Ik heb van Beemer brikkensleutelaars gehoord dat K&N filters bullshit zijn - je fiets loopt geen millimeter harder en er komt wel degelijk meer troep door dan (in dit geval) de originele papierfilters. Dat zijn mensen die al 20, 30 jaar aan BMW's sleutelen en het verschil aan de zuigers en cylinderwanden hebben gezien.Ik heb me laten vertellen dat die dingen van K&N garantie geven voor 10 jaar of 1.6 mil kilomter, en dat ze katoen ofzo gebruiken.
Ik heb van Beemer brikkensleutelaars gehoord dat K&N filters bullshit zijn - je fiets loopt geen millimeter harder en er komt wel degelijk meer troep door dan (in dit geval) de originele papierfilters. Dat zijn mensen die al 20, 30 jaar aan BMW's sleutelen en het verschil aan de zuigers en cylinderwanden hebben gezien.
Onthou dat het mixen van brandstof en lucht niet in je carburateur/inspuiting alleen gebeurt, het begint al in je luchtfilterkamer en de snorkels ernaar toe...
Afhankelijk van wat de constructie is van je airbox gebruikt een producent een schuimfilter of papieren filter. Blijkbaar iets te maken met resonantie in je inlaatkanaal. Maar goed schuimfilter is prima, wel goede olie gebruiken om het filter mee in te spuiten. Papieren filter regelmatig verversen, schuim filter kun je zonder problemen uitwassen (nee niet met dreft).Setjes met sproeiers enzo doe ik niet aan, afstellen is geen grote ramp.. wel leuk eigenlijk
Ik bespeur hier wat gemengde gevoelens...
Wat zijn de meningen over schuim-filters dan?
Roeltjeh : ik heb idd een 450cc 2cilindertje (cb450s), watvoor filters heb jij nog liggen?
Tja, ik heb vier open Delo filters erop gezet. Scheelt knaken!
En kiezels komen er echt niet doorheen. Ff bij louis.de besteld en binnen een week in huis.
Had ik ook al naar gekeken, 1 nadeel echter. Is niet TUV toegestaan, dus niet APK gekeurd. Nu hebben wij motorrijders er in Nederland nog niet veel last van, alleen bij controle van Politie. Die van K&N zijn wel TUV toegestaan. Maar ik zie wel. Ik denk dat als ik met een dynojet ga klooien ik er ook wel K&N spul op zet, maar dat zien we wel.
klopt niet helemaal wat je zegt. De lucht en benzine mening heeft een redelijk gelijke verhouden, en als er dus meer lucht binnen komt verbrand je dus vaak meer brandstof en meer kracht.
Dat was niet 'die gast van de garage', maar een aantal zeer ervaren BMW monteurs die onafhankelijk van elkaar hetzelfde zeiden - tientallen fietsen gezien met K&N filters (honderden of duizenden met de reguliere filters), in alle gevallen meer slijtage waarneembaar door fijne stofdeeltjes. Iedereen mag zelf kiezen, maar er zijn denk ik betere manieren om een paar PK's extra uit je fiets te krijgen dan je cylinderwanden met fijn stof op te ruwenDat die gast van de garage zegt dat ie meer roetplekken en weet ik veel wat terugvind kan best, maar dat kan ook met de afstelling en de persoon erop zitten te maken heeft.
Dat was niet 'die gast van de garage', maar een aantal zeer ervaren BMW monteurs die onafhankelijk van elkaar hetzelfde zeiden - tientallen fietsen gezien met K&N filters (honderden of duizenden met de reguliere filters), in alle gevallen meer slijtage waarneembaar door fijne stofdeeltjes. Iedereen mag zelf kiezen, maar er zijn denk ik betere manieren om een paar PK's extra uit je fiets te krijgen dan je cylinderwanden met fijn stof op te ruwen
ssssst niet verder vertellen.
http/www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm
http/home.usadatanet.net/~jbplock/ISO5011/SPICER.htm
ik heb 4 mooie filtertjes liggen.. alleen zijn ze te breed voor op m'n cb350four.. neem aan dat jij 'n twinnetje hebt?.. als je voor mij ergens 4 smalle kunt vinden.......
Dat was niet 'die gast van de garage', maar een aantal zeer ervaren BMW monteurs die onafhankelijk van elkaar hetzelfde zeiden - tientallen fietsen gezien met K&N filters (honderden of duizenden met de reguliere filters), in alle gevallen meer slijtage waarneembaar door fijne stofdeeltjes. Iedereen mag zelf kiezen, maar er zijn denk ik betere manieren om een paar PK's extra uit je fiets te krijgen dan je cylinderwanden met fijn stof op te ruwen
ssssst niet verder vertellen.
http/www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm
http/home.usadatanet.net/~jbplock/ISO5011/SPICER.htm
Dit zijn wel enge grafiekjes :|
AC Delco, zijn die er ook met directe aansluiting op de carb?
te breed voor over de carb te passe ? of te weinig plaats omdat ze zo breed zijn ?
ik heb ook een twinneke
(...) Vier setjes sproeiers gekocht (in stappen groter), en van groot naar klein gewoon geprobeerd. Wel een hoop geklooi, want dat betekent toch steeds het hele blok carb's uitbouwen, maar het was de moeite. (...)
Suk6
John