Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Dat standaard 'vanaf 2019 scherm' is top! Heb er ook nog een winddeflectortje op; rij eigenlijk bijna nooit meer met mijn vizier dicht (snelheden ver boven de toegestane snelheid ook geen probleem) _O-
:]
 
Bij deze kom ik voor het echt gezellig in dit forum topic, afgelopen zaterdag de kogel door de kerk gejaagd en de Yamaha bulldog ingeruild op de Kawasaki Versys 1000, hier even een pikka van het model 2015.
Ik ging eigenlijk alleen even proefrijden , wel op een model, kleur en prijs wat in het verschiet kon liggen, en eigenlijk was ik al om met 15 minuten.
De grootste vrees was eigenlijk , is die niet lomp in de bochten? Blijkt dat ie dat veel makkelijker doet als de Bulldog 1100, Geluid blijft Ku,.. maar ja de bedoeling was ook een rustiger karakter en wat je ervoor terug krijgt is fenomenaal.
Nu deze weer naar het zin maken, eerst de Nav beugel maar met een draadloze oplader van Ali.
 

Bijlagen

  • Kawaversys.jpg
    Kawaversys.jpg
    289,4 KB · Weergaven: 34
Bij deze kom ik voor het echt gezellig in dit forum topic, afgelopen zaterdag de kogel door de kerk gejaagd en de Yamaha bulldog ingeruild op de Kawasaki Versys 1000, hier even een pikka van het model 2015.
Ik ging eigenlijk alleen even proefrijden , wel op een model, kleur en prijs wat in het verschiet kon liggen, en eigenlijk was ik al om met 15 minuten.
De grootste vrees was eigenlijk , is die niet lomp in de bochten? Blijkt dat ie dat veel makkelijker doet als de Bulldog 1100, Geluid blijft Ku,.. maar ja de bedoeling was ook een rustiger karakter en wat je ervoor terug krijgt is fenomenaal.
Nu deze weer naar het zin maken, eerst de Nav beugel maar met een draadloze oplader van Ali.
Wat het "proefrijden en meteen verkocht zijn en kopen" verhaal betreft, hebben we op dit topic, voor het geval je al langer mee leest, al vaker " gewaarschuwd ".😳
Maar ja, als men het niet aanneemt, dan kost het een paar centen.😎
Van de andere kant: spijt zul je er niet van krijgen .
Welkom bij " de club" 👍
 
Bij deze kom ik voor het echt gezellig in dit forum topic, afgelopen zaterdag de kogel door de kerk gejaagd en de Yamaha bulldog ingeruild op de Kawasaki Versys 1000, hier even een pikka van het model 2015.
Ik ging eigenlijk alleen even proefrijden , wel op een model, kleur en prijs wat in het verschiet kon liggen, en eigenlijk was ik al om met 15 minuten.
De grootste vrees was eigenlijk , is die niet lomp in de bochten? Blijkt dat ie dat veel makkelijker doet als de Bulldog 1100, Geluid blijft Ku,.. maar ja de bedoeling was ook een rustiger karakter en wat je ervoor terug krijgt is fenomenaal.
Nu deze weer naar het zin maken, eerst de Nav beugel maar met een draadloze oplader van Ali.
Veel plezier met de aanwinst maar dit gaat goed komen , zullen fijne km's worden .
Ook al mooi kompleet met koffers en de mistlampjes , mooie aanwinst .
 
Heeft er iemand al staalomvlochten remleidingen op de versys?

De voorrem is helemaal goed ontlucht, maar blijft wat sponziger voelen als dat ik gewend ben. De leidingen zijn natuurlijk ook al 10 jaar oud, dus voor een paar tientjes meer dan origineel maar meteen een upgrade.
Een paar opties;
HEL €215,-
EBC €159,-
TRW €149,-
HEL kennen we allemaal wel, goed maar duur. TRW (duits, via louis)ken ik dan weer niet, maar goedkoop.
EBC is bekend en een nette prijs. Maar er zitten standaard van die lelijke blauwe krimpkousjes aan vast met EBC erop. Daar moet ik dan weer ff een ander krimpkousje omheen doen.
 
Heeft er iemand al staalomvlochten remleidingen op de versys?

De voorrem is helemaal goed ontlucht, maar blijft wat sponziger voelen als dat ik gewend ben. De leidingen zijn natuurlijk ook al 10 jaar oud, dus voor een paar tientjes meer dan origineel maar meteen een upgrade.
Een paar opties;
HEL €215,-
EBC €159,-
TRW €149,-
HEL kennen we allemaal wel, goed maar duur. TRW (duits, via louis)ken ik dan weer niet, maar goedkoop.
EBC is bekend en een nette prijs. Maar er zitten standaard van die lelijke blauwe krimpkousjes aan vast met EBC erop. Daar moet ik dan weer ff een ander krimpkousje omheen doen.
Geen idee, ik zit er ook naar te kijken. Ik heb geen zin om veel geld uit te geven, maar er moet echt wat aan mijn remmerij gebeuren. Ik moet voor het rijden altijd een paar keer flink in de rem knijpen, anders komt de hendel niet volledig terug. Rempomp heb ik al uit elkaar gehad, remklauw moet ik nog eens naar kijken maar ik ben bang dat ik de hele boel mag aanpakken. Maar dat kan natuurlijk ook geen kwaad.
 
Geen idee, ik zit er ook naar te kijken. Ik heb geen zin om veel geld uit te geven, maar er moet echt wat aan mijn remmerij gebeuren. Ik moet voor het rijden altijd een paar keer flink in de rem knijpen, anders komt de hendel niet volledig terug. Rempomp heb ik al uit elkaar gehad, remklauw moet ik nog eens naar kijken maar ik ben bang dat ik de hele boel mag aanpakken. Maar dat kan natuurlijk ook geen kwaad.
Dat gevoel ken ik, eerst een paar keer pompen voordat ik wegrijd.
 
Vandaag niet zo bijzonder weer dus maar even in de schuur aan de gang met de versys.
Eerst maar even hulde aan Andy voor zijn filmpie met de kappen, er zat bij mij 1 zwarte kap los , hier is een bevestings punt afgebroken.
Beetje hobby bobbe en deze zit nu weer mooi op zijn plek en vast.
Beetje koelvloeistof erbij van min naar max en weer dichtgeschroeft.
Een hele snelle banden verwisselaar had de velg wat meegenomen denk in het apparaat , ook weer netjes nu.
Extra controlle of het achterwiel recht zat en die zat prima.
ik heb de laatste rittjes een paar keer misgeschakeld van 4 naar 5, Bert zei in dit forum , moet je de pook wat lager zetten , dus dacht ik , ga ik doen, nu schetst de verbazing dat er aardig wat losse ruimte op zit , zowel van boven naar beneden als horizontaal.
De vraag is , hoort dit of is er iets flink ruim aan het worden?
ik heb geprobeert een filmpie ervan te maken.

alvast bedankt.
Ps, ik heb het hele forum tot bladzijde 110 af , iedereen bedankt voor alle tips trucks en foto’s !!

Gr
 

Bijlagen

  • IMG_2607.MOV
    38,7 MB
Ik ben ook iets van het strakke felle aangrijpen van de voorrem, en mis dit ook wel wat.
Onlangs remvloeistof ververst en alles langdurig ontlucht én de oem remhendels weer geplaatst ( had eerst korte aftermarket erop "voor het oog").
Dat scheelt toch nogal wat bij mij, ik knijp iig nu niet meer de ringvinger en pink "klem"🤪
Vorig jaar op circuit in Mettet, voelden ze met de aftermarket set ook wat sponziger bij het "betere" remwerk.
11 en 12 augustus gaan we weer, nu met oem hendels, ben benieuwd 🤔
 
......... verbazing dat er aardig wat losse ruimte op zit , zowel van boven naar beneden als horizontaal.
De vraag is , hoort dit of is er iets flink ruim aan het worden?
ik heb geprobeert een filmpie ervan te maken.

alvast bedankt.
Ps, ik heb het hele forum tot bladzijde 110 af , iedereen bedankt voor alle tips trucks en foto’s !!

Gr
Zo te zien zit op het achterste kniegewricht nogal wat speling.
Ff controleren of het borgveertje er nog op/in zit.
Zo ja: los kniegewricht M6 ergens halen ( landbouwmechanisatiebedrijf o.i.d) , as uit de pook boren, m6 draad erin en klaar. Er wel op letten welke .
draad er aan de draadstang zit aan die kant. 1 zijde is linkse draad, de ander rechtse
 
Vandaag niet zo bijzonder weer dus maar even in de schuur aan de gang met de versys.
Eerst maar even hulde aan Andy voor zijn filmpie met de kappen, er zat bij mij 1 zwarte kap los , hier is een bevestings punt afgebroken.
Beetje hobby bobbe en deze zit nu weer mooi op zijn plek en vast.
Beetje koelvloeistof erbij van min naar max en weer dichtgeschroeft.
Een hele snelle banden verwisselaar had de velg wat meegenomen denk in het apparaat , ook weer netjes nu.
Extra controlle of het achterwiel recht zat en die zat prima.
ik heb de laatste rittjes een paar keer misgeschakeld van 4 naar 5, Bert zei in dit forum , moet je de pook wat lager zetten , dus dacht ik , ga ik doen, nu schetst de verbazing dat er aardig wat losse ruimte op zit , zowel van boven naar beneden als horizontaal.
De vraag is , hoort dit of is er iets flink ruim aan het worden?
ik heb geprobeert een filmpie ervan te maken.

alvast bedankt.
Ps, ik heb het hele forum tot bladzijde 110 af , iedereen bedankt voor alle tips trucks en foto’s !!

Gr
Die speling heb ik ook, ga in de winterstop ook eens kijken naar andere gewrichtjes. Er zit ook speling tussen asje en busje waar het pookje aan vast zit, daar wilde ik een glijlagertje voor maken als dat mogelijk is.
 
Net nog eens gekeken en die bout losgehaald, zit inderdaad in de achterste kogel en in de bus met bout.
Voorste kogel heeft het ook maar dat is verwaarloosbaar.
Moet maar even prakke denken en googlen, de kogel kan inderdaad met uitboren en een nieuwe , maar dan moet het vrouwtje ook denk ik.

Bedankt voor de snelle reactie.
 
Ik hoor net dat mijn zioon ook nylon kan printen, dit lijkt me prima om te bestellen maar voor de toekomst mocht je wat geks nodig moeten hebben.
 
heb je een geluidfilmpje?
merk je verschil met bv het oppakken van de motor of dat hij sterker is onderin toeren?
Heb geen geluidfilmpje, maar kan er een keer 1 maken (blijft lastig om het geluid goed weer te geven met een telefoon..).

116 pk op het achterwiel (ca. 130 krukas) op de 'zuinige bank' van Jeroen vd Meer. Wilde nog een K&N filter, maar dan moet de ECU wel eerst geflashed worden, anders gaat-ie (vooral onderin) te arm lopen.

Hij pakt goed op en trekt lekker vlot door, maar weet niet echt of je dat nou substantieel merkt qua winst van de uitlaat.
Ik heb achter ook 2 tandjes meer en dat merk je zeker met optrekken.
 
Heb geen geluidfilmpje, maar kan er een keer 1 maken (blijft lastig om het geluid goed weer te geven met een telefoon..).

116 pk op het achterwiel (ca. 130 krukas) op de 'zuinige bank' van Jeroen vd Meer. Wilde nog een K&N filter, maar dan moet de ECU wel eerst geflashed worden, anders gaat-ie (vooral onderin) te arm lopen.

Hij pakt goed op en trekt lekker vlot door, maar weet niet echt of je dat nou substantieel merkt qua winst van de uitlaat.
Ik heb achter ook 2 tandjes meer en dat merk je zeker met optrekken.
waar heb jij de linkpijp vandaan?
ome ali?
 
Terug
Bovenaan Onderaan