Jammer maar helaas

Jonge jonge...lekker kort door de bocht ovnie?
Ik ben oa Harley-rijder, rij eigenlijk alleen maar met pre-1980 spul, en heb niet de minste interesse om 'erbij te horen'.
Heb verstand van techniek, (moet wel, er is altijd wel wát te repareren met oud ijzer) en voel me eigenlijk niet echt stoer..sorry?
Ja; een oudje maakt lawaai, maar da's origineel en geen pretpijp (die net zo goed onder een Tupperware-raket kan zitten..).
Bovendien zwaai ik naar iedereen, ook BMW en Ducati en (ècht!) ook de motor-agent..
Ik ben nog van het ras dat gewoon stopt bij een pech-geval...zal m'n opvoeding wel zijn...wederom sorry..

"Leven en laten leven" jongens..

Dan ben jij precies een van de uitzonderingen he ;)
Wat ik vertelde kwam puur uit mijn eigen ervaring, meestal pluk je de uitzonderingen er zo uit,
zoals bij jou.
Mensen die erbij willen horen rijden meestal geen pre '80 harley, maar elke 2 jaar een nieuw model, maakt niet uit of die nog slechter in elkaar zit dan de vorige.

De reden dat ik alleen zou zwaaien naar mensen die duidelijk leven om te rijden is dat je nooit weet wat voor persoon er achter de helm zit op bijv een motorscooter.
Iemand die alleen een motor heeft als vervoersmiddel en geen reet om motoren geeft, wil ik niet enthousiast naar gaan zwaaien, want die persoon boeit het ook geen hol.
En zulke mensen rijden nooit op een racer, enduro, klassieker, custombike, etc.
(daar zwaai ik dus zelf naar, de rest enkel terugzwaaien)
Ik ben absoluut geen persoon die graag mensen in hokjes stopt of uitsluit,
maar de mensen die aan bovengenoemde beschrijving voldoen rijden gewoon vaak op motorscooters, want waarom moeilijk doen en een onpraktische motorfiets nemen terwijl je 'm alleen als vervoer gebruikt?

Laten we eerlijk zijn, zou jij naar een runner 180er zwaaien?
daar kan ook een aardige man opzitten die van 2takt houdt maar door kapotte voet niet meer kan schakelen of wat dan ook..
De praktijk leert dat er eikeltjes op rijden die je amper kunt verstaan.

Terugzwaaien doe ik overigens natuurlijk naar iedereen.
 
Je kan fysiek niet meer op een normale motor maar hebt daar een oplossing voor gevonden zodat je toch nog kunt genieten.

Waarom is de titel van dit topic 'Jammer maar helaas'?
 
Dan ben jij precies een van de uitzonderingen he ;)
Wat ik vertelde kwam puur uit mijn eigen ervaring, meestal pluk je de uitzonderingen er zo uit,
zoals bij jou.
Mensen die erbij willen horen rijden meestal geen pre '80 harley, maar elke 2 jaar een nieuw model, maakt niet uit of die nog slechter in elkaar zit dan de vorige.

De reden dat ik alleen zou zwaaien naar mensen die duidelijk leven om te rijden is dat je nooit weet wat voor persoon er achter de helm zit op bijv een motorscooter.
Iemand die alleen een motor heeft als vervoersmiddel en geen reet om motoren geeft, wil ik niet enthousiast naar gaan zwaaien, want die persoon boeit het ook geen hol.
En zulke mensen rijden nooit op een racer, enduro, klassieker, custombike, etc.
(daar zwaai ik dus zelf naar, de rest enkel terugzwaaien)
Ik ben absoluut geen persoon die graag mensen in hokjes stopt of uitsluit,
maar de mensen die aan bovengenoemde beschrijving voldoen rijden gewoon vaak op motorscooters, want waarom moeilijk doen en een onpraktische motorfiets nemen terwijl je 'm alleen als vervoer gebruikt?

Laten we eerlijk zijn, zou jij naar een runner 180er zwaaien?
daar kan ook een aardige man opzitten die van 2takt houdt maar door kapotte voet niet meer kan schakelen of wat dan ook..
De praktijk leert dat er eikeltjes op rijden die je amper kunt verstaan.

Terugzwaaien doe ik overigens natuurlijk naar iedereen.

_O- _O- _O- Je reacties in dit topic staan er helemaal vol mee.... :')
 
_O- _O- _O- Je reacties in dit topic staan er helemaal vol mee.... :')

Dat lijkt misschien zo, maar ik geef alleen aan in welke categorie de meeste mensen zitten waar ik niet naar zou zwaaien.
Ik zeg niet dat alle harley rijders eikels zijn en alle scooterrijders ouwe lullen?

Als er naar mijn ervaring 80% van de lulhannessen in het harley- en scooterhokje zitten,
zwaai ik met die reden niet naar die hokkies, snappie?
 
_O-
781b3283_bwmezel.JPG
full
 
Rij (reed) zelf ook sinds 1969, over 5 dagen ben ik 65 en hen een maand geleden de motor weg gedaan, niet om gezondheid redenen, maar omdat ik amper nog een km op dat ding zat.

Er is betreft het zwaaien veel veranderd, nu zwaaien de HD's en Goldwingers al niet meer naar andere motor, vroeger stopte je zelfs voor elke motor welke aan de kant van de weg stond, kon gebeuren dat hij geen pech had, maar dat hij een shaggie aan het roken was. Ben een keer door een vreemde met een auto gesleept (was ook motor rijder) van Lelystad naar Nunspeet omdat ik pech met de motor had.

Stond halverwege jaren 70 bij Naarden met pech, er stopte een grote groep Hels Angels en die vroegen of ze wat konden doen voor mij, vertelde dat hulp al onderweg was. De groep ging daarna verder, maar er bleven twee man staan, voor het geval mijn pech hulp niet zou komen.

Maak je allemaal niet meer mee. :N

Ik kan je echt wel vertellen van wel, paar maand geleden motor begeven in een ware stortbui. Daarsta je dan op te snelweg stortregen en geen regenpak bij, te wachten op de Pechdienst. Stopt er plots een bestelwagen met de vraag problemen. Ik leg alles uit kben mogen instappen hij mee gewacht tot ze er waren en ik wat was opgewarmt! Dus goede mensen bestaan zeer zeker, maar net zoals vroeger wss moet je gewoon het geluk hebben dat ze je passeren! Eikels hebben altijd bestaan!
 
Goede mensen zal je gelukkig altijd houden.
Helaas zitten er ook veel egoistische eikels tussen.
Aan dat feit zal nimmer wat veranderen.
Helaas zie ik het ook te vaak gebeuren dat als er mensen met auto of motorpech staan, de voorbijgangers dom zitten te kieken en rustig doorrijden zonder hulp te bieden.
Soort van kijkers op de andere kant van de snelweg als er een ongeluk is gebeurt.We kennen ze allemaal.
Wat een stelletje ongelooflijke sukkels zeg.

We moeten het er helaas maar mee doen.
Zelf doe ik niet mee met dat egoistische kudde gedrag en stop altijd indien nodig.
De waardering van de gestrande automobilist(e) of motorrijder zijn vaak lovend.
Hoe veel moeite kan het nou kosten als men iets meer overheeft voor de (gestrande) medemens??
Ik vraag me vaak af in wat voor een soort wereld we leven.
Vr Gr E
 
alleen maar mooi dat je een oplossing zoekt en verder blijft rijden :Y
zelf zwaaien naar een motorscooter doe ik ook niet moet ik toegeven, door eerder genoemde redenen, terugzwaaien altijd :W :W
 
Ik zwaai ook wel hoor
(meestal achteraf na dat ik heb vernomen dat het niet om een broscootfietsding
gaat).

Ik zie het verschil niet als ze op mij af komen..
of scootert moet als eerste zwaaitje geven, dan heb ik hem wel door..

Als ik naar ieder broscootfietsding moet zwaaien, kom ik een keer ergens een
klauwtje te kort op/aan het stuur :+
 
Ik merk dat verschil ook op mijn Honda Integra. Of is dat geen scooter? Ik zie de tegemoetkomende motorrijders denken als ze me zien. Ik wijt dat aan bekrompen onkunde. Met het motorframe in de Integra, dubbele dct automaat en 750 cc worden ze allemaal gefopt. Vooral vanaf het stoplicht.
 
Honda Integra :?
Das toch een auto :+

Maar toch, this zo verwarrend allemaal tegenwoordig :X
 
Pzies daarom , lekker niet :W ,je zal toch potdomme naar de verkeerde :W
 
Je zegt het zelf al in je openingspost: "Op en af stappen zonder probleem, rijden alsof ik terug 20 was en ik moet echt niet onderdoen voor echte motoren."

_O- _O- _O-
 
Hij doet ook niet onder voor conventionele motoren, de motorscooter overtreft ze zeker als het gaat om gebruikersvriendelijkheid, zuinigheid, betrouwbaarheid, bagageruimte, bescherming tegen de elementen, betaalbaarheid en het onovertroffen gebruikersgemak.
 
Laatst bewerkt:
Maar daar gaat het motor rijden toch juist om???
1 met de elementen
Alle bagageruimte van de wereld zo groot als wat in je rugzak past

Voor de mindervaliden onder ons is het dan wel een mooie oplossing,
zodat ze toch nog kunnen rijden.

Ieder zijn ding zeg maar;)
 
Weetje, ik heb een tijd stage gelopen in een motorzaak waardoor ik duidelijk kon zien wat voor type persoon er op wat voor type motorfiets rijdt.

Voor mij zijn de Harley en de scooterrijders het type mensen waar ik geen moeite aan zou besteden om naar te zwaaien,
(uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, maar die kan je er niet uit filteren helaas)
Harley rijders omdat het bijna altijd mensen zijn die de ballen verstand van motoren hebben,
maar Harley rijden omdat het herrie maakt,
én ze rijden (vanuit mijn ervaring) meestal puur om erbij te horen en/of om zich stoer voor te doen..

Scooterrijders zijn meestal oude bromsnorren die motorrijden altijd als iets rebels hebben gezien en die na hun 50ste toch maar eens willen proberen, maar rugpijn krijgen van een harley, en dus uitkomen op een motorscooter :l overige scooterrijders zijn....getint en rijden met een roof helmpje en trainingspak..

Natuurlijk zitten er tussen die typjes mensen zoals jij, en als ik die eruit kon pikken, zou ik heeel graag zwaaien!
Tot die tijd zwaai ik alleen naar motorrijders die zichtbaar leven om te rijden

Ik zwaai naar iedereen (tenzij ik diep in gedachten ben of even heel erg ergens op gefocust ben). Niet iedereen zwaait terug, maar ach, die zullen wel niet met maar één hand durven rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan