Kymco is mede door Honda opgericht voor het in elkaar zetten van Honda motoren i.v.m. voorkomen invoerrechten in Taiwan.
Kymco heeft ±25 jaar geleden het productieproces van de cilinderbussen verbeterd en daar was Honda zo tevreden over dat Kymco de cilinder fabrikant van Honda is geworden.
Kymco werd later zelfstandig en heeft om het "Honda 50cc" blok scooters ontwikkeld en heeft daarna heel veel geleerd.
Nu levert Kymco voor meedere merken cilinders, motorblokken, aandrijflijnen tot en met gehele frames.
Kawasaki maakt er geen geheim van dat de J300 bestaat uit frame en aandrijflijn van Kymco, omdat ontwikkelingskosten voor een nieuw product in een voor hun onbekend gedeelte in de markt [lees motorscooter] te hoog zijn voor de verwachte omzet.
BMW doet hier wat moeilijker over terwijl de introductiedatum een half jaar verlengd werd door dat de kwaliteit van een toelevrancier niet voldoende was en dat ging niet over Kymco.
Ongeveer hetzelfde heeft Suzuki jaren geleden gedaan met SYM [Thailand] wat ook al jaren op eigen benen staat.
Let wel, bijna alle Japanse motoren worden in Italië of Spanje gebouwd met zowel Japanse als ook Europese onderdelen.
Met auto's is het al niet anders o.a.;
Toyota's uit Engeland en Polen, Opels uit België en Spanje etc. etc.
De drieling Aygo, C1 en 107 hebben het benzine blok van Daihatsu [onderdeel Toyota], een dieselblok van Peugeot een chassi ontwerp van Toyota en worden gebouwd in Polen.
Laten we het maar niet hebben over Seat, Skoda, Audi en VW want dat komt allemaal uit de magazijnen van VAG.
Kymco heeft ±25 jaar geleden het productieproces van de cilinderbussen verbeterd en daar was Honda zo tevreden over dat Kymco de cilinder fabrikant van Honda is geworden.
Kymco werd later zelfstandig en heeft om het "Honda 50cc" blok scooters ontwikkeld en heeft daarna heel veel geleerd.
Nu levert Kymco voor meedere merken cilinders, motorblokken, aandrijflijnen tot en met gehele frames.
Kawasaki maakt er geen geheim van dat de J300 bestaat uit frame en aandrijflijn van Kymco, omdat ontwikkelingskosten voor een nieuw product in een voor hun onbekend gedeelte in de markt [lees motorscooter] te hoog zijn voor de verwachte omzet.
BMW doet hier wat moeilijker over terwijl de introductiedatum een half jaar verlengd werd door dat de kwaliteit van een toelevrancier niet voldoende was en dat ging niet over Kymco.
Ongeveer hetzelfde heeft Suzuki jaren geleden gedaan met SYM [Thailand] wat ook al jaren op eigen benen staat.
Let wel, bijna alle Japanse motoren worden in Italië of Spanje gebouwd met zowel Japanse als ook Europese onderdelen.
Met auto's is het al niet anders o.a.;
Toyota's uit Engeland en Polen, Opels uit België en Spanje etc. etc.
De drieling Aygo, C1 en 107 hebben het benzine blok van Daihatsu [onderdeel Toyota], een dieselblok van Peugeot een chassi ontwerp van Toyota en worden gebouwd in Polen.
Laten we het maar niet hebben over Seat, Skoda, Audi en VW want dat komt allemaal uit de magazijnen van VAG.
Laatst bewerkt: