Kawasaki KLE 500

Hoe kom je bij dit topic?

  • Rijd zelf met een KLE 500

    Stemmen: 36 19,5%
  • Wil er graag één aanschaffen

    Stemmen: 18 9,7%
  • Heb er één gehad vroeger

    Stemmen: 8 4,3%
  • Ben nieuwsgierig naar alle allroads

    Stemmen: 47 25,4%
  • Kom toevallig eens langs

    Stemmen: 67 36,2%
  • Ander

    Stemmen: 9 4,9%

  • Totaal aantal stemmers
    185
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi mannen, hopelijk komt er nog eens iemand piepen.... :?


Kettingspannertje van de nokkenas vervangen, maar het gerammel is niet over.

Stationair hoor ik geen enkel abnormaal geluid, als het blokje warm is en de choke helemaal dicht loopt het echt soepel zonder bijgeluiden.
Ga ik rijden dan hoor ik pas dat rare geluid erbij. Het is heel moeilijk te detecteren omdat ik tijdens het rijden zoveel geluiden hoor en ook de wind nog op mijn helm zit.
Dit geluid kan ik best omschrijven als iets slepend en ik hoor het meestal wanneer ik gas los of traag rijd in iets te lage versnelling, trek ik op dan is het weg. Los ik weer, dan is het er terug, dus als de motor niet "trekt"...

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?

Bovendien heb ik ook het idee dat de motor "heviger" wordt wanneer ik wat langer rijd, het gaat dan in de kleine draaikes wat schokkerig, alsof ik mijn rechterhand niet meer in de hand heb...bougies zien er prima uit: bruin, niet zwart, niet vettig.


(Ik plaats dit ook nog even op techniek, misschien is het een algemeen probleem, als het al een probleem is natuurlijk)
 
48 pk is inderdaad genoeg voor een kle500. ook de top zit wel goed. 170 echte doet ie standaard al bijna. met k&n filters andere sproeiers, laser produro, wegbanden en aangepaste ketting haalt ie de 200 op de teller. Voor het snellere werk kun je een gpz500 blok op kop monteren heb je standaard al 60 pk en met de rest van de aanpassingen worden dit er 65. lijkt me wel genoeg. is vergelijkbaar met de veel zwaardere xtz super tenere
 
Alle kawa's hebben te kampen met een te slappe nokkenaskettingspanner altijd gezeik mee
 
Op een zonnige, maar frisse zaterdag (8/11) een ritje gereden. Een fotootje van de bikes van de tourgenoten:

full


De bikes horen bij mensen die KLE hadden gereden en over zijn gestapt naar wat anders (voornamelijk Triumph Tiger).

Hopelijk mogen we een keer die "Rundvlees-route" van je rijden Starterke met jou als stralend voorrijdster ;) .
 
Hopelijk mogen we een keer die "Rundvlees-route" van je rijden Starterke met jou als stralend voorrijdster ;) .
Ik moet nog leren rijden, jullie zouden in :z vallen.

Zouden de overstappers dan geen heimwee gaan krijgen naar de KLE 500 ? :P

Ik heb vandaag ook weer een flink toerke gebold :]
 
hey starterke, van waar ben je nu juist?
ik woon in (België- Limburg) Hasselt.
dus ik denk niet overdreven ver.
'k heb wel geen kawa, ma 'n honda cb500s
msn'n? :]
 
Ik moet nog leren rijden, jullie zouden in :z vallen.

Zouden de overstappers dan geen heimwee gaan krijgen naar de KLE 500 ? :P

Mijn weledele toergenoten zijn inderdaad snelle rijders, maar ik niet. Ik ben de trage slak die graag met chopperrijders rijdt vanwege het relaxte tempo. Maar de "rundvlees"-route zal ongetwijfeld veels te mooi zijn om er met een hoog tempo doorheen te raggen ;) .

De heren overstappers denken inderdaad nog met weemoed terug aan de KLE, maar helaas heeft de KLE 500 geen 95 pk of meer en Kawasaki wil geen KLE 1000 maken :o .
 
Laatst bewerkt:
Hey KLEers, het is al december !

Jullie motor op stal gezet ???

Kom gerust nog eens binnen he, de deur staat open en vertel wat aan deze beginner die nog veel wil leren over de KLE en het motorrijden zelf.

De mijne staat dus niet op stal, hoewel ik rijden in de nattigheid nog wat uitstel.
Zolang het droog weer is ben ik :] en het gaat steeds beter. Toch al weken niet meer gevallen 8-)
 
Fijn dat je volhardt starterke :)

Inderdaad, het is mij ook al opgevallen dat er op dit deelforum minder gepost wordt. Blijkbaar ligt dat off-road gebeuren bij onze noorderburen niet zo in de markt. Ga je de winter doorrijden (indien niet glad uiteraard) ? Ik ben aardig op weg, zij het dan met kortere ritjes... maar ook daar kan je met volle teugen van genieten. :]

:}
 
Hey, dag Poike!

Fijn je hier nog eens te lezen...

Ik rijd inderdaad "door" anders durf ik er niet meer op :)

Vandaag had ik hem al buitengezet om weg te rijden maar heb hem weer binnen moeten zetten omdat het begon te sneeuwen '(
Ben dan binnen in huis maar wat gaan photoshoppen.
Ik heb een ontwerpje klaar voor mijn brommer:
Het grote Photoshop topic

Onderaan pagina 32 ergens.

Maar ik plaats er hier ook maar eentje:

full


Wat kan Haspengouw toch mooi zijn he!

Groetjes :]
 
Oei, ik was 14 dagen niet meer hier |(

Mooie foto's die je daar op het photoshop-forum gezet hebt. Je bent een krak.

Ik heb al wat gereden... dat heb je kunnen lezen en ik heb jouw boeiend verslag gelezen. Hier is het echt kalm, we blijken zowat de enige semi-off-roadrijders te zijn in de Benelux. :]

Tot binnenkort. :}
 
Welkom Jeroen!

Laat maar weten als je'r ene hebt gekocht.

@Poike
Zie maar dat je niet teveel over je donder krijgt van motorforumoma he :+

Groetjes en rij ze maar :]
 
Jeroen,

ik heb nog een KLE 500 te koop wegens tijdgebrek. Hij is van 2001 en heeft 3100 km op de teller.
Laat maar weten of je intresse hebt.

Gr.
Alex
 
He, daar zijn we weer... ja hoor hij kan weer .. over Rundvlees route,s enzo maarre ik zoek nog mooie route,s in Zwitserland voor een tour in Juni ,( eerst nog even met de crocus een weekje in Andermatt skieen ) dan in Juni een week touren in de Alpen met mijn broer ,weet er iemand nog mooie routes , ik hou me aanbevolen tzt kom ik er nog wel op terug en plaats het hier op de site , voorlopig blijf ik nog doorrijden zolang het niet vriest , dus kom maar op met die Schnitselroutes !!!!!
 
Dag Kleedje, fijn je nog eens te zien hier!
Helaas kan ik je geen schnitzelroutes geven, maar misschien komt Poike nog wel eens langs met wat *alpen*routes, hij moet de naam van zijne moto toch eer aandoen he :+

groetjes ;)
 
johwwww,, ik ga vandaag ook weer een Tankje leeg rijden en vervolgens aan een bagage systeem werken, gemaakt van rvs, bestaande uit bagage plateau, en mogelijkheid voor 1 alluminium koffer en 1 jerry can 20 liter, met dit alles blijft het toch een slanke motor, met de tijd zal ik er hier foto's van plaatsen
 
Ha, die Koga!
Tankje is rap leeg he, vandaar die jerrykan van 20l aan het bagagerek?
Ik ben nieuwsgierig hoe 't zal aflopen.

Ik ga me nu aan spuiterij wagen. Paars :r is reeds verdwenen *D
 
Laatst bewerkt:
Jawadde, dat gaat hier vlot vooruit...
Ben je al met het spuitwerk begonnen?
Wat zal de koe er van vinden? Gaat ze niet jaloers zijn *D

Hopla, naar de volgende benderit... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan