Jammer dat deze BMW maar een concept bike is

boxertwin

Die hard MF'er
26 sep 2008
415
133
Capelle aan den IJssel
Helaas hebben ze bij BMW al aangegeven dat hij niet in productie zal gaan. -O-

full

full

full
 
Ziet er uit als een oude bmw waar iemand een café racertje van heeft gemaakt.
 
Ziet er uit als een oude bmw waar iemand een café racertje van heeft gemaakt.
Dat dacht ik ook.

Anyway: Dit is een mooi plaatje voor mensen die nog inspiratie zoeken om van een oude BMW een caferacertje te maken. Als caferacertje is het wel een geslaagde fiets, je zou bijna gaan zoeken naar een afgetrapte R80 oid.




Deze rage van fabrieks-caferacers doet denken aan de vorige reeks "andere motoren". De tijd dat men motoren verbouwde tot choppers. Toen moest iedere fabrikant een of andere chopper-lookalike bouwen. Ik ben benieuwd naar het moment dat je bedolven raakt onder de fabrieks-caferacers en lookalikes.

Gelukkig is bij caferacers het rijgedrag wel een punt van aandacht, bij veel van die (fabrieks)choppers was dat toch wat minder...
 
Net als bij al die fabrieks choppers, straalt hij uit, dat het een fabrieksding, dus een seriematig gemaakt product is, ziet er net te gelikt uit. Een echte caferacer is een unieke motor, waar er maar 1 van is.
 
Laatst bewerkt:
Net als bij al die fabrieks choppers, straalt hij uit, dat het een fabrieksding, dus een seriematig gemaakt product is, ziet er net te gelikt uit. Een echte caferacer is een unieke motor, waar er maar 1 van is.
|( Het is verre van een fabrieksding het is een one-off die door Roland Sands is gebouwd.. Dus het feit dat hij er zo gelikt uit ziet is omdat die gasten er veel tijd en energie in hebben gestoken en omdat ze wat talent hebben.
 
|( Het is verre van een fabrieksding het is een one-off die door Roland Sands is gebouwd.. Dus het feit dat hij er zo gelikt uit ziet is omdat die gasten er veel tijd en energie in hebben gestoken en omdat ze wat talent hebben.



En waarschijnlijk hoopten er een mooie serie van te kunnen bouwen. Bepaalde onderdelen zoals het kuipje zijn uniek, maar ik zie een standaard upside down met radiale remtangen, blits remschijfje, uit het rek gepakte uitlaten (of iets wat er teveel op lijkt) Leuk kleurenschema. Allemaal net te gelikt om een echte caferacer te zijn. De meeste caferacers stralen juist uit, dat onderdelen met de hand gemaakt zijn. Top afwerking, maar allemaal net te mooi in mijn ogen. Het ziet er uit als designwerk, wat een groter publiek aan moet spreken, om het verkoopbaar te maken. Niet als een voor 1 persoon gebouwde motor.

Gewoon mijn mening.
 
Heel mooi ding, enkel jammer dat ze de topkuip ondersteboven hebben geplaatst.
photosoep37.jpg
 
En waarschijnlijk hoopten er een mooie serie van te kunnen bouwen. Bepaalde onderdelen zoals het kuipje zijn uniek, maar ik zie een standaard upside down met radiale remtangen, blits remschijfje, uit het rek gepakte uitlaten (of iets wat er teveel op lijkt) Leuk kleurenschema. Allemaal net te gelikt om een echte caferacer te zijn. De meeste caferacers stralen juist uit, dat onderdelen met de hand gemaakt zijn. Top afwerking, maar allemaal net te mooi in mijn ogen. Het ziet er uit als designwerk, wat een groter publiek aan moet spreken, om het verkoopbaar te maken. Niet als een voor 1 persoon gebouwde motor.

Gewoon mijn mening.

Deze concept is nooit bedoeld om in serie te maken.

De one-off gemaakte onderdelen:

RSD-BMW-Concept-90-1_Original.jpg
 
En waarschijnlijk hoopten er een mooie serie van te kunnen bouwen. Bepaalde onderdelen zoals het kuipje zijn uniek, maar ik zie een standaard upside down met radiale remtangen, blits remschijfje, uit het rek gepakte uitlaten (of iets wat er teveel op lijkt) Leuk kleurenschema. Allemaal net te gelikt om een echte caferacer te zijn. De meeste caferacers stralen juist uit, dat onderdelen met de hand gemaakt zijn. Top afwerking, maar allemaal net te mooi in mijn ogen. Het ziet er uit als designwerk, wat een groter publiek aan moet spreken, om het verkoopbaar te maken. Niet als een voor 1 persoon gebouwde motor.

Gewoon mijn mening.

Standaard upside down uit de motogp met lithium remklauwen erop van meer dan 4000 euro per stuk.Dit vorkje is onbetaalbaar.
 
Laatst bewerkt:
Hebbuuuuuuuuuuuuuuuuuh,wil ook wel eens iets met hangtieten.
Wanneer komt ie uit ga ik alvast sparen.


Jij snapt hem, die bike is een teaser, bedoeld om hebberig te maken en de markt te verkennen. Als de vraag groot genoeg is, wordt er een serie gemaakt met iets minder dure maar wel mooie onderdelen.
 
Standaard upside down uit de motogp met lithium remklauwen erop van meer dan 4000 euro per stuk.Dit vorkje is onbetaalbaar.


Zodra je zo'n vorkje in serie gaat maken, wordt het ineens een stuk betaalbaarder.
Zo gaat het meestal, beginnen met peperdure exclusieve onderdelen, die uiteindelijk steeds verder in prijs dalen, naarmate er meer van gemaakt worden.
 
Jij snapt hem, die bike is een teaser, bedoeld om hebberig te maken en de markt te verkennen. Als de vraag groot genoeg is, wordt er een serie gemaakt met iets minder dure maar wel mooie onderdelen.
Als ze nu nog de markt aan het verkennen zijn is dat een beetje te laat, het is inderdaad een teaser.

Het model is al aangekondigd door BMW zelf, wordt binnenkort ergens gelanceerd, dit is een custom versie ervan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan