Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Dinsdag een nieuwe koppelingskabel besteld. Kreeg gewoon last van me handen met hoe stroef dat ding was.
Vol knijpen met 3-4 vingers was geen feest.
Vandaag binnen, installatie van 10 minuten. Wereld van verschil! Kan zelfs met 1 vinger me koppeling nu bedienen. En dat voor 15 euro.
Beste mod van dit jaar
Hi, ik heb ook een nieuwe koppelingskabel besteld omdat de mijne versleten is. Hoe heb jij de nieuwe kabel op zijn plek gekregen? Ik zie dat deze onder door de tank gaat.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier een idee waar ik een oem windscherm kan kopen voor mijn Z800 2013?
Kan alleen veel grotere vinden, maar vind juist de minimale look een stuk mooier.

Edit: niet meer nodig, toevallig zojuist een gevonden.
 
Hallo

is hier toevallig nog iemand die z’n Z750 verkoopt? :]
M’n vriendin zoekt haar eerste motor en vind de groene z750 de mooiste. Ik heb zelf niks dan goede ervaring met de z1000 dus steun haar hier natuurlijk volledig in ;)

budget is tot €4500.
 
Snap ik. Mijn vriendin rijdt er nu mee en dat is ook de reden van verkoop.

Gaan een MT/XSR 07 testen en de 09 varianten. Ik hoop dat die laatste goed bevalt, maar denk dat de 07 de betere keuze is.

Succes.
 
  • Leuk
Waarderingen: RonP
Snap ik. Mijn vriendin rijdt er nu mee en dat is ook de reden van verkoop.

Gaan een MT/XSR 07 testen en de 09 varianten. Ik hoop dat die laatste goed bevalt, maar denk dat de 07 de betere keuze is.

Succes.
Snap dit opzich wel. Maar denk dat dan de 07 inderdaad de betere keuze is. Vind de 09 minstens net zo fel, misschien zelfs wel feller, dan de Z1000.
 
Je hebt volgens mij powermodes op de mt09 icm met een veel lichter gewicht.
185kg van 210kg voor de z1000.

Dat scheelt enorm ook in het vertrouwen dat ze heeft en hoe lichter hoe makkelijker te besturen lijkt mij.
 
Beste Mensen, de naam is Ken (K4-Kennie) Ik kom uit de omgeving Rotterdam. Sinds 2005 eigenaar van een Suzuki Gsxr (K4), vandaar de naam ;). Lang getwijfeld om voor een MT10 te gaan maar het is uiteindelijk toch een Kawasaki geworden, sinds een maand heb ik een Kawasaki Z1000R bj 2020 erbij. . En ik moet zeggen de overstap naar een Naked had ik eerder moeten doen.

Uiteraard staan er nog een paar upgrades in de planning.

Onlangs bar end spiegels van Barracuda (skin-r bar end b-lux) gekocht, tijdens de montage kwam ik met een nogal grote opening te zitten tussen stuureinde en spiegels. Iemand hier ervaring mee? (Zie foto's).
 

Bijlagen

  • 20210420_154423.jpg
    20210420_154423.jpg
    615,8 KB · Weergaven: 79
  • IMG-20210418-WA0002.jpeg
    IMG-20210418-WA0002.jpeg
    104,8 KB · Weergaven: 76
  • IMG-20210418-WA0007.jpeg
    IMG-20210418-WA0007.jpeg
    59,9 KB · Weergaven: 67
  • 20210416_105056.jpg
    20210416_105056.jpg
    185,8 KB · Weergaven: 75
Beste Mensen, de naam is Ken (K4-Kennie) Ik kom uit de omgeving Rotterdam. Sinds 2005 eigenaar van een Suzuki Gsxr (K4), vandaar de naam ;). Lang getwijfeld om voor een MT10 te gaan maar het is uiteindelijk toch een Kawasaki geworden, sinds een maand heb ik een Kawasaki Z1000R bj 2020 erbij. . En ik moet zeggen de overstap naar een Naked had ik eerder moeten doen.

Uiteraard staan er nog een paar upgrades in de planning.

Onlangs bar end spiegels van Barracuda (skin-r bar end b-lux) gekocht, tijdens de montage kwam ik met een nogal grote opening te zitten tussen stuureinde en spiegels. Iemand hier ervaring mee? (Zie foto's).
Lijkt mij dat je de verkeerde adapters er bij hebt zitten, bij mij vielen ze over dat uiteinde van het stuur heen, is wel een z800 maar werkt in principe hetzelfde, weet niet waar je ze besteld hebt maar misschien hun even contacten! Foto is niet heel duidelijk maar dan weet je hoe het daar zit. Groeten
 

Bijlagen

  • CDC6EB9C-68B8-4D86-AE69-DC10682B3F40.jpeg
    CDC6EB9C-68B8-4D86-AE69-DC10682B3F40.jpeg
    235,7 KB · Weergaven: 49
Beste Mensen, de naam is Ken (K4-Kennie) Ik kom uit de omgeving Rotterdam. Sinds 2005 eigenaar van een Suzuki Gsxr (K4), vandaar de naam ;). Lang getwijfeld om voor een MT10 te gaan maar het is uiteindelijk toch een Kawasaki geworden, sinds een maand heb ik een Kawasaki Z1000R bj 2020 erbij. . En ik moet zeggen de overstap naar een Naked had ik eerder moeten doen.

Uiteraard staan er nog een paar upgrades in de planning.

Onlangs bar end spiegels van Barracuda (skin-r bar end b-lux) gekocht, tijdens de montage kwam ik met een nogal grote opening te zitten tussen stuureinde en spiegels. Iemand hier ervaring mee? (Zie foto's).
Heel gaaf! Je helm past er perfect bij zo. Ook erg fijne helmen van Scorpion.
 
Hoi mensen
Ik heb pas mijn eerste motor gekocht, een Z750 en als die een dagje in de garage heeft gestaan en ik wil weg rijden hoor ik een schrapend geluid wanneer ik de koppeling laat opkomen. Het is alleen bij de eerste keer dat ik weg rijd in zijn 1, daarna is het geluid er niet meer voor de rest van de dag. Best wel luid ook. Dit gebeurt alleen als de motor zeker 10 uur uit heeft gestaan dus ik denk niet dat motor temperatuur iets uitmaakt, de motor heeft wel eens 2 uur uit gestaan en daarna reed die gewoon goed weg wanneer ik de koppeling op liet komen. Vorige eigenaar heeft pas nog de koppelingsplaten en veren vervangen (veren zijn van EBC, waarschijnlijk platen ook maar ik weet het niet zeker) en heb de oude meegekregen. Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik vermoed dat de aftermarket platen niet de goede dikte hebben oid, maar dit is ook maar een gok.
 
Hallo XX00,

Misschien verstandig om even bij de dealer na te vragen, weet vorige eigenaar ook niet wat voor platen er in zitten?
Heel vreemd dat het lang duurt voordat het geluid terug komt.
 
Goedenacht mede Z-serie rijders!

Sinds een paar jaar geen motor te hebben gereden nu eindelijk weer de stap gezet en de motor gekocht waar ik al jaren verliefd op was... een zwarte Z1000 uit 2006. Hiervoor altijd een GSX-R 600 gereden en was toe aan een wat rechterop houding! Op de bike zit een MIVV uitlaatsysteem en het valt me op dat hij erg veel roffelt en kleine knallen maakt bij het gas loslaten. Nu heb ik begrepen dat dat normaal is en zeker bij liter bikes vaak voorkomt.

Zijn er hier mensen die dit ook hebben bij hun 1000? Het klinkt erg bruut, maar of het nou helemaal hoort/normaal is weet ik niet zo goed. Ik had ook gelezen dat dat vooral komt door het "Fresh air" systeem, wat frisse lucht vanuit de inlaat het uitlaatspruitstuk inblaast, waardoor de onverbrande gasmengsels in je uitlaat ontbranden.

Ik hoor graag! Alvast bedankt!

Uiteraard even een foto van mijn "nieuwe" aanwinst!

6772c6d5-1fd9-41a5-8acc-3c16f3dfb2a5 (1).jpg
 
Hallo

is hier toevallig nog iemand die z’n Z750 verkoopt? :]
M’n vriendin zoekt haar eerste motor en vind de groene z750 de mooiste. Ik heb zelf niks dan goede ervaring met de z1000 dus steun haar hier natuurlijk volledig in ;)

budget is tot €4500.
Afgelopen zondag opgehaald *O* vriendin helemaal blij en ik stiekem ook:]
Hij rijdt top behalve dat de achterband echt wel erg plat. Dit geeft echt een tegenwerkend gevoel in de bochten, dus gelijk een nieuwe besteld en hopelijk snel echt lekker rijden met z’n tweeën8-)
 

Bijlagen

  • 3C4E61AE-5697-4B5B-AD4A-A8ED3F799243.jpeg
    3C4E61AE-5697-4B5B-AD4A-A8ED3F799243.jpeg
    242,8 KB · Weergaven: 34
Ik heb een blokspoiler gekocht en kreeg er standaard beugeltjes bij om zelf passend te maken. Heeft hier iemand ook deze motorspoiler en kan voor mij enkele foto's maken hoe deze bevestigd is.
20210518_181259.jpg
 
Heb je die via ABS Plastic for bikes (Oid). Dan kan je het aan hem vragen die heeft meerdere foto's.
Ja dat klopt. Ik dacht wellicht heeft iemand er al een gemonteerd. Zo nee dan ga ik zelf passen en meten.

Het is volgens mij een JMV blokspoiler en wellicht is er een kant en klaar montagesetje te koop. Er zitten 4 aluminium stripjes bij die je zelf pas moet maken.
 
Hallo Z-ters,
Op de z750 (2008) van m’n vriendin zaten bij aankoop bar end spiegels die niet heel prettig zijn. Ze zijn te klein en ze vergroten heel vervelend waardoor iedereen lijkt te bumperklevers bij je.

welke gebruiken jullie of raden jullie aan? De huidige zijn 10x5 cm.
 
Hallo Z-ters,
Op de z750 (2008) van m’n vriendin zaten bij aankoop bar end spiegels die niet heel prettig zijn. Ze zijn te klein en ze vergroten heel vervelend waardoor iedereen lijkt te bumperklevers bij je.

welke gebruiken jullie of raden jullie aan? De huidige zijn 10x5 cm.

Ik gebruik de originele spiegels op mijn z800.
Trillen niet, en geven goed zicht.
 
Ik heb sindskort de spiegels van Barracuda. (Z1000)
Het is wel ff wennen maar prima te doen.

Tip: mocht je voor zoiets gaan, vergeet dan niet ook de adapters (ringen) erbij te nemen.
 

Bijlagen

  • IMG-20210511-WA0011.jpeg
    IMG-20210511-WA0011.jpeg
    150,6 KB · Weergaven: 34
Highsider Victory, je kunt ze boven en onder monteren, ik vind ze ideaal
 

Bijlagen

  • C8B4CB33-3556-49FF-A807-211FFA88CB48.jpeg
    C8B4CB33-3556-49FF-A807-211FFA88CB48.jpeg
    241,2 KB · Weergaven: 53
Terug
Bovenaan Onderaan