Kan de politie zelf wel knap rijden???

Waar rij je privé op ?(piccie?)
Of je rij je al genoeg tijdens je werk, dat je er geen privé-motor bij hebt?

Helaas ben ik op het moment prive motorloos. Ik ben nu nog in het bezit van een klassieke auto, destijds mijn motor verkocht voor een Fiat 124 spider, maar wil die klassieke auto verkopen en dan een klassieke motor kopen.
Voor mijn werk rijd ik een Honda Pan European met alles erop en eraan.
 
Op donderdag 16 mei 2002 12:49 schreef Spocky het volgende:Voor mijn werk rijd ik een Honda Pan European met alles erop en eraan.

Is dat dan "jouw" motor of krijg je iedere keer 1 toegewezen (zoals dat bij politieauto's gaat)

BTW: zag laatst in Den Haag een R1 wegscheuren bij het stoplicht, slalom door het verkeer... zo de garage van hoofdbureau in...
Dacht al dat het een agent was, want had zo'n typische broek aan (met witte bies)...

Wel leuk om dat te zien 8-)
 
Is dat dan "jouw" motor of krijg je iedere keer 1 toegewezen (zoals dat bij politieauto's gaat)

BTW: zag laatst in Den Haag een R1 wegscheuren bij het stoplicht, slalom door het verkeer... zo de garage van hoofdbureau in...
Dacht al dat het een agent was, want had zo'n typische broek aan (met witte bies)...

Wel leuk om dat te zien 8-)
Als hij dat jou had zien proberen, had je ook zo de garage van het hoofdbureau in gemogen... :+
 
Is dat dan "jouw" motor of krijg je iedere keer 1 toegewezen (zoals dat bij politieauto's gaat)

BTW: zag laatst in Den Haag een R1 wegscheuren bij het stoplicht, slalom door het verkeer... zo de garage van hoofdbureau in...
Dacht al dat het een agent was, want had zo'n typische broek aan (met witte bies)...

Wel leuk om dat te zien 8-)
Het is niet "mijn" motor. Wij moeten 2 motoren delen met een aantal motorrijders. Het is wel zo dat ik als ik dienst heb dezelfde motor heb.
 
Het is niet "mijn" motor. Wij moeten 2 motoren delen met een aantal motorrijders. Het is wel zo dat ik als ik dienst heb dezelfde motor heb.
Moet je dan 20 minuten eerder dan de rest van je collega's beginnen zodat je de beste/lekkerste/snelste hebt? Of is er eigenlijk geen verschil in fietsen?
 
Moet je dan 20 minuten eerder dan de rest van je collega's beginnen zodat je de beste/lekkerste/snelste hebt? Of is er eigenlijk geen verschil in fietsen?

Wij zijn per ploeg met twee motorrijders dus ik heb altijd een motor. Ik heb meestal wel de motor die het soepelste is.
 
Wat doe je als motoragent eigenlijk heel de dag? Zit je eigenlijk wel elke dag op de motor? Niet dat ik ander werk zoek hoor, hoewel, hoe is de koffie daar? :+
 
Wat doe je als motoragent eigenlijk heel de dag? Zit je eigenlijk wel elke dag op de motor? Niet dat ik ander werk zoek hoor, hoewel, hoe is de koffie daar? :+
Buiten de nachtdiensten zit ik iedere dienst op de motor. Mijn werk bestaat uit het uitvoeren van de noodhulp, zeg maar alle 112 meldingen. Ik zit gemiddeld per dienst zo'n zes uur op de motor en leg per dag gemiddeld 150km af. Zeker met dit weer is het natuurlijk verschrikkelijk lekker maar midden in de winter bij temperaturen van ver onder het vriespunt is het soms wel een wat minder.
En euh, de koffie is bij ons goed te drinken, dus wat houdt je tegen.
 
Wat doe je als motoragent eigenlijk heel de dag? Zit je eigenlijk wel elke dag op de motor? Niet dat ik ander werk zoek hoor, hoewel, hoe is de koffie daar? :+

Mannetjes zoals mij op de bon slingeren omdat ik ff mijn, net een half uur daarvoor opgehaalde, motor aan het testen ben op een lege weg. Maar z'n collega had me gematst, anders had ik hem kunnen laten staan. Ze zijn dus toch nog wel een beetje 'lief' ;)
 
Buiten de nachtdiensten zit ik iedere dienst op de motor. Mijn werk bestaat uit het uitvoeren van de noodhulp, zeg maar alle 112 meldingen. Ik zit gemiddeld per dienst zo'n zes uur op de motor en leg per dag gemiddeld 150km af. Zeker met dit weer is het natuurlijk verschrikkelijk lekker maar midden in de winter bij temperaturen van ver onder het vriespunt is het soms wel een wat minder.
En euh, de koffie is bij ons goed te drinken, dus wat houdt je tegen.

Hoe houden jullie de handjes warm in de winter? "Gewone" handvatverwarming?
 
Buiten de nachtdiensten zit ik iedere dienst op de motor. Mijn werk bestaat uit het uitvoeren van de noodhulp, zeg maar alle 112 meldingen. Ik zit gemiddeld per dienst zo'n zes uur op de motor en leg per dag gemiddeld 150km af. Zeker met dit weer is het natuurlijk verschrikkelijk lekker maar midden in de winter bij temperaturen van ver onder het vriespunt is het soms wel een wat minder.
En euh, de koffie is bij ons goed te drinken, dus wat houdt je tegen.


Dus als ik het goed begrijp, ben je nu vrij, of heb je internetverbinding op de motor... :+

Je zit toch niet stiekum papierwerk te doen he? :)
 
Laatst bewerkt:
CRT = circuittraining :)

Wij kunnen zo af en toe eens naar Lelystad, ja daar waar MFCD is geweest, voor de rest "oefenen" wij gewoon op de openbare weg.

Bertje, ik heb dus geen internet op die dikke brommer. Ik zit gewoon thuis.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben hier puur voor mijn hobby, om van gedachten te wisselen met andere motorliefhebbers en dus absoluut niet als spion.
Spocky, welkom als motorrijder.
Nu wij toch in dit topic jou het hemd van je lijf vragen over je werk: Jullie krijgen goede training voor de motorfiets. Ik ken 3 motoragenten in het noorden van het land, en als ik die verhalen af en toe hoor :}

Bestaat er een vergelijkbare training voor ons, 'normale', motorrijders :?
Of doen jullie de normale oefeningen, maar dan gewoon erg vaak :?
 
Spocky, welkom als motorrijder.
Nu wij toch in dit topic jou het hemd van je lijf vragen over je werk: Jullie krijgen goede training voor de motorfiets. Ik ken 3 motoragenten in het noorden van het land, en als ik die verhalen af en toe hoor :}

Bestaat er een vergelijkbare training voor ons, 'normale', motorrijders :?
Of doen jullie de normale oefeningen, maar dan gewoon erg vaak :?

Als ik me niet vergis biedt de ANWB vergelijkbare trainingen aan.
Natuurlijk is het wel zo dat als je dagelijks op de motor zit dat je dan meer dingen gaat kunnen dan de gemiddelde motorrijder. Je gaat steeds meer je grenzen verleggen.
Er zijn een aantal normale oefeningen die ik natuurlijk vaak oefen, keren op de weg bv, de eis is dat we op een weg van zes meter breed rijdend keren zonder een voet aan de grond te zetten. Je gaat dan proberen om steeds korter te keren.
 
Als ik me niet vergis biedt de ANWB vergelijkbare trainingen aan.
Natuurlijk is het wel zo dat als je dagelijks op de motor zit dat je dan meer dingen gaat kunnen dan de gemiddelde motorrijder. Je gaat steeds meer je grenzen verleggen.
Er zijn een aantal normale oefeningen die ik natuurlijk vaak oefen, keren op de weg bv, de eis is dat we op een weg van zes meter breed rijdend keren zonder een voet aan de grond te zetten. Je gaat dan proberen om steeds korter te keren.
Vette stoppie, achterwiel in de lucht 180 graden draaien, neerkomen en dan gassen... *D

Helaas kan ik dat nog niet echt goed... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan