jerez race

sete is goed, maar rossi is beter... misschien ben je een beetje anti rossi of jaloers ofzo... maar dit hoort erbij.. het is gewoon zo rossi staat bekend om laatste rondes toe te happen dat maakt het mooi.. en die rossi als persoon zelf is gewoon ook super!! toffe gast

Ik ben inderdaad een beetje anti Rossi geworden sinds Qatar 2004. Omdat ie zo fucking kinderachtig doet. Een toff e gast is het helemaal niet, want hij rijdt liever iemand van zijn motor af dan dat ie tweede word.

ALs Rossi die inhaalactie had geplaatst net als de ronde ervoor had ie een mooie overwinning gehad, maar niet op deze manier...

Enne... jaloers??? op Rossi??? Omdat ie zo sportief is en van die nette inhaal acties plaatst??? sorry hoor... maar dat is echt een kansloze opmerking :o
 
Net als in het verkeer ????

Hmmm...persoonlijk heb ik altijd behoorlijk problemen met iemand van de rechterbaan die zonder te kijken naar links gaat waar ik lekker bezig ben met een inhaal manouvre.....

Maar jij dus niet blijkbaar :?

in het verkeer ben ik met het verkeer bezig en niet met racen, dus ik hoef dan ook niemand achter me te houden. Feit is gewoon dat Rossi Gibernau van de baan rijdt omdat ie niet wil verliezen van Sete en Honda en dat siert em niet.
Rossi weet als geen ander dat het seizoen nog lang is en dat ie nog wel vaker van Gibernau kan winnen. Ik had het in ieder geval anders gedaan als ik in Rossi zijn positie had gezeten, maar dat zal ook wel de rede zijn waarom Rossi daar rijdt en ik niet...

Sportief zijn ze in ieder geval allebei niet...
 
deze discussie wordt al bijna net zo heftig als de race

--- racen is niet voor watjes --- })
 
The race / DIFFERING FORTUNES FOR ELIAS AND XAUS IN JEREZ

The 2005 World Championship got underway in Jerez on Sunday. As happened the day before, the race was dominated by strong winds that disrupted the first showdown of the new season. The winds blew a lot of dirt on to the circuit and made some corners as difficult as in rainy conditions according to the riders. However, despite the conditions, all the excitement came in the final lap of the race.

Valentino Rossi (Yamaha) claimed the fisrt victory of the year and leads the standings.

The performance of the two FORTUNA YAMAHA riders was very contrasting. Whilst Toni Elias managed to lap at around the same pace as the riders at the head of the field for almost all of the race and claim his first four points in the MotoGP class, Ruben Xaus had a less successful day and did not end up scoring any points.

Toni Elías finished as the third best Yamaha rider in the race. The Spanish rider was delighted to have finsihed the race given the difficult conditions on his debut. “I am happy to have finished the race and, above all, with the way the race developed for me. Now we must keep working hard, keep on learning and continue to progress. Today I had the chance to battle against some riders who are well-known to all fans. Given that, I could not be more positive after my first race. What’s more, I am especially satisfied with the physical condition Ii finished the race in because I thought it was going to be much harder at this level.” After a good start Elias moved up to tenth place, but slipped back into ‘no man’s land’ between Hoffman and Capirossi, he was unable to push on but produced some consistent laps to earn a good finsih.

Rubén Xaus did not have any luck in his first race for Yamaha. On the final corner of the first lap he lost control of the front wheel of his bike and went off, the incident forced him to go back to his box for his team to make some repairs to his bike. Xaus was then penalised for going too fast in the pit-lane and was given a penalty for which he had to go back into the pit-lane, ending his hopes of a good finish. “It was a very difficult weekend. Despite planning for the race calmly, I still have not found an explanation for the first lap. I don’t know what happened on the last corner, but I ended up falling. My team and all the fans supported me well and deserved a better result than the one I got. I hope during the season I will not have another weekend like this. Now we just have to keep working and think about the next race in Estoril.”
 
G_5398.jpg


G_5399.jpg


G_5400.jpg


G_5403.jpg


G_5405.jpg
 
full


Ik heb glibbergauw ook niet over zijn schouder zien kijken of er iemand aan de binnenkant van hem zat :X ;)

Waar maakt iedereen zich druk om zeg.
Het is gewoon een raceongelukje tussen twee veel te grote ego's ;)

En de beste heeft kennelijk gewonnen *D
 
Ik ben inderdaad een beetje anti Rossi geworden sinds Qatar 2004. Omdat ie zo fucking kinderachtig doet. Een toff e gast is het helemaal niet, want hij rijdt liever iemand van zijn motor af dan dat ie tweede word.

ALs Rossi die inhaalactie had geplaatst net als de ronde ervoor had ie een mooie overwinning gehad, maar niet op deze manier...

Enne... jaloers??? op Rossi??? Omdat ie zo sportief is en van die nette inhaal acties plaatst??? sorry hoor... maar dat is echt een kansloze opmerking :o

Ok, iedereen mag zijn mening hebben uiteraard en als je Rossi niet mag ok, maar je moet wel een beetje objectief blijven natuurlijk.
Ik geef toe dat ik ook wat bevooroordeeld ben (ten gunste van Rossi in dit geval), maar het gebeurd zo vaak in de racerij dat iemand zijn motor aan de binnenkant zet (omdat er een klein gaatje is) en dat is precies wat Rossi ook nu deed. Degeen aan de buitenkant moet dat gewoon iets wijder gaan en er vlak achter weer aansluiten (had je maar geen gaatje moeten laten). Gibernau was echter juist te gefrustreerd en beukt (dit deed hij echt zelf) tegen Rossi aan. Vanwege de snelheid ging Rossi daarna wijd en omdat Gibernau (in plaats van erachter) ernaast zat moest die wel rechtdoor de grindbak in.
M.a.w. Rossi duwde hem niet uit de baan en het was ook nog eens Gibernau zijn eigen schuld. Al helemaal triest natuurlijk hoe Gibernau na afloop gaat toneelspelen met zijn arm, terwijl hij zelf tegen Rossi aan reed!

Dat de anti-Rossi MF-ers het als een niet al te netten inhaalactie zagen kan ik nog wel inkomen (het was wat krap *D ), maar we hebben het hier over racen op het hoogste niveau en dan hoort dat erbij!
Ze waren tenslotte niet bezig met een CRT cursus dag op het circuit waar we alleen op zeer correcte wijze mogen inhalen.

Daarnaast komt het het spektakel alleen maar ten goede en heb ik er intens van genoten :) Ook was het een bewijs van hoe goed beiden heren zijn op de motorfiets (fantastische controle en alles), alleen Rossi net iets beter })
 
blij dat ik gedaan had met werken, en eindelijk kon kijken naar de video,
jammergenoeg had mijn vrouw op frankrijk opgenomen ipv op bbc-(((((((((((((((((


wat je zelf doet doe je toch meestal beter ;(
hopelijk volgende week meer geluk,
toch bedankt voor de 6 pagina's overzicht
 
Ik dacht dat rossi in het gaatje dook dat ontstond doordat sete iets te wijd ging, en opt moment dat sete weer wil insturen vindt hij rossi aan zijn binnenkant en raakt hem.
:^ dat is wat ik ook opmaak uit de beelden...
Verder geeft Gibernau weer 'ns te kennen wat een aansteller hij is, van al m'n vrienden hier (waarvan een aantal in Jerez zat)kan niemand die jankert uitstaan.
En dat terwijl het "hun" thuisrijder is...
 
Ik had het in ieder geval anders gedaan als ik in Rossi zijn positie had gezeten, maar dat zal ook wel de rede zijn waarom Rossi daar rijdt en ik niet...

Sportief zijn ze in ieder geval allebei niet...

Het is natuurlijk geen recreantentoer rondom de kerk. D'r staat wel iets meer op het spel. Ik heb in ieder geval genoten *D
Zelfs mijn vriendin die geen motor rijd en alleen F1 kijkt vond dit spektakel!
 
Over de 'aanstellerij' van Gibernau, hoe zouden jullie reageren als je in de laatste ronde eraf gebeukt wordt? Vrolijk rossi een handje geven en leuk lopen te doen?
Ik iig niet, en zijn vermeende aanstellerij maakt een fantastische race toch alleen nog maar mooier?
Rossi fans lachen erom, ik als Gibernau fan kan me weer rot ergeren aan Rossi, mooi toch? :)
Daarnaast is er geen protest ingediend, en heeft Gibernau de actie van Rossi ook nog niet veroordeeld.
 
Off Subtopic:

Hoe zit et nu met Biaggi, kan het zijn dat zijn slechte presteren, dus zijn machineproblemen, kan liggen aan Jerez zelf. Dat dit circuit hem gewoon niet lag, en de bij de volgende gewoon beter kan zijn omdat dat een heel ander circuit is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan