk van. Maar de motoren zijn inderdaad erg hoog. Ben zelf 1.80 en ik stap liever ook niet op een TE hoge motor. Maar alles went, zelfs kleine mensen moeten een hoge SM of enduro goed onder controle kunnen houden. Ook voor het verkeerslicht. Kwestie van wennen. En anders leen je maar de blokhakken van je vriendin. :) (wel lastig met schakelen, maar dan stel je het schakelpookje anders in :) :) :) :)
Bij mij heeft de pindakaas niet echt geholpen ;) , ben slechts 1.73.
 
En ligt het zwaartepunt niet verkeerd voor weggebruik? Mij lijkt dat er zo nog tig dingen te noemen zijn die juist gemaakt zijn voor cross en dus minder geschikt zijn voor dit gebruik?
die cross-geometrie komt juist ten goede in het gewone verkeer... super wendbaar en fouten door wild gedrag worden niet afgestraft....
Uitstapjes van het achterwiel voelden zelden zo ongevaarlijk aan....

en er zijn ook sv650\'s die op een motard willen lijken
sv-side.jpg

;)
 
Laatst bewerkt:
Heb eens ff wat van die sites die Guz aangaf getjekt en dat ziet er wel geinig uit zo\'n motard. Maar dan meer voor erbij. Zo heb m\'n maat en ik het er al meerder keren over gehad om samen een crosser te kopen voor erbij. Lekker door het bos crossen! :]

P.s. Moet eerst nog een echte fiets, ik weet het!!! :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan