leukik heb van het weekend precies hetzelfde gedaan.
Op m'n afgetrapte rm125 kon ik eigenlijk slecht een belanspunt vinden omdat het vermogen bij zo'n ding zo kort aanwezig is (bekend verschijnsel bij een 2-takt maar bij mij is het extreem vanwege z'n leeftijd en wat die meegemaakt heeft)
mensen met ervaring verklaren me misschien voor gek maar ik dacht ga ook ff zo'n weelybar maken. aangezien het niet lang mocht duren (uurtje ofzo) heb ik een dikwandige pijp 22 gebogen van de ene kant van de achterbrug achter het wiel langs naar de andere kant.
aan deze pijp heb ik twee stukken hoekijzer gelast waarmee ik de pijp om de achterbrug heb geklemd. Om alles op z'n plaats te houden heb ik 2 profi slangklemmen gebruikt.
(Afbeelding)
de uitslag was verrassend, het ging best goed. maatje van me reed achter me om te kijken wanneer ik de pijp raakte. ik moet zeggen dat het na een tijdje steeds beter ging om wat langere weely's te maken.
ik gebruik de weelybar eigenlijk om een beetje uit te vinden hoe ver je kan gaan en om een beetje vertrouwen te krijgen in het weely's maken.
ik ben verschillende keren tegengehouden door de pijp, dus voor mij was het effectief omdat ik er anders achter gelegen zou hebben
wanneer ik er wat meer vertrouwen in krijg buig ik de pijp misschien nog wel een keer verder om wat steiler achterover te kunnen
suc6
en toch gaat het fout.. je moet de achterREM gebruiken om je tegen te houden, niet een buis..
lezen! is een soort malletje van wat ik wou maken.@ chris,
wil je sirieus op die buis gaan scrapen
ja! is heel vet geworden!!zo ist,
@ leks, switch heeft toch het spul op jouw fiets gezet ?
Gr
check mn vorige postscrape je trouwens nogsteeds met je kontje of ga je ook over op een bar ?
Gr
denk niet dat die richting jou wascheck mn vorige post
kooi lassen kan, maar gaat jou niet echt helpen denk ik. als je valt met de snelheden die jij gaat maken tijdens het wheelieën schrijf je je motor gewoon af. een valkooi kan zelfs averechts werken en je frame beschadigen. een valkooi heeft nut bij slow wheelies, met minder harde klappen..He beste luitjes,
Heb een vraagje, misschien een beetje off-topic maarja wil het toch echt graag weten.
Ben op zoek naar valbeugels voor m'n gsxr750 uit '90 zodat niet al mijn kappen naar de donder zijn als ik probeer een wheelie te maken en gigantisch op m'n bek ga.
Misschien is het een optie om zelf iets aan elkaar te lassen? Wat denken jullie??
Of weet iemand een plek waar ik ze kan kopen?
Heb ook wel een sgehoord over valdoppen(rubber doppen die buiten je kappen uitsteken)Is dat anders een optie??
Ben benieuw naar jullie reactie.
Groeten tom
klopt, maar dit topic loopt een beetje door elkaar dankzij de crash van afgelopen week..denk niet dat die richting jou was
heb je al iets klaar? ben benieuwd!
ik heb wat gemaakt op mn werk, maar het bleek toch niet ideaal te zijn. kheb ook de normale optie geprobeerd, maar dat wordt echt te gek, het zal betekenen dat de wheelybar dan een halve meter achter mn spatbord zal uitsteken omdat de achterkant van een offroad hager is dan een racer. jammergenoeg gaat dit dus niet lukkenof geen zin meer?
onzin, echt waar.. hij moet echt geen halve meter uitsteken..ik heb wat gemaakt op mn werk, maar het bleek toch niet ideaal te zijn. kheb ook de normale optie geprobeerd, maar dat wordt echt te gek, het zal betekenen dat de wheelybar dan een halve meter achter mn spatbord zal uitsteken omdat de achterkant van een offroad hager is dan een racer. jammergenoeg gaat dit dus niet lukken