dat is het gedeelte dat er nog niet ligt...Hey mensen,
...het nieuwe deel van de A4 (midden delfland)."
Via een achterdeurtje zijn ze de hele infrastructuur al aan het opzetten, waar denk je dat trajectcontrole nog meer voor kan worden gebruikt...
dat is het gedeelte dat er nog niet ligt...
Ze kunnen lekker de tering krijgen in den haag
HUFTERS ZIJN HET !!!!!!!!!!!!!!!1
Denk nu weer even terug aan 2000......met z'n 25.000en ff naar het malieveld
Ik mis de optie: "betalen per minuut"De files zijn 20% toegenomen dit jaar, en het lijkt alleen maar meer te gaan worden.
Recent heb ik tot twee keer toe op het journaal het woord 'rekeningrijden' weer horen vallen....
Geen idee hoe concreet dit in de verziekingsprogramma's naar voren zal worden geschoven met volgend jaar verkiezingen, maar het lijkt er nu toch wel ooit een keer aan te komen.
Wel vreemd hoor. Het werkzame deel van bevolking dat echt niet voor zijn/haar lol in de file gaat staan kan nog meer betalen om de economie draaiende te houden ..
Ben wel benieuwd wat er dan nu weer bedacht gaat worden.
betalen per kilometer?
alleen in de spits?
alleen op de snelweg?
alleen auto's of ook motoren?
Als het ook voor motoren en/of buiten de spits gaat gelden is wel duidelijk dat het niet om het oplossen van het primaire probleem gaat ....
Neem het niet persoonlijk, maar ik hoop toch echt dat je geen gelijk hebt.Dat rekeningrijden er gaat komen is volstrekt helder. Dat de burger er werkelijk niets aan heeft ook. Waarom komt het er dan toch? Wat simpele redenen:
- Kunnen zien waar alle auto's zich bevinden
- Minder transparant maken van kosten zodat er makkelijker een schepje belasting bovenop kan worden gedaan ('autorijden wordt voor de meeste mensen goedkoper', echt waar hoor!!111!!)
- Er wordt in Brussel een zeer sterke lobby gevoerd door de bedrijven die de benodigde hardware gaan leveren (Hallo Philips, hallo NXP Semiconductors)
- Mogelijkheid om meer functies toe te voegen zoals automatisch beboeten bij overtreden maximumsnelheid
Het is voor de overheid alleen maar winst. Meer controle over de burger, meer inkomsten kunnen genereren en natuurlijk de persoonlijke winst voor de dames en heren die zich laten paaien door de lobbyisten. Wat wij er verder van vinden is echt totaal irrelevant.
Zijn er al plannen over HOE of is het daar nog te vroeg voor?
Nou dan wachten we de plannen wel af. Eerlijk gezegd verwacht ik er voor motorrijders niets veel goeds van na bovenstaande, aangezien het in dat geval helemaal niet om de fileproblemetiek lijkt te gaan. Maar we zullen zien.Die plannen en roadmaps zullen er zeker al zijn. Dat wij ze nog niet in hun volledigheid te horen/zien hebben gekregen is een ander verhaal.
Eigenlijk dezelfde drogreden dan voor het afsluiten van wegen voor auto's en motoren.
Recent nog een weg bij mij in de buurt. De officiele REDEN voor het sluiten van de weg is dat de weg te smal is. Dat geef ik direct toe. Twee auto's die elkaar tegenkwamen konden elkaar niet passeren zonder dat er minstens 1 met twee wielen de berm in moest. Met 1 motor en 1 tegenliggende (vracht)auto was het al geen probleem meer, en met meerdere motoren , fietsen, bromfietsen etc zeker niet.
Wat schetst mijn verbazing.
Afgesloten voor auto's EN MOTOREN!!
Wat een onzin. Het ging toch om dat de weg te smal was??!
Hoe breed is een motor !!!???
(de mastodonten daargelaten dan....)
Als ze nou gewoon de wegenbelasting en dergelijke vaste belastingen afschaffen of verlagen en de accijnzen zodanig verhogen dat het bij het gemiddelde aantal km's en het gemiddeld verbruik even duur blijft, dan zijn we er toch ook?
...
Wat mis ik nou?
Het fileprobleem in een foto: https://www.autobahn.eu/2660/het-verkeersprobleem-van-nederland-geillustreerd-in-een-foto/
Ik begrijp je bericht. Dat mensen die er niets of niet veel aan kunnen doen kunnen opdraven voor de kosten ook. Lang niet iedereen kan iets wijzigen. Als je van 9 tot 17 moet werken heb je niet veel alternatief dan door de spits te reizen.- mensen kunnen hun transportmiddel wijzigen
Dit is MOTORforum , en een motor draagt niet bij aan het fileprobleem.
Over schending van privacy zijn wij waarschijnlijk de laatste generatie die zich er druk over maakt...
Ten dele mee eens.Dat is natuurlijk niet waarWellicht minder maar een motorrijder maakt ook gewoon gebruik van de capaciteit van de weg. Op een gegeven moment is de max capaciteit bereikt en is het tijd om file te rijden.