Jorge Lorenzo deel 6, back in blue

Ik dacht dat het over de ontwikkeling van de honda ging om hem makkelijker rijdbaar te maken. In dit geval zou Lorenzo daar voor moeten zorgen.
Er zijn er niet zoveel die heel goed met de honda, zoals hij nu is, overweg mee kunnen (dan bedoel ik podium). Dus het zou wel eens kunnen helpen als zowel Lorenzo en Marquez hun feedback kunnen geven. Dan zie ik niet wat het probleem in 2020 is.

dat is dus ontwikkeling , Honda weet heel goed dat wanneer Marquez weg gaan ze een groot probleem hebben.
Marquez is een haantje dus laat zich niet voorbij lopen qua ontwikkeling (Honda 2015 voorbeeld) en aangezien hij degene is wie wint met de Honda zullen ze niet gauw naar andere rijders luisteren om hem dat gevoel niet te geven.
dus voor Honda wel een dilemma , blijf je gewoon op dezelfde lijn ontwikkelen en hou je de toprijder tevreden of ga je meer naar andere rijders luisteren en op basis daarvan een makkelijker fiets zien te krijgen?
 
Het is idd een dilemma en lijkt sterk op Ducati/Stoner,hoewel dat toen wel extremer was omdat verder niemand met de duc uit de voeten kon en deze daardoor ook als een carriérebreker te boek stond.
Met de Honda halen andere coureurs nog redelijke resultaten maar niet echt top.
Ik denk dat Honda er verstandig aan doet om niet alleen richting MM te ontwikkelen,rodeorijder volgens mij overal snel op,maar meer richting fijngevoelige prinses op de erwt type als jlo,wordt MM uiteindelijk ook niet slechter van en de Honda rijdt met meer machines in de top.
Als beleidsmaker wist ik het wel.
 
Het is idd een dilemma en lijkt sterk op Ducati/Stoner,hoewel dat toen wel extremer was omdat verder niemand met de duc uit de voeten kon en deze daardoor ook als een carriérebreker te boek stond.
Met de Honda halen andere coureurs nog redelijke resultaten maar niet echt top.
Ik denk dat Honda er verstandig aan doet om niet alleen richting MM te ontwikkelen,rodeorijder volgens mij overal snel op,maar meer richting fijngevoelige prinses op de erwt type als jlo,wordt MM uiteindelijk ook niet slechter van en de Honda rijdt met meer machines in de top.
Als beleidsmaker wist ik het wel.
Een hele neutrale ook. :+

Maar ik ben het natuurlijk wel met je eens. *O*
 
Honda heeft hun machine en ontwikkeling altijd maar op 1 rijder afgestemd. Kijk maar door de jaren heen is het nog nooit anders geweest dat beleid bij Honda.
 
Er word net gedaan of de rest van de honda's achter zarco eindigen in wedstrijden ofzo.. Marquez wint er veel mee, crutch is altijd al een wisselvallige rijder geweest, nakagami doet het dit jaar gewoon best wel lekker vind ik. Lorenzo doet het gewoon slecht maar dat hadden de meesten wel verwacht toch ?!
Misschien even terugdenken aan de MarcVDS tijd ? Is nog helemaal niet lang geleden dat er standaard 2 honda s in t achterveld stonden..

Fiets is misschien niet de makkelijkste om te rijden maar heeft toch ook inmiddels behoorlijke pluspunten zoals accelaratie en topsnelheid gekregen wat bijv een Yamaha weer mist
 
Er word net gedaan of de rest van de honda's achter zarco eindigen in wedstrijden ofzo..

Zarco doet het zo slecht nog niet eigenlijk vindt ik hoor hij is anders regelmatig in de buurt van Lorenzo te vinden met zijn fabrieks honda .
Zarco heeft gewoon wat tijd nodig net zoals Jorge het komt best wel goed met die 2 en anders kunnen ze misschien volgend jaar wel samen in het Aprilla Team rijden ?
 
Zarco doet het zo slecht nog niet eigenlijk vindt ik hoor hij is anders regelmatig in de buurt van Lorenzo te vinden met zijn fabrieks honda .
Zarco heeft gewoon wat tijd nodig net zoals Jorge het komt best wel goed met die 2 en anders kunnen ze misschien volgend jaar wel samen in het Aprilla Team rijden ?

Nou ik vind dat Zarco het behoorlijk slecht doet en hij lijkt zich ook moeilijk aan te passen, iets wat Lorenzo ook heeft..
Ik geloof wel dat ze beiden nog in de punten komen dit seizoen maar ik zie ze geen races winnen.
Wat betreft aprilia team ; zolang je de behandeling krijgt zoals Aleix dan is er niets aan de hand, krijg je de 2de rijder behandeling ( Lowers, Ianonne) dan heb je een fiets + team wat zeer geschikt is om achteraan te rijden, btw geen fiets voor heren zoals Jl of JZ.. die kunnen beter naar Suzuki als ze ze daar willen hebben
 
Nou ik vind dat Zarco het behoorlijk slecht doet en hij lijkt zich ook moeilijk aan te passen, iets wat Lorenzo ook heeft..
Ik geloof wel dat ze beiden nog in de punten komen dit seizoen maar ik zie ze geen races winnen.
Wat betreft aprilia team ; zolang je de behandeling krijgt zoals Aleix dan is er niets aan de hand, krijg je de 2de rijder behandeling ( Lowers, Ianonne) dan heb je een fiets + team wat zeer geschikt is om achteraan te rijden, btw geen fiets voor heren zoals Jl of JZ.. die kunnen beter naar Suzuki als ze ze daar willen hebben

hoe kom je erbij dat Ianonne '' 2de rijder behandeling krijgt''?
 
Nou ik vind dat Zarco het behoorlijk slecht doet en hij lijkt zich ook moeilijk aan te passen, iets wat Lorenzo ook heeft..
Zijn er recentelijk nog coureurs geweest die op de KTM of Honda gestapt zijn, en die in één keer *bam* hard gaan? Tech3 heeft dezelfde KTM-motoren, en Zarco lijkt ten opzichte van Syahrin bijvoorbeeld niet ingeleverd te hebben, en houdt Oliveira (weliswaar rookie) meestal toch ook wel achter 'm. Volgens mij moet Zarco vooral zijn verwachtingspatroon bijstellen en zich realiseren dat wennen langer duurt dan een handjevol races, tenzij je een Yamaha onder je kont hebt zitten.
 
Nou ik vind dat Zarco het behoorlijk slecht doet en hij lijkt zich ook moeilijk aan te passen, iets wat Lorenzo ook heeft..
Ik geloof wel dat ze beiden nog in de punten komen dit seizoen maar ik zie ze geen races winnen.
Wat betreft aprilia team ; zolang je de behandeling krijgt zoals Aleix dan is er niets aan de hand, krijg je de 2de rijder behandeling ( Lowers, Ianonne) dan heb je een fiets + team wat zeer geschikt is om achteraan te rijden, btw geen fiets voor heren zoals Jl of JZ.. die kunnen beter naar Suzuki als ze ze daar willen hebben
Ik weet zeker dat Suzuki zeker geen Lorenzo zal willen die na 3 jaar races begint te winnen als ie gewendt raakt aan de motor .
Het is elke keer wat bij Ducati toen Honda ieder merk moet zijn motor aanpassen naar meneer Lorenzo het wordt tijd dat ie eerst eens wat gaat presteren voor dat geld wat ie verdient .
Ik ben er trouwens zeker van dat Lorenzo bij Yamaha goed presteerde omdat ie Zeelenberg achter hem had die konstant zijn zelfvertrouwen moest oppeppen .

Zarco zal het veel beter doen op de Suzuki dan op de KTM maar ja wie ooit verteld heeft aan Zarco dat KTM eeen goede keus zou zijn voor hem die heeft er net zoveel verstand van als ik .
 
Ik weet zeker dat Suzuki zeker geen Lorenzo zal willen die na 3 jaar races begint te winnen als ie gewendt raakt aan de motor .
Het is elke keer wat bij Ducati toen Honda ieder merk moet zijn motor aanpassen naar meneer Lorenzo het wordt tijd dat ie eerst eens wat gaat presteren voor dat geld wat ie verdient .
Lorenzo is tweevoudig wereldkampioen in de 250cc.
Lorenzo is drievoudig MotoGP wereldkampioen (2010, 2012, 2015).
Lorenzo stond in zijn vierde race voor Ducati op het podium, herhaalde dat in hetzelfde seizoen nog twee keer, en wist zichzelf doorgaans in de top 6 te vinden.
Lorenzo won in zijn tweede seizoen voor Ducati drie races, terwijl-ie een aantal cruciale races miste vanwege blessures.

Waar je ook kijkt in z'n carrière, overal moet hij even wennen (MotoGP debuutseizoen: één keer winst, tweede seizoen titelkandidaat, derde seizoen kampioen), maar als het eenmaal zover is, is er niemand die twijfelt aan z'n talent.
 
8-)Overigens bij zijn MotoGP debuut wel meteen pole positie, met die gouden chupa chup helm van 'm. Dan wist je dat het menens was, als 'ie die helm op had.
 
Klopt
Tot China ging het goed,toen kwamen de klappers 😬
Ja, China en Laguna Seca waren monster crashes. Toch denk ik dat Assen en de Sachsenring hem een grotere mentale tik hebben gegeven.

China en Istanbul, twee circuits waar helaas maar kortstondig gereden is. Shanghai hoeft niet persé terug op de kalender wat mij betreft, maar Istanbul was fantastisch!
 
Bijna alle coureurs zijn meteen snel op een Yamaha.
Met alle respect, maar dat ligt niet aan Zelenberg, maar aan de motor...

De Yamaha blijkt een motor te zijn, waarop deze mannen relatief gemakkelijk, snel kunnen rijden.

Alleen dat laatste stukje naar het podium is blijkbaar weer wat moeilijker...
 
Laatst bewerkt:
hoe kom je erbij dat Ianonne '' 2de rijder behandeling krijgt''?

Gewoon puur zelf verzonnen ;) Zie dat al enkele jaren gebeuren bij aprilia helaas,.

Zijn er recentelijk nog coureurs geweest die op de KTM of Honda gestapt zijn, en die in één keer *bam* hard gaan? Tech3 heeft dezelfde KTM-motoren, en Zarco lijkt ten opzichte van Syahrin bijvoorbeeld niet ingeleverd te hebben, en houdt Oliveira (weliswaar rookie) meestal toch ook wel achter 'm. Volgens mij moet Zarco vooral zijn verwachtingspatroon bijstellen en zich realiseren dat wennen langer duurt dan een handjevol races, tenzij je een Yamaha onder je kont hebt zitten.

Nee maar ik denk dat Pedrosa er ronde records mee gaat rijden tijdens het testen.. nee natuurlijk niemand die er meteen hard mee gaat maar Zarco stelt toch gewoon wel erg teleur imo. Espargaro deed op de m1 ok al mooie dingen en steekt er in de Ktm tijd altijd wel wat bovenuit maar dit is wel heel extreem naar mijn mening
Ik weet zeker dat Suzuki zeker geen Lorenzo zal willen die na 3 jaar races begint te winnen als ie gewendt raakt aan de motor .
Het is elke keer wat bij Ducati toen Honda ieder merk moet zijn motor aanpassen naar meneer Lorenzo het wordt tijd dat ie eerst eens wat gaat presteren voor dat geld wat ie verdient .
Ik ben er trouwens zeker van dat Lorenzo bij Yamaha goed presteerde omdat ie Zeelenberg achter hem had die konstant zijn zelfvertrouwen moest oppeppen .

Zarco zal het veel beter doen op de Suzuki dan op de KTM maar ja wie ooit verteld heeft aan Zarco dat KTM eeen goede keus zou zijn voor hem die heeft er net zoveel verstand van als ik .
Ik denk ook niet dat Suzuki op hem zit te wachten , als dat wel zo is heeft hij een fiets waarmee hij kampioen kan worden
 
Ianonne krijgt 3 ton per jaar meer salaris dan zijn teamgenoot en Aprilia heeft vanaf het begin al gezegd dat Ianonne aangenomen is om de motor te ontwikkelen dus ga er maar niet vanuit dat hij slecht materiaal krijgt , dat hij drukker is met zijn ''imago en mode carrière'' kan Aprilia ook niks aan doen.
Lowes kreeg wel ''oude'' onderdelen omdat hij zowat 2 motoren per weekend afschreef.
 
Misschien heb ik het niet helemaal juist uitgedrukt met "2de rijder behandeling", ik doel hierbij niet op het loon wat iemand ontvangt maar dat zo een de zak krijgt aan het eind van het seizoen met als reden : tegenvallende prestaties. of dat ze bepaalde spullen niet krijgen wat de ander wel krijgt etc.
Dat Lowes bijv. niet het nieuwste spul kreeg was echt niet omdat hij constant crashte, het was ook dat ze wisten dat ze met hem niet verder gaan.
Jaar ervoor met redding hetzelfde verhaal en dit jaar met Ianonne had ik aan t begin nog enkele twijfels maar die zijn inmiddels ook weg.
Al zou hij rijden voor de ontqwikkeling dan zijn ze wel heel slecht bezig toch ?! Dat het allemaal aan Ianonne zijn mediageilheid te danken is betwijfel ik.. al had ik als teambaas ook liever ander gedrag gezien.
 
Misschien heb ik het niet helemaal juist uitgedrukt met "2de rijder behandeling", ik doel hierbij niet op het loon wat iemand ontvangt maar dat zo een de zak krijgt aan het eind van het seizoen met als reden : tegenvallende prestaties. of dat ze bepaalde spullen niet krijgen wat de ander wel krijgt etc.
Dat Lowes bijv. niet het nieuwste spul kreeg was echt niet omdat hij constant crashte, het was ook dat ze wisten dat ze met hem niet verder gaan.
Jaar ervoor met redding hetzelfde verhaal en dit jaar met Ianonne had ik aan t begin nog enkele twijfels maar die zijn inmiddels ook weg.
Al zou hij rijden voor de ontqwikkeling dan zijn ze wel heel slecht bezig toch ?! Dat het allemaal aan Ianonne zijn mediageilheid te danken is betwijfel ik.. al had ik als teambaas ook liever ander gedrag gezien.

dat Lowes ''oude'' onderdelen kreeg is een feit wat door Aprilia zelf toe geven is omdat ze gewoon weg niet op tijd nieuwe onderdelen klaar hadden/konden maken en dat had alleen met het crashen van Lowes te maken.
Iaonne en aprilia hebben met de testen vorig jaar al aangeven dat hij vanaf nul zou beginnen met de motor op te bouwen dus voornamelijk ontwikkeling werk zal gaan doen en niet alleen de beste positie in een wedstrijd proberen te halen... of hem dat gaat lukken dat weet niemand.
en je betwijfelt of zijn mediageilheid zijn ondergang word? hij heeft een testdag moeten missen omdat hij een ontsteking had van plastische chirurgie om een paar rimpels op zijn gezicht te verwijderen ... dan ben je gewoon niet goed wijs.
maar ik ga wel heel erg offtopic :+ :+
 
Suzuki heeft een kleiner budget maar Aprilia natuurlijk nog veel kleiner. Het is eigenlijk niet eens een écht fabrieksteam omdat ze de structuur van Gresini gebruiken. Daarnaast hebben ze de afgelopen jaren vele coureurs "versleten" sinds ze terug het kampioenschap in kwamen: Melandri, Bradl, Laverty, Lowes, Redding, en nu Espargaro en Iannone.

Veel coureurs brengt veel verschillende input maar zonder vorm van continuïteit is het moeilijk om een richting uit te zetten. In die zin ben ik blij dat Espargaro er al langer zit en dat ze een nieuwe, extra manager hebben aangesteld. Één om het team te leiden dacht ik, en één iemand die zich richt op de ontwikkeling van de motor.

En met het aantrekken van Smith als testcoureur zetten ze wederom een stap in de goede richting. Alleen voordat dat alles resultaat oplevert ben je echt wel weer een seizoen verder, of meerdere, en ook de concurrentie met grotere budgetten staat niet stil.

Allemaal een Aprilia kopen, dan gaat het vast een stuk sneller! :+
 
dat Lowes ''oude'' onderdelen kreeg is een feit wat door Aprilia zelf toe geven is omdat ze gewoon weg niet op tijd nieuwe onderdelen klaar hadden/konden maken en dat had alleen met het crashen van Lowes te maken.
Iaonne en aprilia hebben met de testen vorig jaar al aangeven dat hij vanaf nul zou beginnen met de motor op te bouwen dus voornamelijk ontwikkeling werk zal gaan doen en niet alleen de beste positie in een wedstrijd proberen te halen... of hem dat gaat lukken dat weet niemand.
en je betwijfelt of zijn mediageilheid zijn ondergang word? hij heeft een testdag moeten missen omdat hij een ontsteking had van plastische chirurgie om een paar rimpels op zijn gezicht te verwijderen ... dan ben je gewoon niet goed wijs.
maar ik ga wel heel erg offtopic :+ :+

Klopt dat aprilia op een gegeven moment aangaf niet qua snelheid in nieuwe spullen kon voorzien maar volgens mij hebben daar meer teams last van, als je cvoureur dan ook nog vaak crasht word het natuurlijk helemaal lastig! Maar hoe gaan we dat verklaren bij bijv. Redding ?
Ianonne en aprilia kunnen wat mij betreft 100 x roepen dat ze bezig zijn met ontwikkelen en niet voor resultaten etc etc.. feit blijft dat de rondetijden gewoon onder de maat zijn vioor een team wat vooruit wil.

Ik twijfel nergens of ianonne zn mediageilheid zn ondergang word volgens mij ? Ik geef alleen aan dat ik het als team baas graag anders zou zien..
 
Redding was voor aprilia om het jaar te overbruggen zonder veelste hoge kosten , want toen waren ze al in gesprek met Ianonne.
het is gewoon lastig als je een klein budget heb en ook nog een rijder krijgt die 31 keer crasht in een jaar , reken maar uit wat dat gekost heeft.
 
Redding was voor aprilia om het jaar te overbruggen zonder veelste hoge kosten , want toen waren ze al in gesprek met Ianonne.
het is gewoon lastig als je een klein budget heb en ook nog een rijder krijgt die 31 keer crasht in een jaar , reken maar uit wat dat gekost heeft.
Laatste ben ik zeker met je eens.
Vraag me alleen af of ze bij aprilia team ook gekeken hebben naar t verleden van lowes? Stond namelijk al enige tijd bekend als fervent crashpiloot
 
Terug
Bovenaan Onderaan