Je allereerste motorfiets

eerste motor.jpg


CB 400 F in 1982. Ook met een oefenvergunning met vleugelmoertje ala @Coert65 om de vriendin te bezoeken buiten de gemeentegrens. De rijschool had een oude cb 250. 1 keer les op gehad, vond het maar niks. Daarna nog 4 lessen op mijn 400 tje en ook mee afgereden :)
 
Komt me bekend voor!
Ik heb in 1982 na 1 rijles examen gedaan op een Honda CB350
(eigenlijk was ie nauwelijks sneller dan mijn brommer in die tijd)
 
Komt me bekend voor!
Ik heb in 1982 na 1 rijles examen gedaan op een Honda CB350
(eigenlijk was ie nauwelijks sneller dan mijn brommer in die tijd)
Mijn zus had zo’n honda, vond die heeel snel als ik een rondje maakte op 15 jarige leeftijd ( ik smeerde de ketting voor haar en dan moest ik natuurlijk proberen of hij het nog deed )
 
Suzuki gsx 650f nog ff lekker mee kunnen rijden hopen da we nog wat leuke dagen krijgen
 

Bijlagen

  • 4136C9A5-5DA8-4738-AFA8-279A1D128C40.jpeg
    4136C9A5-5DA8-4738-AFA8-279A1D128C40.jpeg
    549,5 KB · Weergaven: 12
Zondag nog redelijk weer. (verwacht)
MC de Kraats Ede heeft dan nog een 120km toertocht. Starttijd 10.00-13.00h

Ach, met de oude FZ kan ik in deze tijd nog prima rijden. Beetje viezigheid, is niet zo heel erg.
Ik ben 2 wkn terug weggeweest. Zat toen flink onder de smurrie van de boeren weggetjes met klonten blubber. Oogsttijd?
Thuis effe afspuiten en dan kan ie wel weer! :t
Afgelopen zondag veel geluk gehad met de regenbuien tijdens de rit. Vrijwel schoon (en droog) weer thuis gekomen.
 
Zondag nog redelijk weer. (verwacht)
MC de Kraats Ede heeft dan nog een 120km toertocht. Starttijd 10.00-13.00h

Ach, met de oude FZ kan ik in deze tijd nog prima rijden. Beetje viezigheid, is niet zo heel erg.
Ik ben 2 wkn terug weggeweest. Zat toen flink onder de smurrie van de boeren weggetjes met klonten blubber. Oogsttijd?
Thuis effe afspuiten en dan kan ie wel weer! :t
Afgelopen zondag veel geluk gehad met de regenbuien tijdens de rit. Vrijwel schoon (en droog) weer thuis gekomen.
Zo lang de sneeuw en ijzel maar weg blijft dan is het goed
 
Het er niet op rijden was voor mij ook precies de reden om em te verkopen.
Hij stond bij mn ouders in de schuur te verpieteren,het was niet echt een toerfietsje(binnenrotor,geen verlichting etc.) en ik was toen helemaal veel meer bezig met auto's.
Van de opbrengsten heb ik een mooi onderstel voor mn raceauto gekocht, en daar heb ik nog altijd lol van.
 
Het er niet op rijden was voor mij ook precies de reden om em te verkopen.
Hij stond bij mn ouders in de schuur te verpieteren,het was niet echt een toerfietsje(binnenrotor,geen verlichting etc.) en ik was toen helemaal veel meer bezig met auto's.
Van de opbrengsten heb ik een mooi onderstel voor mn raceauto gekocht, en daar heb ik nog altijd lol van.
mooi man dan heeft die toch zijn geld nog goed opgebracht
hier vreet hij geen geld en als het heel warm is en het is te heet voor in het motor pak
dan pak ik hem een keer maar ja ik wil hem niet kwijt
het heeft nog wel wat
 
mooi man dan heeft die toch zijn geld nog goed opgebracht
hier vreet hij geen geld en als het heel warm is en het is te heet voor in het motor pak
dan pak ik hem een keer maar ja ik wil hem niet kwijt
het heeft nog wel wat
Gelijk heb je, ik zou hem ook niet weg doen!
 
mooi man dan heeft die toch zijn geld nog goed opgebracht
hier vreet hij geen geld en als het heel warm is en het is te heet voor in het motor pak
dan pak ik hem een keer maar ja ik wil hem niet kwijt
het heeft nog wel wat
Ik heb nog 2 frames(69 en 78) en bij de 69er heb ik zo goed als het hele rijwielgedeelte compleet.
Helaas durven ze tegenwoordig prijzen te vragen voor een 5 bak waar een paard de hik van krijgt,dus ik heb weinig interesse om het ding verder af te maken.
Ooit moet dat wel dit model gaan worden,en gelukkig heb ik de meeste moeilijke delen wel al.(tank met messing emblemen,150mm voor en achternaaf)
1971rs.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan