Jouw eerste fiets, advies mijn eerste fiets

Mijn eerste een GSXR750 SRAD
Mijn advies aan jou........proef rijden en je vooral niks van adviezen van anderen aantrekken ;)
 
Mijn eerste een GSXR750 SRAD
Mijn advies aan jou........proef rijden en je vooral niks van adviezen van anderen aantrekken ;)

tja...wat moet je daar nou op zeggen...als ik om adviezen vraag...dan vraag ik daarom _O- _O-

laat de adviezen (en dus ervaringen) maar komen :]
 
De 'een 600 of 750 met een pk'tje of 100 is leuk om te beginnen' roepende brigade is een van de redenen dat zoveel mensen nooit leren rijden. 'Ik weet toch zelf hoe ver ik het gas opendraai' is ook zo'n onnozele opmerking. Of 'op een lichte motor ga je je snel vervelen'.

Wat bedoeld wordt is dat je niet gezien wil worden op een oud brik of een licht motortje. Puur een status kwestie. Je op een motor vervelen is m.u.v. snelweg onmogelijk ;)

Gewoon een tijdje rondrijden op een motor waarvan de bediening het het vermogen van zowel de motor als de remmen niet al teveel aandacht en beheersing vraagt en na flink wat kilometers weet je ook precies wat je wel en wat je niet in een motor zoekt.

Juist in hectische situaties moet het doseren van gas of rem een automatisme zijn..
 
Wat ik zoek is:
- een wat sportieve fiets (hoeft geen buikschuiver te zijn)
- beetje uit de wind te zitten (tdm met verhoogd ruitje? :] )
- geen zware toerbak
- lekker soepel blok

dus een Kawasaki Z750S of een Yamaha Fazer 600 maar die is wat lichter dan de Kawa.
let ook op het vermogen en koppel van de motoren waarin je intresse heb!

succes met zoeken!
:Y
 
Een fazer voor langere mensen? Misschien latere modellen ofzo, maar waar ik op heb gezeten is absoluut niet langenmensencompatible (3x woordwaarde!)
 
Leuke reacties allemaal, bedankt :} :}

oude model tdm is toch niet echt de mooiste en binnen mijn budget weinig nets te vinden.

Zo'n rf 600 lijkt me toch wel leuk, sportief maar toch iets meer tour-doeleinde.

Maarrrrr....laat de reacties verder binnenkomen.

regards Dick
 
Terug
Bovenaan Onderaan