je bent nieuw en je wilt wat

swen race fan

Rookie
14 apr 2005
20
0
mijdrecht
hallo ik ben dus nieuw hier...

ik wil rond aug. beginnen met me motor rijbewijs en ben 19jaar en word in janurari pas weer 20.
Het is mij eigenlijk door iedereen afgeraden om eerst me M. rijbewijs te halen ipv auto...
maar mij argument is :ik kan wel een leuke motor kopen voor rond de 2000,- euries
maar als ik een auto wil kopen ben ik duurder uit want wil niet in een sloeber wagentje rijden....

en wat eigenlijk het belangrijkste is motorgeluid :9~ dus ja

en moet dus ook op 25kw beginnen en heb zitte kijken...
mijn vereiste zijn rond de 2000,- dus en dik geluid en harder dan 160km/h gaan en het optrekken moet vlot kunnen
en het moet een snel uit ziende motor zijn geen chopper noch een tourder(hoe het ook maar mag heten)....

hopelijk kunnen jullie me goed advies geven..


greetzzz swen...
 
een 25kw trekt in de meeste gevallen nog steeds hard genoeg op om het van de meeste auto´s te winnen bij het stoplicht, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. voor 2000 euro kun je ook best een leuke auto kopen hoor, maar goed een gs500,cb500 of een kleine begrensde 400cc racer is wel leuk om mee te beginnen.
 
Welkom hier, ik ben ook een 25kW-er. Ik hoef alleen niet zo lang meer.

Als je dus een racer wilt dan zit je toch in een wat duurdere klasse motor. Ik vind zelf 4takt 2 cilinder een mooier geluid dan een 4 cilinder in lijn. Maar smaken verschillen. Als je voor 2000 euro een racer 4 cilinder wil hebben zit je gauw op de 2000 euro, maar het is mogelijk volgens mij. Je zou moeten kijken naar een kawasaki zxr 400. Verder heb je nog een paar andere 400cc racers, maar veel kunnen er niet legaal (op kenteken) op 25kW.

600cc racers racers bijvoorbeeld een honda cbr 600 f zijn toch wat duurder en al gauw 4000 euro. Je moet afwegingen maken.

Je kun je droom ook ff uitstellen een bijvoorbeeld een naked kopen. Zijn meestal wat goedkoper en er kan minder stuk gaan (kappen..). Ik rij zelf een suzuki gs500e, naked dus. Ik vind het erg fijn rijden en tis nog eens een goedkope motor in aanschaf en onderhoud.

Succes met beslissen.
 
over die rs 125 is het niet zo dat ze klinken naar brommers....

of heb ik dat verkeerd, ik wil wel dat ze me horen wegtrekken :) ....

ik hoor het nog wel!!

swen
 
swen helemaal gelijk ;) heb ook eerst mn motor bewijs gehaald ..auto komt nog wel een keertje.
Blokken met 250 of minder cc zal je nauwelijks horen met standaard dempers..maar goed ;) daar heb je dan nog altijd de after market oplossingen voor.
Je hebt trouwens nu ook een honda CBR 125..maar ja..dat ding ziet er inderdaad uit als een brommer..1 cylinder trouwens.
Kawasaki zzr 250 ;) yay
 
Weet je wel zeker dat motor rijden goedkoper is dan auto rijden? Al nagedacht over je uitrusting ed?

Voor 3000euro heb je een mooie gsi oid. Denk dat je voor motor+uitrusting meer kwijt bent.

Zelf vind ik de zxr400 of zx6r (98) heel mooi voor de 25kw periode. Kost alleen wel veel geld '(
 
motorrijden is duurder.

Hangt nogal af vd motor, rijstijl etc.
Mijn motor is duidelijk goedkoper dan een panda per km, terwijl ik duurdere banden en olie pak (en vaker) en dan nog ketting+Tandwielen dr bij.
Maar het benzineverbruik is de helft en dat maakt enorm uit.
 
een belgische rs250 kosten ongeveer 2000 euro en het invoeren van een rs uit 98 kost ongeveer 200 euro.
dan ben je klaar de keuring stelt niets voor...
all1 wat moeite...
maar dan heb je een goed machientje voor weinig
 
en moet dus ook op 25kw beginnen en heb zitte kijken...
mijn vereiste zijn rond de 2000,- dus en dik geluid en harder dan 160km/h gaan en het optrekken moet vlot kunnen
en het moet een snel uit ziende motor zijn geen chopper noch een tourder(hoe het ook maar mag heten)....

Wat zijn dit nou voor eisen? Het is 25 kw hoor!
 
jongens als jullie me even advies kunnen geven...

ik heb een APRILIA RS 125 EXTREMA op het oog

hij weegt 135.kilo... en hij komt uit '94

De motor verkeerd werkelijk in een super staat! Ik heb de motor geheel laten reviseren en ook een nieuwe achterband en nieuwe accu laten monteren. Ik heb er zelf niet veel mee gereden na de vernieuwingen aangezien ik momenteel in Londen woon. Mijn prijs is dan ook al vrij laag voor de kwaliteit van de motor! Ik kan maximaal zakken tot €1650,-

wat vinden jullie ervan er zit geen schade op etc.

swen
 
Beste Swen,

Ik begrijp dat je heel graag snel een motor in huis wilt hebben, heb er zelf ook last van.

Ik raad je toch aan eerst je rijbewijs te gaan halen en een outfit te gaan zoeken. Pas dan kun je je budget gaan bepalen.

Er zijn mensen die voor 600euro hun rijbewijs hebben, ook mensen die meer dan 2000euro kwijt zijn.

Aan een stilstaande motor heb je nix en over een half jaar zijn er vast ook nog mooie aanbiedingen.

Grtz
 
Hangt nogal af vd motor, rijstijl etc.
Mijn motor is duidelijk goedkoper dan een panda per km, terwijl ik duurdere banden en olie pak (en vaker) en dan nog ketting+Tandwielen dr bij.
Maar het benzineverbruik is de helft en dat maakt enorm uit.

ja nu noem je ook wat op. jij maakt je eigen remmen en last een koppelingshendel aan elkaar.

ik heb het over de gemiddelde motorrijder, ervan uitgaande dat ie veilig rond wil rijden.
 
Beste Swen,

Ik begrijp dat je heel graag snel een motor in huis wilt hebben, heb er zelf ook last van.

Ik raad je toch aan eerst je rijbewijs te gaan halen en een outfit te gaan zoeken. Pas dan kun je je budget gaan bepalen.

Er zijn mensen die voor 600euro hun rijbewijs hebben, ook mensen die meer dan 2000euro kwijt zijn.

Aan een stilstaande motor heb je nix en over een half jaar zijn er vast ook nog mooie aanbiedingen.

Grtz

goeie tip

Mijn rijbewijs had ik in 5 weken en in 1x, maar kostte me toch al 1300 euro. Kleding heb ik goedkoop als restpartij op de kop kunnen tkken, maar ook dat kostte me 400 euro. Das al bijna heel je budget he...
 
mee eens ik heb zelf eerst mijn rijbewijs gehaald a 1000 euro
daarna motor pak a 350 euro (opheffingsuitverkoop)
helm a250 euro
dan ben je dus al 1600 euro kwijt en kan je pas gaan denken aan je motor moet wel zeggen dat mijn 25 kw gs 500 veel goedkoper is qua verzekering verbruik onderhoud dan mijn opel astra
als ik je een tip mag geven zou ik zeggen probeer zo snel mogelijk je rijbewijs te halen en koop daarna een gewone motorfiets bijv gs 500 cb 500 en gooi daar wat leuke aanpassingen tegen aan laser uitlaatje etc etc
dat scheelt je volgens mij een heleboel centen en is toch erg leuk
als je trouwens toch pas in augustus wil beginnen met je rijbewijs dan zou ik wachten met motor kopen op de najaars aanbiedingen dat scheelt je meestal ook wel een aardige hoop centjes
 
ja nu noem je ook wat op. jij maakt je eigen remmen en last een koppelingshendel aan elkaar.

ik heb het over de gemiddelde motorrijder, ervan uitgaande dat ie veilig rond wil rijden.


dan nog is motorrijden goedkoper...
vergelijk de verzekeringspremies en wegenbelasting maar eens, en het verbruik van een motor is gunstiger.
een GS bijvoorbeeld is een erg goedkope fiets(als je ten minste een koopt die door zijn vorige baasje ook goed onderhouden is :X )

een pak+helm etc hoeft ook niet de hoofdprijs te kosten, niet iedereen wil een splinternieuwe racecombi oid.

owja, iemand zei dat je ook een leuke GSI kan kopen.... verzeker die eens op je eigen naam, en kijk wat dat kost ;) van die premie kun je volgens mij een 2e motor aanschaffen :X
 
mijn advies:

fzr400, vfr400(nc21, nc24 ) cbr400, of kijk osf je met goed zoeklen voor 2500 een ZXR400 kan vinden.
 
dan nog is motorrijden goedkoper...
vergelijk de verzekeringspremies en wegenbelasting maar eens, en het verbruik van een motor is gunstiger.
een GS bijvoorbeeld is een erg goedkope fiets(als je ten minste een koopt die door zijn vorige baasje ook goed onderhouden is :X )

een pak+helm etc hoeft ook niet de hoofdprijs te kosten, niet iedereen wil een splinternieuwe racecombi oid.

owja, iemand zei dat je ook een leuke GSI kan kopen.... verzeker die eens op je eigen naam, en kijk wat dat kost ;) van die premie kun je volgens mij een 2e motor aanschaffen :X

ik heb het nu voornamelijk over mezelf.

ik rijd wel graag zomers in een combi en 's winters in allweather. ook heb ik al de pech gehad dat ik een dynamo mocht betalen. bandjes gaan harder, je moet wat vaker onderhoud plegen...

en als je op je bek gaat is je motor 9 vd 10 keer niet meer rijdbaar (kromme sturen ed) ik denk dat ik meer verzekering betaal dan een suzuki alto :+ kromme verhouding eigenlijk. ik denk dat je het niet mag vergelijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan