Kawasaki ER-6N / ER-6F Topic: Deel 7

Dat is balen! Gelukkig alleen schade aan dat kapje.
Tsja.. waar kan je die scoren. Sowieso bij elke Kawasaki-dealer. Die kunnen 'm dan bestellen.
Een andere optie is AliExpress. Alleen of het dan precies past, weet je pas als het binnen is.
Bij Ali: US $27.57 16% OFF|Mount Panel Carrier Vervangende Onderdelen Kuip Verblijf Beugel Upper Auto Motorcycle Koplamp Voor Kawasaki ER6N 2012 2016|Dekens & Sierlijsten| - AliExpress let wel op dat het boven 22 euro is, dus het is mogelijk dat je inklaringskosten etc. nog er bovenop moet betalen. Op Ali zie ik 'm in groen en zwart.
Thx! heb inmiddels eentje bij een dealer gevonden -
 
Ik ga er trouwens vanuit dat die boutjes muurvast mogen? Lees soms weleens "handvast"..

Tsja, wat is muurvast? Je hebt muurvast en zo vastgedraaid dat de boel scheurt en er lekkage ontstaat....
Als je niet goed weet hoe hard je iets mag aandraaien, is het wellicht iets om een momentsleutel te gebruiken en in te stellen op het aandraaimoment waarmee je de bout moet aandraaien.

Thx! heb inmiddels eentje bij een dealer gevonden -

Mooi zo! Scheelt je in elk geval wachten en afvragen of het precies past. :)
 
Tsja, wat is muurvast? Je hebt muurvast en zo vastgedraaid dat de boel scheurt en er lekkage ontstaat....
Als je niet goed weet hoe hard je iets mag aandraaien, is het wellicht iets om een momentsleutel te gebruiken en in te stellen op het aandraaimoment waarmee je de bout moet aandraaien.



Mooi zo! Scheelt je in elk geval wachten en afvragen of het precies past. :)
Dank voor de reactie. Ik heb de bout gisteren aangedraaid met een momentsleutel op de juiste Nm. Heeft het niet opgelost, het lijkt toch van daarboven af te komen.. Het is echt vrij weinig, maar is er een reden tot zorgen?

Verder zag ik dat de koelvloeistof onder het minimum zit, dit kan ik zelf vervangen. Er wordt alleen aangeraden om het afdichtringetje mee te vervangen, kan ik die ergens online bestellen?
 
Hi Er6-ers! Heeft iemand ervaring met het verwijderen van een 35kw kit op een er6n 2005-2008 model? Ik kan nergens vinden hoe hij begrenst is. Iemand enig idee?
 
Dank voor de reactie. Ik heb de bout gisteren aangedraaid met een momentsleutel op de juiste Nm. Heeft het niet opgelost, het lijkt toch van daarboven af te komen.. Het is echt vrij weinig, maar is er een reden tot zorgen?

Verder zag ik dat de koelvloeistof onder het minimum zit, dit kan ik zelf vervangen. Er wordt alleen aangeraden om het afdichtringetje mee te vervangen, kan ik die ergens online bestellen?

Beetje late reactie. Afdichtringetje zal wel vrij standaard zijn, dus bij webshops wel te vinden (bijv. Louis oid) en anders gewoon bij een dealer bestellen.
Hoe is het met de lekkage nu?
 
@MotorJel in die periode was het nog een 25kW-kit. Dus als het een 35kW-kit is, kan het van alles zijn.
Waar zat het dan bij de modellen erna? Als ik naar de vermogenscurve kijkt, lijkt hij hem gewoon af te vlakken bij 34,8kw, waardoor het mij lijkt dat het elektronisch is. Maar hoe wordt dit gedaan? Software? Andere ECU/CDI?
 
Waar zat het dan bij de modellen erna? Als ik naar de vermogenscurve kijkt, lijkt hij hem gewoon af te vlakken bij 34,8kw, waardoor het mij lijkt dat het elektronisch is. Maar hoe wordt dit gedaan? Software? Andere ECU/CDI?

Dat kan per jaar verschillen, later volgens mij ECU's en wellicht nog een aanpassing bij de inlaat. Beste kan je gewoon even een Kawasaki-dealer bellen, die hebben daar mee te maken gehad.
 
Beetje late reactie. Afdichtringetje zal wel vrij standaard zijn, dus bij webshops wel te vinden (bijv. Louis oid) en anders gewoon bij een dealer bestellen.
Hoe is het met de lekkage nu?
De lekkage is verholpen door wat Loctite vloeibare pakking te smeren. Inmiddels al op vakantie geweest met de motor, doet het als een zonnetje!
 
Hallo!

Meld mij hier als beginnende motorrijder (maandag mijn pasje opgehaald) en overweeg sterk om een ER-6N als eerste motor aan te schaffen. Twijfel nu een beetje of ik een model 2012-2016 met wat meer kilometers of een jonger model met minder kilometers moet aanschaffen. Zit er veel verschil tussen de versies?

Daarnaast zou ik er graag een ruitje op willen en een gear indicator, brengt dat veel extra kosten met zich mee als dat er nog niet op zit?
 
2012-2016 is het laatste model. Bedoel je met ‘jonger’ misschien niet ‘ouder’?
Een gearindicator kost 80-110 eur (of een goedkopie van Ali voor minder), ruitje 50-150 oid.
 
Hallo!

Meld mij hier als beginnende motorrijder (maandag mijn pasje opgehaald) en overweeg sterk om een ER-6N als eerste motor aan te schaffen. Twijfel nu een beetje of ik een model 2012-2016 met wat meer kilometers of een jonger model met minder kilometers moet aanschaffen. Zit er veel verschil tussen de versies?

Daarnaast zou ik er graag een ruitje op willen en een gear indicator, brengt dat veel extra kosten met zich mee als dat er nog niet op zit?
Via Aliexpress is hij maar 15 euro en werkt als een tierelier! Ook maar 0,4 seconde vertraging. Binnen 10 minuten in je motor verwerkt.
 
Haha ja bedoelde inderdaad ouder model, oeps

Het blok is redelijk gelijk, volgens mij. Heb 1x op een oudere gereden van 2008. Dat was best een geinig ding, maar uiteindelijk in 2016 een nieuwe gekocht.
Ik wilde eigenlijk een gele uit 2012, maar het prijsverschil tussen die 2e hands en een nieuwe was klein genoeg om voor nieuw te gaan.
 
Hij is binnen hoor! Een mooie witte Kawasaki ER6N uit 2009 :) Helaas nu werken en werkt het weer niet helemaal mee maar er komen vast nog wel wat droge dagen aan.
Oh en met de verkoper een mooi ruitje bij weten te onderhandelen van Puig, wordt volgende week geleverd en gemonteerd
 
vraagje niet 100% gerelateerd aan dit topic maar heeft iemand van jullie een idee of een bpm van 881 euro voor een er6f uit 2015 normaal is? De catalogusprijs was zon 7995 euro en hij is in juni 2018 geimporteerd. Ook heeft het kenteken zon klein 2tje op het kenteken. Hij zegt dat hij hem in 2 weken 2x is verloren en hier ook de factuurtjes nog van heeft. Is dit geloofwaardig? Ik heb nog nooit een motor gekocht dus ik ben nogal voorzichtig haha.
 
vraagje niet 100% gerelateerd aan dit topic maar heeft iemand van jullie een idee of een bpm van 881 euro voor een er6f uit 2015 normaal is? De catalogusprijs was zon 7995 euro en hij is in juni 2018 geimporteerd. Ook heeft het kenteken zon klein 2tje op het kenteken. Hij zegt dat hij hem in 2 weken 2x is verloren en hier ook de factuurtjes nog van heeft. Is dit geloofwaardig? Ik heb nog nooit een motor gekocht dus ik ben nogal voorzichtig haha.
Annotation 2020-11-25 130927.jpg
 
vraagje niet 100% gerelateerd aan dit topic maar heeft iemand van jullie een idee of een bpm van 881 euro voor een er6f uit 2015 normaal is? De catalogusprijs was zon 7995 euro en hij is in juni 2018 geimporteerd. Ook heeft het kenteken zon klein 2tje op het kenteken. Hij zegt dat hij hem in 2 weken 2x is verloren en hier ook de factuurtjes nog van heeft. Is dit geloofwaardig? Ik heb nog nooit een motor gekocht dus ik ben nogal voorzichtig haha.
Ik snap je verhaal niet helemaal en ook je vraag niet helemaal.

Die platic klik kentekenplaathouders zijn niet heel betrouwbaarm maar 2x je kenteken verliezen in 2 weken is een beetje raar
 
Ik snap je verhaal niet helemaal en ook je vraag niet helemaal.

Die platic klik kentekenplaathouders zijn niet heel betrouwbaarm maar 2x je kenteken verliezen in 2 weken is een beetje raar
mijn vraag is dus of de BPM van 881 euro normaal is. Aangezien een te laag bpm betekent dat hij is ingevoerd als schademotor. Met die calculator kom ik volgensmij wel redelijk in de buurt als je de invoerdatum op 2018 zet. Denk dat dat wel goed zit dus dan. Wat zijn jullie ervaringen wat betreft kmstanden bij deze motoren? Betrouwbaar bij het juiste onderhoud? of lopen ze na 50k al in de soep?
 
mijn vraag is dus of de BPM van 881 euro normaal is. Aangezien een te laag bpm betekent dat hij is ingevoerd als schademotor. Met die calculator kom ik volgensmij wel redelijk in de buurt als je de invoerdatum op 2018 zet. Denk dat dat wel goed zit dus dan. Wat zijn jullie ervaringen wat betreft kmstanden bij deze motoren? Betrouwbaar bij het juiste onderhoud? of lopen ze na 50k al in de soep?
De beste indicator blijft je twijfel. Als je het niet vertrouwt, is het nooit het risico waard. De berekening komt inderdaad in de buurt, maar neem wel in acht dat het invoeren van motoren (en de historie van motoren in het algemeen) een niet goed inzichtelijke business blijft. Daarnaast; het is zeker geen zeldzame fiets...

Voor mijn huidige motor heb ik meermaals twijfelgevallen links laten liggen, en ik heb na 3 jaar en 35k kilometers nooit problemen gehad met een fiets waar ik wél het vertrouwen bij had.

Als je technisch naar een fiets kan kijken, dan kan je zelf ook vaak wel inschatten of het een opgeknapt exemplaar is of niet.
 
Hoi allen,
Ik heb een Kawasaki ER6N bouwjaar 2008. Ik wil een nieuwe lcd cockpit aansluiten, maar heb er zelf niet zoveel verstand van hoe dit moet. Is er toevallig iemand die hier meer verstand van heeft of dit eerder zelf gedaan heeft?

ik hoor het graag!
 
Hi allen,

Ik ben sinds 2 weken een trotse eigenaar van een Kawasaki ER6N uit 2015. Nu merk ik dat ik bij het activeren van mijn voorrem veel kracht moet zetten, daar waar ik overal lees dat de Kawa normaal gesproken de neiging heeft om heel snel te grijpen. Bij mij dus niet het geval. Een vriend van me die erop gereden heeft, viel het ook op.

De remschijven lijken zo goed als nieuw (streepje duidelijk zichtbaar). Heb er inmiddels ook al zeker meer dan 300 km mee gereden. Er kan dus ook geen sprake meer zijn van inrijden.

Wat kan het probleem zijn? Hoor jullie graag!
 
Hi allen,

Ik ben sinds 2 weken een trotse eigenaar van een Kawasaki ER6N uit 2015. Nu merk ik dat ik bij het activeren van mijn voorrem veel kracht moet zetten, daar waar ik overal lees dat de Kawa normaal gesproken de neiging heeft om heel snel te grijpen. Bij mij dus niet het geval. Een vriend van me die erop gereden heeft, viel het ook op.

De remschijven lijken zo goed als nieuw (streepje duidelijk zichtbaar). Heb er inmiddels ook al zeker meer dan 300 km mee gereden. Er kan dus ook geen sprake meer zijn van inrijden.

Wat kan het probleem zijn? Hoor jullie graag!
Kan meerdere dingen zijn, maar ik denk slechte kwaliteit remblokken óf remvloeistof verouderd.
 
Dank @Sender. Vloeistof lijkt oké te zijn (vloeistof in kijkglaasje mooi helder). Blokken maar eens vervangen dan. Iemand een tip voor een goede dealer/garage in/rondom Nijmegen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan