Jorge Lorenzo deel 6, back in blue

Lekker wegblijven. Anders gaatie Dovi weer in de weg rijden.
Dovi is geen fan van Valencia dacht ik ?!
Lorenzo wel heel erg volgens mij.
Maar toch zie ik ze beide niet vooraan mee doen..

Elkaar in de weg rijden zoals vorig seizoen , zie ik eerder weer gebeuren in 2019.

Mocht het nat zijn ( wat ze ineens voorspellen? ) denk ik dat Rins zn eerste winst gaat pakken.
 
Dovi is geen fan van Valencia dacht ik ?!
Lorenzo wel heel erg volgens mij.
Maar toch zie ik ze beide niet vooraan mee doen..

Elkaar in de weg rijden zoals vorig seizoen , zie ik eerder weer gebeuren in 2019.

Mocht het nat zijn ( wat ze ineens voorspellen? ) denk ik dat Rins zn eerste winst gaat pakken.

Lorenzo zal wel aanwezig zijn om zijn team vaarwel te zeggen , en dan na het weekend de Repsol Honda motorfiets aanpassen op zijn maat etc. , maar verwacht zelfs nog geen ronde op de Honda .
 
Jezus, doe eens niet zo zuur man! :r
Nou eerlijk gezegd zullen ze hem als teamplayer ook niet echt missen bij ducati maar daarintegen op de honda met zijn egoïstisch gedrag kan het volgend jaar nog weleens knallen worden met Senor Marquez
 
Nou eerlijk gezegd zullen ze hem als teamplayer ook niet echt missen bij ducati maar daarintegen op de honda met zijn egoïstisch gedrag kan het volgend jaar nog weleens knallen worden met Senor Marquez
Marquez zei anders zelf ook in een pre-race interviewtje (eurosport), op de vraag of hij Lorenzo gaat helpen om zo snel mogelijk te wennen aan de Honda: Nee, natuurlijk niet.
 
Na podiums en strijdbaarheid in zijn onwennige eerste jaar, had Lorenzo een verschrikkelijke opening van zijn tweede seizoen bij Ducati. Ga maar na: een technisch mankement op Qatar, slecht weer in Argentinië (één van zijn zwaktes), een slechte race in Amerika, een crash op podiumpositie in Jerez, een matige race op Le Mans. Dat was de periode waarin hij en Ducati het vertrouwen in elkaar kwijtraakten. Naar mijn mening te vroeg.

Toen kwam dat veelbesproken zitje waardoor hij ineens écht kon racen: winst in Mugello, winst in Catalunya, competitief in Assen(!) en Duitsland, podium in Brno, winst op de Red Bull Ring. Met de crash vanuit een podiumpositie op Misano kwam er de facto een eind aan Lorenzo's seizoen: op Aragón zou hij de eerste bocht niet halen, en sindsdien zit hij in de lappenmand.

Terugkijkend zie ik wel overeenkomsten tussen Lorenzo v Dovizioso en Lorenzo v Rossi. Op pure snelheid wint Lorenzo het, en als de omstandigheden goed zijn is hij onverslaanbaar. Dat gold altijd al op de Yamaha, en uiteindelijk ook op de Ducati. Maar als er iets tussenkomt qua weersomstandigheden, of als een race slimmer aangepakt moet worden dan "straight forward" 100% op volle snelheid knallen, dan trokken zijn teamgenoten aan het langste eind. Dovi en Rossi zijn wat dat betreft heel stabiele coureurs, waar Lorenzo meer ups en downs laat zien.

Heeft hij zwaar ondergepresteerd? Ik denk het niet. Ducati heeft een steek laten vallen door de motor niet eerder op de rijder aan te passen, hoewel je ze dat misschien niet heel erg aanrekenen kunt. Lorenzo heeft laten zien wat hij kon, maar liet ook zien dat zijn zwaktes niet aan de motor liggen. Wat mij betreft is de belangrijkste vraag: zou Petrux het beter gedaan hebben? Ik denk vooralsnog van niet, en Ducati en Petrucci hebben komend seizoen 19 races de tijd om het tegendeel te bewijzen.
 
Marquez zei anders zelf ook in een pre-race interviewtje (eurosport), op de vraag of hij Lorenzo gaat helpen om zo snel mogelijk te wennen aan de Honda: Nee, natuurlijk niet.

Ja dat zag ik ook inderdaad !
Ik verwacht daarom ook echt teamwork volgend jaar van de fabrieks honda's lol
 
Petrucci heeft toch nu al vergelijkbaar materiaal? Hij is in ieder geval al jaren bekent met de Ducati. Maar ik zie m niet als een nieuwe alien die elke week meestrijden om podia
 
Jammer dat de race niet vandaag werd verreden, wellicht had het dan niet meer geregend.
Een herstart op droog wegdek in de gebruikelijke stijl en de winst. :+ _O-
 
@ Twonda; Dat verhaal van het zitje kun je toch niet serieus nemen.
Een topcoureur die er na 25(?) races achter komt dat hij niet goed zit op de Duc???
Als hij na 3 races in zn eerste seizoen gemeld had bij zn engineer dat hij zn zitpositie anders wilde hebben zou dat echt wel aangepast zijn.
En "zwaar ondergepresteerd"; ik vind van wel, met name in relatie tot zn statuur, salaris en teamgenoot.
 
Nog even opgeteld, resultaat over 2 seizoenen:
Dovi 10 overwinningen, 506 punten
Lorenzo 3 overwinningen 271 punten

Ok, maar denk je dat Dovi met Ducati ooit kampioen gaat worden? Ik denk het namelijk niet.

Hoe gek het ook klinkt, ik heb eigenlijk nog steeds het gevoel, dat ze te vroeg uit elkaar zijn gegaan en Ducati te vroeg de beslissing heeft genomen om voor Petrucci te gaan volgend jaar. Aan de andere kant kan ik de beslissing wel begrijpen, het was tot aan Mugello gewoon niet goed wat Lorenzo liet zien, daarna begon het te lopen en zagen we weer een glimp van de oude Lorenzo.
Ik denk namelijk niet Ducati voor de titel zal kunnen gaan volgend seizoen met Dovi en Petrucci.

Het zal me benieuwen hoe Lorenzo het op de Honda gaat doen, en of hij weer een hele lange aanpassingsperiode nodig heeft, of dat hij direct competitief is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Qken
@ Twonda; Dat verhaal van het zitje kun je toch niet serieus nemen.
Een topcoureur die er na 25(?) races achter komt dat hij niet goed zit op de Duc???
Als hij na 3 races in zn eerste seizoen gemeld had bij zn engineer dat hij zn zitpositie anders wilde hebben zou dat echt wel aangepast zijn.
En "zwaar ondergepresteerd"; ik vind van wel, met name in relatie tot zn statuur, salaris en teamgenoot.

Lorenzo had 't al eerder aangegeven, Ducati heeft er pas laat iets mee gedaan. De resultaten veranderden zodra Ducati met 'm mee werkte. Neem het hoe je wil, hij won vervolgens drie races in een paar maanden tijd. Dat zijn er nog steeds meer dan alle Yamaha's bij elkaar dit seizoen. :X
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
@ kingjona; Dovi kan alleen kampioen worden als Marquez een slecht seizoen heeft.
Dat zal echt wel een keer gebeuren, tenminste dat hoop ik anders wordt het erg saai.
Ben ook heel benieuwd hoe Lorenzo het gaat doen op de Honda.
Denk dat Marquez zich voorlopig geen zorgen hoeft te maken.
 
Petrucci heeft toch nu al vergelijkbaar materiaal? Hij is in ieder geval al jaren bekent met de Ducati. Maar ik zie m niet als een nieuwe alien die elke week meestrijden om podia

Petrucci werd door Ducati ook gebruikt voor het testen van onderdelen tijdens de weekenden.
Als de onderdelen goedgekeurd werden gingen ze naar het fabrieksteam.
Dat blijkt wel dat ze vertrouwen hebben In Danilo.
 
Na podiums en strijdbaarheid in zijn onwennige eerste jaar, had Lorenzo een verschrikkelijke opening van zijn tweede seizoen bij Ducati. Ga maar na: een technisch mankement op Qatar, slecht weer in Argentinië (één van zijn zwaktes), een slechte race in Amerika, een crash op podiumpositie in Jerez, een matige race op Le Mans. Dat was de periode waarin hij en Ducati het vertrouwen in elkaar kwijtraakten. Naar mijn mening te vroeg.

Toen kwam dat veelbesproken zitje waardoor hij ineens écht kon racen: winst in Mugello, winst in Catalunya, competitief in Assen(!) en Duitsland, podium in Brno, winst op de Red Bull Ring. Met de crash vanuit een podiumpositie op Misano kwam er de facto een eind aan Lorenzo's seizoen: op Aragón zou hij de eerste bocht niet halen, en sindsdien zit hij in de lappenmand.

Terugkijkend zie ik wel overeenkomsten tussen Lorenzo v Dovizioso en Lorenzo v Rossi. Op pure snelheid wint Lorenzo het, en als de omstandigheden goed zijn is hij onverslaanbaar. Dat gold altijd al op de Yamaha, en uiteindelijk ook op de Ducati. Maar als er iets tussenkomt qua weersomstandigheden, of als een race slimmer aangepakt moet worden dan "straight forward" 100% op volle snelheid knallen, dan trokken zijn teamgenoten aan het langste eind. Dovi en Rossi zijn wat dat betreft heel stabiele coureurs, waar Lorenzo meer ups en downs laat zien.

Heeft hij zwaar ondergepresteerd? Ik denk het niet. Ducati heeft een steek laten vallen door de motor niet eerder op de rijder aan te passen, hoewel je ze dat misschien niet heel erg aanrekenen kunt. Lorenzo heeft laten zien wat hij kon, maar liet ook zien dat zijn zwaktes niet aan de motor liggen. Wat mij betreft is de belangrijkste vraag: zou Petrux het beter gedaan hebben? Ik denk vooralsnog van niet, en Ducati en Petrucci hebben komend seizoen 19 races de tijd om het tegendeel te bewijzen.
Was het niet de vorm van de benzinetank die aangepast werd?
 
Ondermaats gepresteerd? Toen alles op zn plek viel was hij vele malen sneller dan MM93! Dat heb ik Rossi in zn Ducati tijdperk niet zien doen.
Dovi, goede rijder maar gaat geen wereldkampioen worden, evenals Petrucci, goede gast maar geen kampioen.. wat dat betreft had Lorenzo de meeste potentie, als hij fit was geweest had hij zeker een ons gemaakt om kampioen te worden in 2019 op de Duc... helaas besloten ze zijn contract niet te verlengen en Petrucci een contract aan te bieden
 
Ondermaats gepresteerd? Toen alles op zn plek viel was hij vele malen sneller dan MM93! Dat heb ik Rossi in zn Ducati tijdperk niet zien doen.
Dovi, goede rijder maar gaat geen wereldkampioen worden, evenals Petrucci, goede gast maar geen kampioen.. wat dat betreft had Lorenzo de meeste potentie, als hij fit was geweest had hij zeker een ons gemaakt om kampioen te worden in 2019 op de Duc... helaas besloten ze zijn contract niet te verlengen en Petrucci een contract aan te bieden

domme uitspraak , verdiep je eerst in de ontwikkeling van de duc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan