mijn k1200gt deed dit vorige week ook , heb hem in versnelling gezet en wat heen en weer geduwd en na enkele keren ( 7-8 ) sloeg hij aan , maar daar hij elke keer de brandstoftank aanspreekt was hij bijna verdronken ook .... mijn mecaniker vroeg mij ook of hij dat nog al gedaan had , was niet het gevalZo, dat is lang niks gepost hier.. Het K-span rijdt nog steeds erg goed. Maar weet iemand wat voor startkoppeling er in de 1100 zit? Ik heb met mijn vorige span (vroege K100) veel gekloot gehad daarmee. Van de week deed de K1100 dat ook even, druk op de knop en enkel de startmotor draaide rond.. Tijdje later deed ie het gewoon.
Heeft de 1100 zo'n zelfde koppeling als de K100? Dacht dat zelfs de K100 een upgrade heeft gehad ooit?
Moet ie niet te vaak doen...
Ik heb begrepen van de "specialisten" dat schoonmaken en spoelen alleen maar uitstel oplevert. Mijn ervavring was dat de specialisten gelijk hadden. Gelukkig kun je een span makkelijk alleen aanduwen en dan er op springen.Van de week een halve liter petroleum bij de motorolie gekieperd en daar een dagje mee rond geblaft. Warm afgetapt, ververst en nieuw filtertje eronder gedraaid. We gaan meemaken of het geholpen heeft.
Mee eens. En het stomme is dat BMW in eerste instantie wel een gewone startmotor in gedachte had bij het ontwerpen. Je kunt de bedoelde opening nog zien op het koppelingshuis.
Geen starterkrans. Helaas.misschien rare gedachte, maar als de opening in het koppelingshuis aanwezig is kun je er dan geen fatsoenlijke startmotor opzetten?? of ontbreekt de starterkrans op het vliegwiel?
Mee eens @zeepok , maar ik vind het raar dat de 1100's dat doen. Bij de K100 hebben ze destijds een modificatie doorgevoerd, dan neem je toch aan dat dat bij de latere modellen opgelost is.
Wat dat betreft zijn de R modellen beter, gewoon een 'auto'-type startmotor.
Ruilen? Dacht dat ik weleens begrepen heb dat je ook wel wat snellers wilde?Gewoon een R100 kopen en daar een span aan hangen
Ruilen? Dacht dat ik weleens begrepen heb dat je ook wel wat snellers wilde?Brullen en banden opstoken gaat prima met zo'n 1100...
Ruilen? Dacht dat ik weleens begrepen heb dat je ook wel wat snellers wilde?Brullen en banden opstoken gaat prima met zo'n 1100...
Nog een voordeel van zo'n R100 is dat er een V-bak achter kan met Kickstartert haha
Mijn span gaat voor nog 10 rooitjes weg, ben er stiekum toch iets te veel aan gehecht geraakt
Groot gelijk heb je, is ook mooi ding!Mijn span gaat voor nog 10 rooitjes weg, ben er stiekum toch iets te veel aan gehecht geraakt
Gewoon een R1100 kopen en daar een span aan hangen
Die heb ik, een matzwarte GS, wie weet...
Die heb ik, een matzwarte GS, wie weet...
Oh, maar die is niet te koop hoor. Het is meer dat elke keer als ik er op rij, ik denk; 'waarom hier geen bak aan?' Heerlijke fiets, zit lekker. Heb er alu koffers op, zou mooi de Ural bak aan kunnen.100 euro voor die GS haha ongezien
Oh, maar die is niet te koop hoor. Het is meer dat elke keer als ik er op rij, ik denk; 'waarom hier geen bak aan?' Heerlijke fiets, zit lekker. Heb er alu koffers op, zou mooi de Ural bak aan kunnen.