Je wilt eens motorrijden..

als je ouders zo tegen zijn met motor rijden zou ik geen combi pak gaan kopen ziet er misshcien een beetje schrik achtig uit voor je ouders. En ouders zijn altijd bezorgt was bij mij thuis ook. Vonden lessen alleen niet erg maar het aanschaffen van een motor wel heb het er een tijdje nie tover gehad enz. en nu is het helemaal goed. Gewoon blijven lessen en weinig over praten dus.
 
Over dat kleding probleem. Ik weet niet of het al gezegd is, maar als je direct GOEDE kleding koopt, laat je je ouders merken dat je ook wel degelijk veel om veiligheid geeft :)
Ik heb me, voor mijn examen, direct een leren combi gekocht, met laarzen en handschoenen, kostte wel wat, maar ik wilde het zelf + dat mijn ouders zagen dat ik geen roekeloze randdiebiel ben :) Laat beetje verantwoordelijk zien.
 
Over dat kleding probleem. Ik weet niet of het al gezegd is, maar als je direct GOEDE kleding koopt, laat je je ouders merken dat je ook wel degelijk veel om veiligheid geeft :)
Ik heb me, voor mijn examen, direct een leren combi gekocht, met laarzen en handschoenen, kostte wel wat, maar ik wilde het zelf + dat mijn ouders zagen dat ik geen roekeloze randdiebiel ben :) Laat beetje verantwoordelijk zien.
Maar ik denk dat je met leer laat zien, van ik wil gaan racen (koekblikkers trekken die reactie vaak) en met textiel laat je zien, ik ga rijden om lekker rond te toeren, en rustig aan doen
 
Ja mee eens, gewoon degelijke allround kleding kopen, heb je ook wat meer aan, een leren combi is meer voor het snelle werk.

Succes man, en laat je dromen niet stelen!
Anders organiseren we wel een meeting voor je deur....hahahaha...
 
De ouders zijn rare wezens. Dat van het leer en textiel verhaal, kan ik inkomen.


In discussie ook naar voren gehaald uiteraard O-)
 
Laatst bewerkt:
ik heb dan de mazzel dat ik al vrij vroeg "onafhankelijk' ben van mn ouders/ famillie... en ze het juist gaaf vinden als ik motor rijd (mn pa is ook zeker motorfanaat)
maar ik zou zeggen... als dit je droom is. vrijheid voelen op zo'n tweewieler, vermogen onder je kont, steppies aan de grond over de rotondes (bij wijze van spreken dan) en heerlijk de wendbaarheid van de motor voelen... waarom gunnen ze je dan die vrijheid niet??? dat is net zo iets als dat ze je je niet je opleiding gunnen waarmee je je droombaan kunt verwezenlijken!!!
OVERAL is wel gevaar... misschien begrijpen je ouders dat niet helemaal... maar ik zou zeggen: pluk de dag! geniet whenever possible! en ik zou niet een *te* lichte motor kopen als je begint... want als er wat gebeurt, of je hebt een inhaalactie verkeerd ingeschat heb je liever wat vermogen OVER, dan dat je NET tekort komt... (niet uit ervaring. wel uit gezond verstand)

Groetjes! en heel veel plezier op de motor!!
 
De ouders zijn rare wezens. Dat van het leer en textiel verhaal, kan ik inkomen.

Maar mijn ouders willen juist liever leer voor me. Vinden het veiliger enzo. Was een keer met scooter gevallen, toen was me broek doorgesleten, en ik had een leren jas waar alleen schrammen op zaten. Dus dat was gelijk duidelijk.

In discussie ook naar voren gehaald uiteraard O-)

Dat klopt ook wel, haal dan iig je kneesliders eraf ;)
 
Ja ok ok....
Ik zeg niet dat het slecht is ofzo, maar ik bedoelde meer, ze zagen dat leer veilig was, dus dat willen ze dan voor mij. :}
 
Sorry als mensen het overbodig vinden, maar ik wil toch even me verhaaltje kwijt.

...

Iemand misschien ervaringen mee(en ja ik heb de search gebruikt) Maar ik wil recente ervaringen ;) niet die van 4 jaar geleden.

KillaX;
Jouw familie is niet bang dat jij gaat motorrijden. Ze zijn bang dat jij je onverantwoordelijk gaat gedragen in het verkeer als je eenmaal je rijbewijs hebt. Al die verhalen over jongeren die veeeel te hard rijden in het verkeer...etc. Een motorrijder die veeel te hard rijdt, is meteen 'game over'... dat is hun angst.

Jouw taak;
1. Hun duidelijk maken dat jij toch 'echt' je rijbewijs wilt halen. Het is tenslotte jouw keus, jouw mening...etc
2. Hun duidelijk maken dat het jou niet om de snelheid, maar om het 'rijgenot' :9~ gaat. Voeg hieraan toe dat jij van plan bent om 'defensief' te gaan rijden.


Het feit dat jouw familie wil dat jij eerst rijervaring in de auto opdoet, is alleen maar dat je praktijksituaties kunt inschatten bij een noodstop, of een 'bijna' ongeluk... Die ervaring zou je natuurlijk mooi op de motor kunnen gebruiken.

Betrek je familie vooral in wat je van plan bent. Laat ze folders zien van de helmen/pakken die je hebt gezien. Laat merken dat 'veiligheid' bij jouw bovenaan je prioriteitenlijstje staat. 8-)

Laat foto's zien van het type motor waar je op wilt gaan rijden. Begin vooral NIET over topsnelheden, trekkracht ... etc.. maar vertel over de mooie samenstelling, de kleur van de motor en hoe veilig die "All-weather" bandjes wel niet zijn :Y

Wees enthousiast. Ga geen ruzie schoppen bij tegenvallende reakties, maar hou geduld. Hiermee laat je zien dat het jou serieus is. Vraag 'backup' aan je oom. Die zal je altijd bijspringen in de mooie verhalen over tripjes, prachtige tourritten...blablaa... etc..

Misschien dat je oom een paar keer met je oprijdt. Zijn je ouders ook wat geruster.. _O-

gr

Pappie
 
nou goedkoop... :N ;)

maar elk merk heeft producten in verschillende prijsklassen natuurlijk.. is wel fijne winkel(amsterdam) omdat je er gewoon alles kan vinden wat je nodig hebt..
 
nou goedkoop... :N ;)

maar elk merk heeft producten in verschillende prijsklassen natuurlijk.. is wel fijne winkel(amsterdam) omdat je er gewoon alles kan vinden wat je nodig hebt..

Ik heb daar een leren combi gekocht voor nog geen 300 euro + een helm met 50% korting. Dat noem ik goedkoop *D
 
heb je mazzel gehad...

ik was er eens een toen hing er alleen maar duur spul. (wel erg mooi)

misschien was het sale ofzo?

Helmen waren sale ja, en pak ging sowieso 10% af. Nu is wel de tijd om overjarig spul voor een prikkie te kopen.
 
Ik update wederom maar even men startpost, om het een beetje bij mijn vragen te houden, want deze worden anders overgeslage ;( :P
 
Om even bij te blijven,



De tegenpartij thuis heeft zich volgens mij wel een beetje bij neergelegd *O*
 
Laatst bewerkt:
*O*

ben helemaal compleet op motor zelf na.

Ben in totaal 640 euro kwijt -O-

maar dan heb ie wel wat *D

Heb de helm
lederen combi
lederen handschoenen
en laarzen.

Nou dat wilde ik ff kwijt das alles :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan