Kamperen in Zweden, hulp met planning gevraagd

Kir: Het is zeker leuker om met meerdere mensen te gaan, maar omdat de betreffende persoon nog geen motor heeft probeer dat een beetje buiten het verhaal te houden. Het is namelijk niet de bedoeling om mijn vakantie daarvan af te laten hangen :)

MotoMarz: Ja, als ik dat vergelijk met dat enorme luchtbed wat bochtenkoning poste lijkt het luchtbed op alle fronten te winnen behalve gemak :) - Dunner is geen optie, ik heb begrepen dat dat veels te oncomfortabel is.
 
Als je nog nooit op een zelf opblaasbaar matje geslapen hebt zou ik dat van te voren eens doen. Sommige mensen vinden het helemaal niks namelijk.

Om je bagagekeus nog wat moeilijker te maken: Misschien is een grondzeil ook wel een goed idee. Lichte tentjes hebben meestal een grondzeil waar je bijna doorheen kunt kijken (om hem maar zo licht mogelijk te maken) en op een ondergrond met veel stenen gaat dat erg snel lek. Zeker als je eens niet op je slaapmat zit of wat bagage aan de kant schuift.

En zoals 'Kir' al zegt: Als je met z'n tweetjes kunt gaan, zeker doen! Niet alleen vanwege de lol maar ook vanwege de veiligheid. Als je in de middle of nowhere een been breekt kon het nog wel eens erg lang duren voordat je weer in de bewoonde wereld bent met een motorfiets ;) .
 
Kir: Het is zeker leuker om met meerdere mensen te gaan, maar omdat de betreffende persoon nog geen motor heeft probeer dat een beetje buiten het verhaal te houden. Het is namelijk niet de bedoeling om mijn vakantie daarvan af te laten hangen :)

MotoMarz: Ja, als ik dat vergelijk met dat enorme luchtbed wat bochtenkoning poste lijkt het luchtbed op alle fronten te winnen behalve gemak :) - Dunner is geen optie, ik heb begrepen dat dat veels te oncomfortabel is.


Ik heb er zelf een van 3,5 cm, en dat ligt prima, op alle ondergronden.
En scheelt veel in omvang als je m oprolt...
 
Ik heb de openings post even geupdate met wat spul dat ik al aangeschaft heb. Wat vereist dit toch allemaal een planning zeg :) Ik heb vorige week een luchtmastras aangeschafd en tot een drietal conclusies gekomen:
- het slaapt verdomd lekker (ik heb het even proefgeslapen in het weekend :) )
- er gaat wel VERDOMD veel lucht in, heb met een grote fietspomp zeker wel tien minuten lopen lurken aan dat ding. (ik zie het mezelf nog geen 3 week elke dag volhouden)
- het ding is erg klein zonder lucht.. maar ik heb nog geen pomp gevonden die een fatsoenlijke inhoud heeft en het zaakje niet groter maakt dan een zelf opblazend matras (iemand tips?)

Handig zo'n campingsite zonder plattegrond waar die zit :) - ziet er wel gezellig uit overigens.
 
Compressortje op de motor?
Die dingen zijn vrij klein tegenwoordig,
en daarom ook nog eens netjes weg te werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan