Jammer maar helaas

Dat zwaaien wordt echt zo serieus genomen...

Het is ook echt heel serieuze business, vergeet dat niet. Als een medemotorrijder niet naar je zwaait, dan pieker je de rest van de dag over het hoe en waarom. Sommigen krijgen er nachtmerries van. Er zijn lui die depressief zijn geworden nadat er voor de derde keer in een week niet is teruggezwaaid.
 
Het is ook echt heel serieuze business, vergeet dat niet. Als een medemotorrijder niet naar je zwaait, dan pieker je de rest van de dag over het hoe en waarom. Sommigen krijgen er nachtmerries van. Er zijn lui die depressief zijn geworden nadat er voor de derde keer in een week niet is teruggezwaaid.


Echt ,die hebben zichzelf voor een vlieg gegooid -O-
 

Toen zijn die dingen massaal aan gort gereden....
Net als Granada's en Taunussen tijdens bangerraces..

Weet nog goed bij opa in zijn Dafje (later nog een Volvo). En zo klein als ik was had ik toch wel in de gaten dat er best vaak getoeterd en geseind werd in de auto's rond ons (en nee, dat waren niet allemaal bekenden van mijn opa.... :X )
Op den duur hebben mijn vader en ooms het autootje ook maar verkocht...
 
....Het is ook echt heel serieuze business, vergeet dat niet. Als een medemotorrijder niet naar je zwaait, dan pieker je de rest van de dag over het hoe en waarom. Sommigen krijgen er nachtmerries van. Er zijn lui die depressief zijn geworden nadat er voor de derde keer in een week niet is teruggezwaaid.....

Een motorrijder die niet terugzwaait is een hork.

Stel je ziet een bekende op straat of in de winkel; jij groet vriendelijk maar die kennis ziet je wel, kijkt echter niet op of om en loopt je straal voorbij. Hoe voelt dat ? En hoe voelt dat als het je tienmaal op een dag gebeurt ?

En dan nog, degenen die zich te goed voelen om een ander op een motorscooter te groeten zijn eigenlijk altijd lieden die je verder het hele jaar niet ziet, alleen op een zonnige zondagmiddag komen ze tevoorschijn en dan zullen zíj wel eens eventjes bepalen dat zíj zo superieur zijn. Nou, dacht het effe niet.

Ik hecht ook aan solidariteit onder motorrijders..... in de winter.
 
Een motorrijder die niet terugzwaait is een hork.

Stel je ziet een bekende op straat of in de winkel; jij groet vriendelijk maar die kennis ziet je wel, kijkt echter niet op of om en loopt je straal voorbij. Hoe voelt dat ? En hoe voelt dat als het je tienmaal op een dag gebeurt ?

En dan nog, degenen die zich te goed voelen om een ander op een motorscooter te groeten zijn eigenlijk altijd lieden die je verder het hele jaar niet ziet, alleen op een zonnige zondagmiddag komen ze tevoorschijn en dan zullen zíj wel eens eventjes bepalen dat zíj zo superieur zijn. Nou, dacht het effe niet.

Ik hecht ook aan solidariteit onder motorrijders..... in de winter.

Flauwekul _O-
 
Motorscooters zwaai ik wel naar...

Maar die verdomde mp3 Piaggo's en trikes moeten echt niet denken erbij te horen!
 
Een motorrijder die niet terugzwaait is een hork.

Stel je ziet een bekende op straat of in de winkel; jij groet vriendelijk maar die kennis ziet je wel, kijkt echter niet op of om en loopt je straal voorbij. Hoe voelt dat ? En hoe voelt dat als het je tienmaal op een dag gebeurt ?

En dan nog, degenen die zich te goed voelen om een ander op een motorscooter te groeten zijn eigenlijk altijd lieden die je verder het hele jaar niet ziet, alleen op een zonnige zondagmiddag komen ze tevoorschijn en dan zullen zíj wel eens eventjes bepalen dat zíj zo superieur zijn. Nou, dacht het effe niet.

Ik hecht ook aan solidariteit onder motorrijders..... in de winter.

Ik probeer het meestal wel in de winter.
Maar mijn jatten zitten dan half aan het stuur gevroren :X
(ten tijde van ECHTE winters dus).

Toch maar een keer klauwtjeskachel aanbrengen,
gaat :W ook makkelijker
 
Weetje, ik heb een tijd stage gelopen in een motorzaak waardoor ik duidelijk kon zien wat voor type persoon er op wat voor type motorfiets rijdt.

Voor mij zijn de Harley en de scooterrijders het type mensen waar ik geen moeite aan zou besteden om naar te zwaaien,
(uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, maar die kan je er niet uit filteren helaas)
Harley rijders omdat het bijna altijd mensen zijn die de ballen verstand van motoren hebben,
maar Harley rijden omdat het herrie maakt,
én ze rijden (vanuit mijn ervaring) meestal puur om erbij te horen en/of om zich stoer voor te doen..

Scooterrijders zijn meestal oude bromsnorren die motorrijden altijd als iets rebels hebben gezien en die na hun 50ste toch maar eens willen proberen, maar rugpijn krijgen van een harley, en dus uitkomen op een motorscooter :l overige scooterrijders zijn....getint en rijden met een roof helmpje en trainingspak..

Natuurlijk zitten er tussen die typjes mensen zoals jij, en als ik die eruit kon pikken, zou ik heeel graag zwaaien!
Tot die tijd zwaai ik alleen naar motorrijders die zichtbaar leven om te rijden

Wow.... jij doet je naam eer aan... Groeperen en over één kam scheren!
Ik zwaai naar alles en iedereen, behalve in een scherpe bocht :N Zit daar eens een brommertje tussen, soi. Heeft die ook eens een leuke dag, meetellen met de 'zware jongens' *O*
Dat zwaaien betekent in mijn ogen niks meer of minder dan het delen van het (herkenbare) heerlijke gevoel van vrijheid dat je op een gemotoriseerde fiets hebt. Oud, jong, korte broek, trainingspak, badslippers, strak in het pak, snel, minder snel, dát kun je allemaal over één kam scheren want ik geloof heilig dat we allemaal met hetzelfde doel motorrijden. Niet om erbij te horen (waarbij??) en niet om je beter te voelen dan een ander, maar om de suizende wind en de wendbaarheid. En de wetenschap dat je allemaal hetzelfde traject hebt moeten doorlopen om zover te komen.
En ja, ben zelf Harley rijder dus voel me lichtelijk aangesproken... Mijn persoonlijke ervaring is dat Harley rijders voornamelijk bon vivants zijn die weten wat genieten is :Y
 
Sommige scoots lijken net brommers en sommige bromscoots lijken net motoren. Soms zie je de zwarte handschoen achter het schermpje voor de zwarte jas niet, soms kijk je net de andere kant uit, soms heb je al je handen nodig om overeind te blijven, soms komt er net een Pokemon voorbij die je moet vangen. Zoveel redenen om niet te zwaaien. Maar in mijn hart zwaai ik altijd naar iedereen :P
Overigens heeft mijn oom van 70 of 71 net een "nieuwe" Enfield gekocht 8-)
 
Laatst bewerkt:
Wow.... jij doet je naam eer aan... Groeperen en over één kam scheren!
Ik zwaai naar alles en iedereen, behalve in een scherpe bocht :N Zit daar eens een brommertje tussen, soi. Heeft die ook eens een leuke dag, meetellen met de 'zware jongens' *O*
Dat zwaaien betekent in mijn ogen niks meer of minder dan het delen van het (herkenbare) heerlijke gevoel van vrijheid dat je op een gemotoriseerde fiets hebt. Oud, jong, korte broek, trainingspak, badslippers, strak in het pak, snel, minder snel, dát kun je allemaal over één kam scheren want ik geloof heilig dat we allemaal met hetzelfde doel motorrijden. Niet om erbij te horen (waarbij??) en niet om je beter te voelen dan een ander, maar om de suizende wind en de wendbaarheid. En de wetenschap dat je allemaal hetzelfde traject hebt moeten doorlopen om zover te komen.
En ja, ben zelf Harley rijder dus voel me lichtelijk aangesproken... Mijn persoonlijke ervaring is dat Harley rijders voornamelijk bon vivants zijn die weten wat genieten is :Y


:/
Dan ben je toch wel een van de weinige...

Moraal..
Ik rij zelf Japjes, en onderweg naar werk kwam ik regelmatig de zelfde Motormuis tegen
(Harley rijder dus, ik scheer niemand over een kam..).
De beste persoon nooit en te nimmer :W B|
Ik stug vol blijven houden, en nog steeds niets..

Tot daar een dag kwam dat ik ,met puur toeval, ook een Harley in de schuur had staan.
Deze een dagje uit gelaten, kom ik op dat moment de eerder genoemde Harley rijder tegen.
En jawel spontaan een :W .

Nou, die heb ik dus niet terug :W
En verbaasd dat ie keek...... :+

Maar normaal doe ik wel naar alles :W
En ook als ik de nieuwe generatie ziet rijden, op de bromfiets CBR/R6/ZXR uitvoeringen.
Vinden die mannetjes, en dametjes GEWELDIG :Y

Dus, ik scheer niemand over een kam.
Weet niet eens hoe een kam eruit ziet, laat staan werkt O-)
 
Laatst bewerkt:
:/
Dan ben je toch wel een van de weinige...

Moraal..
Ik rij zelf Japjes, en onderweg naar werk kwam ik regelmatig de zelfde Motormuis tegen
(Harley rijder dus, ik scheer niemand over een kam..).
De beste persoon nooit en te nimmer :W B|
Ik stug vol blijven houden, en nog steeds niets..

Tot daar een dag kwam dat ik ,met puur toeval, ook een Harley in de schuur had staan.
Deze een dagje uit gelaten, kom ik op dat moment de eerder genoemde Harley rijder tegen.
En jawel spontaan een :W .

Nou, die heb ik dus niet terug :W
En verbaasd dat ie keek...... :+

Maar normaal doe ik wel naar alles :W
En ook als ik de nieuwe generatie ziet rijden, op de bromfiets CBR/R6/ZXR uitvoeringen.
Vinden die mannetjes, en dametjes GEWELDIG :Y

Dus, ik scheer niemand over een kam.
Weet niet eens hoe een kam eruit ziet, laat staan werkt O-)
Dus door die ene snuiter op een Harley denk je dat alle Harley-rijders zo zijn toch? Dat is wel een beetje alles over 1 kam scheren :P
 
Weet je wat pas echt horken zijn? Als je met pech langs de weg staat, en vb alleen een schroevendraaier nodig hebt die je net zelf mist.. en motorrijders langsvlie :? gen en vrolijk zwaaien...
 
Weet je wat pas echt horken zijn? Als je met pech langs de weg staat, en vb alleen een schroevendraaier nodig hebt die je net zelf mist.. en motorrijders langsvlie :? gen en vrolijk zwaaien...

Ik zwaai dan weer niet, maar stop wel altijd.pas nog,ik vraag heb je pech ?
motor stond toch redelijk op de weg, nee zegt tie ik wou ff een shaggie roken _O-
 
Ik zwaai dan weer niet, maar stop wel altijd.pas nog,ik vraag heb je pech ?
motor stond toch redelijk op de weg, nee zegt tie ik wou ff een shaggie roken _O-

:Y
Bekend verhaal.
Had ik ook een (tijdje geleden alweer). Kerel stond langs de snelweg bij Utreg in de buurt.
Ik gestopt met mijn blikkie.
Had wel pech.
Konden samen weinig doen, ding weer aan de praat gekregen met duwen, kerel een veiligheid hesje gegeven, en tot aan Rotterdam er achter gebleven.
Tot daar onze wegen gingen scheiden, toen was ie ook al haast thuis :)

Ben ik toch nog een soort van moraal ridder.
Ook al :W :N naar die ENE Harley rijder.

:P
 
Als beginnend rijder zwaai ik altijd zeer overtuigend, maar nu eens een vraag wat is de ethiek als je een ander motor voorbij gaat?
 
En beide handjes aan het stuur houden :Y
Pootje uitstrekken mag uiteraard wel.
(nou is dit niet aan te raden als je een auto passeert. Die kunnen dan wel eens gaan denken
of je niet op de buiten spiegel mikt :P )
 
:/
Dan ben je toch wel een van de weinige...

Moraal..
Ik rij zelf Japjes, en onderweg naar werk kwam ik regelmatig de zelfde Motormuis tegen
(Harley rijder dus, ik scheer niemand over een kam..).
De beste persoon nooit en te nimmer :W B|
Ik stug vol blijven houden, en nog steeds niets..

Tot daar een dag kwam dat ik ,met puur toeval, ook een Harley in de schuur had staan.
Deze een dagje uit gelaten, kom ik op dat moment de eerder genoemde Harley rijder tegen.
En jawel spontaan een :W .

Nou, die heb ik dus niet terug :W
En verbaasd dat ie keek...... :+

Maar normaal doe ik wel naar alles :W
En ook als ik de nieuwe generatie ziet rijden, op de bromfiets CBR/R6/ZXR uitvoeringen.
Vinden die mannetjes, en dametjes GEWELDIG :Y

Dus, ik scheer niemand over een kam.
Weet niet eens hoe een kam eruit ziet, laat staan werkt O-)

Goh ik denk dat je dan gewoon een eikel tegenkomt!
 
En beide handjes aan het stuur houden :Y
Pootje uitstrekken mag uiteraard wel.
(nou is dit niet aan te raden als je een auto passeert. Die kunnen dan wel eens gaan denken
of je niet op de buiten spiegel mikt :P )
Haha laaaaag houden dat been :P
Een keer kwam een collega mij trots vertellen dat hij De Motorgroet had gekregen, omdat hij plaats had gemaakt in de file. Ik reageerde met: "dan stond je in eerste instantie fout opgesteld". Misschien niet zo aardig :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan