Kawasaki ER 500 carburateur lekt

Rur'80

Rookie
23 jun 2020
2
0
Beste MF ers.



Ik ben nieuw hier, dus zal een kleine introductie geven.

Ik noem mijzelf Rur, woon in Zoetermeer ben 39 en heb voor mijn pre midlifecrisis een Kawasaki ER 500 vorig jaar gekregen van mijn vriendin.

Hier heb ik een tijdje zonder problemen mee gereden.



Echter heeft de motor door gebrek aan ruimte in de tuin gestaan. Hierdoor is er helaas water in de tank gekomen.

Motor werkte dus niet meer…

Dit heb ik allemaal schoon gemaakt en verse (98!) benzine terug ingestopt.

Motor werkte weer aardig en zelfs weer mee gereden. Al vond ik na het rijden een benzine lucht om de motor hangen. Een korte blik in het luchtfilter gaf de oorzaak.

Luchtfilter volgelopen met benzine.

Nu had de motor altijd wel een luchtje maar dat verdween wel.

Carburateur(s) gedemonteerd en vlotterkamers nagekeken.

Vlotternaalden zien er goed uit.

Vlotterkamers gesloten en getest met een beetje luchtdruk. (schoon slangetje aan de toevoer gezet en een beetje luchtdruk met mijn mond)

Als ik met druk een gevulde vlotterkamer simuleer dan blaas ik door de vlotterkamers heen. Draai ik tijdens het blazen de carburateur 180’ dan sluiten de vlotters zich.

Vul ik de vlotters met vloeistof (geen druk erop, gewoon dmv de zwaartekracht) dan gaat dit even goed en overstroomt uiteindelijk de carburateur. Het is niet relevant welke kamer er overstroomt, dan de 1 dan de ander.

Wat kan ik hier aan doen? Zijn het toch de vlotternaalden die niet goed afsluiten?



Ik wil eerst wat info opdoen voordat ik kosten ga maken. :)




.
 
1592996897192.png
 
Als je wilt kan ik ze voor je ultrasoon reinigen, revisieset erin zetten en afstellen. Stuur maar een pb als je interesse hebt
 
Als je alleen de vlotterkraantjes verwisselt moet je wel even de zittingen schoonmaken. Je moet niks, voor alle duidelijkheid, maar het is aan te bevelen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan