Kawasaki KLE 500

Hoe kom je bij dit topic?

  • Rijd zelf met een KLE 500

    Stemmen: 36 19,5%
  • Wil er graag één aanschaffen

    Stemmen: 18 9,7%
  • Heb er één gehad vroeger

    Stemmen: 8 4,3%
  • Ben nieuwsgierig naar alle allroads

    Stemmen: 47 25,4%
  • Kom toevallig eens langs

    Stemmen: 67 36,2%
  • Ander

    Stemmen: 9 4,9%

  • Totaal aantal stemmers
    185
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb trouwens nog een vraag voor de sleutelaars onder ons.
Is het mogelijk de oliekeerring achter het voortandwiel (secundaire versnellingsbak as) te vervangen zonder het blok te splitsen? Die lekt nl. een beetje...
Ik kan dit lekje natuurlijk ook nog gebruiken als een gratis kettingsmeersysteem, maar ik weet niet hoe lang dat goed zal marcheren _O-
 
Lol ik zie nu pas dit topic slechte zaak. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen he.

Zoals bekend heb ik de kle van Gieliovd over gekocht.
Het fietsje stuur echt heerlijk. Dit is teven ook me eerste echte goede motor. Ik heb al wat rondje achter de rug nu en het bevalt me steeds beter.

Helaas was me uitlaat geknapt toen ik thuis kwam met me kers verse fiets. Vandaag is ie weer in top conditie gelast en al dus we mogen weer :). Het roze zitje heeft ondertussen ook een ander kleurtje.
 
Hoi Starteke,

Volgens mij lukt het niet om je kering te vervangen zonder je blok te splitsen, het blok splitsen valt echter wel mee (blok moet er alleen wel uit en dat is het meeste werk).

Uit mijn hoofd blok op zijn kop liggen, bouten om de carter helften te splisen los, voorzichtig onderste helft (wat dan boven ligt) omhoog trekken zodat de versnellingbak niet uitelkaar valt.

Dan kan je daarna zo bij de keerring, wel daarna nieuwe pakking toepassingen en dan tegenovergesteld in elkaar zetten.
 
Ik heb het blok vorige zomer al uit elkaar gehad Luna, kijk maar eens op mijn site onder techniek, motor :)
Heb nu echt niet zoveel zin om het nog eens te doen. Kost toch heel wat tijd.
Ik zal het kettingsmeersysteem wel opvolgen, als het te erg gaat lekken moet het er weer eens van komen. Stom dat ik die toen al niet vernieuwd heb (maar die lekte toen ook niet).

Appelmoes, welkom en veel plezier ermee. Euhhh, die mooie knalpot al aan brokken gehad })
 
dank starterke,

De hele rit was er niks aan het handje en toen ik mijn straat in reed rammelde dat ding zo erg.
Was ff bang dat het me een hoop centen zou gaan kosten. Ben blij dat het alleen de uitlaat was ipv iets anders. Net wat jij zegt ik zie het ook niet zo zitten om het blok eruit te slopen.
Zeker niet als je de motor net gekocht heb.
 
Heeeej mensen! Tijd niets van me laten horen, heerlijke vakantie gehad naar zuid Frankrijk. Zoals ik al had gepost had ik last met het vermogen van de KLE. Op het laatste moment voor de vakantie van een liefhebbend familielid een fazer 1000 meegekregen, dus helaas geen vakantiefoto's met kle :-(. Laatst met de KLE naar ten kate geweest voor een vermogen uitdraai... van de 50 pk waren er nog maar 23 over :-S. Daarna zo pissed geworden dak maar een werkplaatshandboek heb gekocht en de kle compleet uit elkaar heb gesloopt. Vervolgens stapje voor stapje de carburateurs enzo weer in elkaar gezet (Nog nooit een uit elkaar gehaald, maar eens moest de eerste keer zijn :-).)
Volgende dag het geheel maar even getest en ja hoor, 180 op de teller :-). En dat terwijl er daarvoor niet meer dan 150 op de teller kwam... toch best goed voor een Noob :-P.
Helaas loopt de kle stationair nog niet helemaal super, dus gaat ie woensdag alsnog naar een 'echte' motorzaak. Geen beun meer voor mij na dit gezeur.

Om nog even op de Hel remleiding van Rijaltijd terug te komen (sorry... ben even m'n mofo-historie aan het terug lezen en kwam dit tegen...): Ik heb alleen m'n remleiding voor vervangen, omdat ik de KLE eigelijk tijdelijk zou rijden. Nu ben ik echter in een situatie gedrukt dak voorlopig even niet kan overstappen naar een andere motor, dus hou deze nog een tijdje en ga deze verder uitbouwen/opknappen. Aan de voorkant ben ik absoluut geen problemen tegen gekomen, maar misschien aan de achterkant wel. Ik neem aan dat het probleem inmiddels al is verholpen, maar ik kan er helaas niets over vertellen. Voor wie nog wat foto's wil zien van zuid-frankrijk, kijk maar hier. Tot snel! greetz Honda-Tommie
 
Ach ja, is er weer plek voor verbetering :-). Even een vraag aan jou Curly, ik zag dat jij het nieuwe model kle hebt, hoe is het zadel daarvan op lange afstand? Gezien je van de oude nogal eens een zere bibs krijgt (getuige iedereen hier :-))... Misschien dat ik het zadel vervang voor een nieuw model, mocht dit mogelijk zijn... Iemand hier die dat al heeft geprobeerd?
 
hoi Starteke,

Ik was inderdaad nog niet op je site geweest, je hebt er wel een werk van gemaakt. Ik wist niet dat je jouw blok al uit elkaar had gehad, je kreeg geen reactie op je vraag vandaar.

Ik hoop dat hij niet verder gaat lekken, dan kan je mogelijk nog een paar mooie ritjes in het najaar maken.
 
@ Honda Tommie,

Remleiding heb ik maar een paar klemmetjes voor gemaakt dat is dus inderdaad opgelost al ziet het er wat rommelig uit.
Het gevoel in de hendel en pedaal is keihard, maar remmen doet zo'n KLE nu eenmaal niet.

Ik heb er nu Metzeler Tourance onder, heeft er iemand ervaring met weg banden zoals Bridgestone BT45 of Metzeler Lasertec?
Deze zijn leverbaar in 21 en 17 inch en passen dus onder de KLE.
 
Ach ja, is er weer plek voor verbetering :-). Even een vraag aan jou Curly, ik zag dat jij het nieuwe model kle hebt, hoe is het zadel daarvan op lange afstand? Gezien je van de oude nogal eens een zere bibs krijgt (getuige iedereen hier :-))... Misschien dat ik het zadel vervang voor een nieuw model, mocht dit mogelijk zijn... Iemand hier die dat al heeft geprobeerd?
Zadel is prima. :Y
Ik heb geen vergelijk met het zadel van de oudere modellen natuurlijk maar ik hou het er lang op vol. ;)
 
Ik neem dat je KLE spaakvelgen heeft. Als dat zo is heb je een binnenband en kan je dus geen prop schieten. Ook al zegt je band tubeless, dan zegt dit niets, dan moet er nog een binnenband in zitten anders lekt het namelijk op je spaakaansluiting.

Voordeel, met een nieuw binnenbandje ben je waarschijnlijk klaar.
 
@ Rijaltijd => Remmen kan wel :-)... Voorvering beetje stug zetten (voorveerspanning) en mocht je nog een keer wat geld over hebben => Voorschijfrem + remblokken van braking bestellen op motorremschijf.nl. Dan kan ie wel remmen ;-). Harder dan je banden aankunnen wss...
Ik heb alleen ervaring met de Avon Gripsters (standaart onder oud model)... echt waardeloos en de Michelin Anakee...
Anakee_Both.jpg

kan niets dan lof spreken over die band op asfalt. Heb op een andere motor met de BT-45's gereden, vond het absoluut geen fijne band! Weinig vertrouwen en keihard, ook wanneer ze zijn opgewarmd.
De michelin Anakees zijn echt super goede banden, onder alle omstandigheden, dus ook (en vooral) bij regen. Omdat ik een 4-seizoenen rijder ben heb ik voor deze banden gekozen. Andere mooie band voor op de weg is de Continental Trail Attack...
ContiTrailAttack%20set.jpg

Mischien leuk om even te kijken als je niet offroad wil. Al bij meerdere testen bewezen als een zeer goede straatband.

Greetz Honda-Tommie
 
Hij heeft idd spaken. ik had gehoopt dat een prop genoeg was dan had ik namelijk nu al weer kunnen rijden :).

Vanavond dan maar even de achterband eraf halen.

thanks Luna
 
De Metzelers doen het prima, zowel bij mooi als slecht weer.
Ze zitten er nu 20.000km op en zijn nog niet versleten.
Hoelang doe je van een set Michelin's? ik rij nogal veel dus slijtage vind ik ook wel
belangrijk!

Wat betreft de remmen, ik heb nu een standaard voorschijf met gesinterde blokken van Carbon Lorraine en RVS leiding. Ik was dubbele voorschijven gewend het blijft tegenvallen, je moet altijd je achterrem nog gebruiken om een beetje op tijd stil te staan.
Het zal ook wel met de gewichtsverdeling te maken hebben(meer op achterwiel)
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig valt het allemaal mee ben redelijk handig, tot zover is er nog niet iets geweest wat ik niet heb kunnen maken. Het kan namelijk nog veel erger.
 
Anakees zitten er nu 9000 km op, denk dat ze op de helft zitten. Ik rij gecombineerd (helft sportieve toerritten, andere helft snelweg). Zal binnenkort fotootje posten van de banden.
 
Jaja , ook ik leef nog,...


Ik heb ook de Anakees erop, maar ik ben gematigd enthousiast.

Had hiervoor dezelde noppen als Starterke geloof ik, en die bevielen (juist in de regen) eigenlijk beter.

Misschien omdat ik daar minder vertrouwen in had deed ik rustiger, want nu heb ik nog wel eens op een rotonde het kippenvel op mijn rug staan (sliberdeslibber)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan