Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Brug is idd erg handig maar voor de beugels heb ik hem niet omhoog gekrikt .
Ik heb in mij brug aan beide kant ergens in het midden aan de zijkant 2 gaten 10mm geboord en er sjorogen in gezet.:Y
Dus op de middenbok en aan beide zijden een sjorband aan het frame, dan kan je zo vaak je wil omhoog en omlaag en kan er weinig gebeuren:t
 
Nog even terug komend op het S1000XR verhaal: Als je de prijs van een gebruikte S1000XR met alle toeters en bellen erop van zeg maar 2016 vergelijkt, ben je net zo duur uit als een (bijna) nieuwe "gewone kale" Versys1000 2018 of 2019.
Dan zou het zomaar eens kunnen dat er toch een aantal mensen voor de XR gaan kiezen waar alles op zit, buiten dat sommigen zeggen dat de Versys duidelijk minder vermogen heeft.
Nu zijn de 120pk van de Versys voor 99,9% van de berijders ruim voldoende, en worden ze eigenlijk nooit voor langere tijd aangesproken.
Ook voor gebruik met duo is dit ruim voldoende.:Y
 
Wat dacht je , kleine foto bewerking , wordt 2020 model niet mooier van hoor .

Niet voor jou blijkbaar maar ik vindt het wel mooi dat zwart wit, het is inderdaad niet voor iedereen.

Nu zijn de 120pk van de Versys voor 99,9% van de berijders ruim voldoende, en worden ze eigenlijk nooit voor langere tijd aangesproken.

Ja hoor voldoende, alle power zit onderin, na 7000 toeren wordt het maar een tamme brommert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toen ik vorig jaar in Soest de nieuwe Versys zag vond ik hem mooi , de prijs voor de SE helemaal aangekleed daar schrok ik toch van maar hoe meer ik de nieuwe Versys zie hoe meer ik deze minder mooi vind dan het vorig model .
Vind de kappen te groot/lomp aan de zijkant , ook onder de koplampen is niet mijn ding maar dit is mijn mening .
Dan zou ik nu voor de Z1000SX gaan .
Deze mist nog wel de leuke aanpassingen zoals cc etc. Komt volgend jaar waarschijnlijk. Is dan een serieuze concurrent in eigen huis.
 
Nu zijn de 120pk van de Versys voor 99,9% van de berijders ruim voldoende, en worden ze eigenlijk nooit voor langere tijd aangesproken.
Ook voor gebruik met duo is dit ruim voldoende.:Y

En dat laatste is nu precies waarom ik niét opteerde voor ook een Versys 1000 voor in F.

Voor solo gebruik , is mijn Versys 1000 inderdaad meer dan krachtig genoeg en heb ik nooit naar een snellere acceleratie verlangd.

Echter, als mijn vrouw mee rijdt, mis ik dat extra poeier bij inhaalmanoeuvres, dat mijn R1250GS wél in overvloed heeft.

Vooral in de Zuid-Franse bergen, komt die extra-acceleratie zéér van pas .

Dat is gewoon een kwestie van veiligheid.
Als de volgende generatie van de Versys wat meer “ooomph“ krijgt, wordt hij hoogstwaarschijnlijk de opvolger voor in Frankrijk... :Y
 
ik vond dat nieuwere model ook mooier en de optie cruise controll en quikshift ook maar mijn budget liet het niet toe en vond het teveel geld. ben erg tevreden met mijn 2018 model rijd zeer fijn . ( heb hem nog geen maand ) heb er dus voor gekozen om hem zelf aan te kleden met luxe opties zoals handvat verwarming valbeugels en usb laadplug met voltmeter en 12 volt plug en een luxe beugel tbv mijn zumo en een sportdemper van shark
( mazzeltje bij polo uit de kneuzen hoek voor 150 euro was niks mis mee ) complete kofferset en topkoffer zat er al bij . kost je bij zon nieuw model nog eens een dik fortuin meer .
Op de basis versie zit alleen cruisecontrol en meer ook niet , geen handkappen of iets extra's , en is al een stuk duurder dan de basis 2018 die al een stuk aan gekleder was .
Ok geen cruisecontrol dus , maar als je dan ook nog eens alles er op moet zetten wat je nu heb gedaan of de kofferset nog aan had moeten schaffen dan was je serieus veel geld extra kwijt .
Ik denk dat je nu een betere keuze heb gedaan .
 
Deze mist nog wel de leuke aanpassingen zoals cc etc. Komt volgend jaar waarschijnlijk. Is dan een serieuze concurrent in eigen huis.
Zal ook wel een serieuze update krijgen maar dan de prijs ook waarschijnlijk, maar mag ook niet te duur worden anders ga je richting de H2SX .
 
Over lelijke motors gesproken jee man

franstop.jpg


Echter, als mijn vrouw mee rijdt, mis ik dat extra poeier bij inhaalmanoeuvres, dat mijn R1250GS wél in overvloed heeft.

Je vergeet 2 dingen, het ding ziet er niet uit (vierkant hok) en is in basis stukken duurder dan de Versys SE aangekleed,
Daarnaast heeft het heel wat jaartjes gekost om de GS die power te geven, een 1200GS red het niet (looks) tegen de Versys 1000.
Dan toch maar de R1000XR als het een BMW moet worden en dan een zwarte uiteraard. 😉

2019-BMW-S1000XR1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dat laatste is nu precies waarom ik niét opteerde voor ook een Versys 1000 voor in F.

Voor solo gebruik , is mijn Versys 1000 inderdaad meer dan krachtig genoeg en heb ik nooit naar een snellere acceleratie verlangd.

Echter, als mijn vrouw mee rijdt, mis ik dat extra poeier bij inhaalmanoeuvres, dat mijn R1250GS wél in overvloed heeft.

Vooral in de Zuid-Franse bergen, komt die extra-acceleratie zéér van pas .

Dat is gewoon een kwestie van veiligheid.
Als de volgende generatie van de Versys wat meer “ooomph“ krijgt, wordt hij hoogstwaarschijnlijk de opvolger voor in Frankrijk... :Y

Rij veel met vrouw lief achter op, Nederland, Ardennen, Luxemburg en Eifel, daar kan ik met de Versys goed voor de dag komen , Alpen of zo nog niet geweest dus kan ik niet over mee praten .
En het koppel van een GS1200 of 1250 kunnen we zo en zo niet tegen op .
Ook het gewicht van de Versys werkt misschien wat tegen , neem je de S1000 XR weegt wel wat lichter en qua uitrusting zit er meer op maar ook weer duurder dan mijn 2018 model .
 
Heb dit jaar met de BMW GS 850 Adventure gereden , zo een probeer dag en dat vond ik toch ook goed rijden , maar ook prijzig als deze helemaal aangekleed is .

Zoals deze ,
f-850-gs-adventure_1.jpg
 
En dat laatste is nu precies waarom ik niét opteerde voor ook een Versys 1000 voor in F.

Echter, als mijn vrouw mee rijdt, mis ik dat extra poeier bij inhaalmanoeuvres, dat mijn R1250GS wél in overvloed heeft.

Dat is gewoon een kwestie van veiligheid.

JA, het gaat erom HOE je het verhaaltje verteld om iets te rechtvaardigen.😜

De Versys1000 is met duo ook ruim snel genoeg om (heel) vlot met het verkeer mee te kunnen.
Als je hem boven de 5000rpm rijdt, gaat ie écht wel vooruit, en vanaf 7000 begint ie lekker te krijsen, heerlijk 🤭😎, maar dan gaat het toch al behoorlijk in de illegale snelheden 😱
Wat ik deze winter wel ga veranderen is de vóór-rem, die vind ik niet fel genoeg pakken.
Er komen rvs omvlochten remleidingen op, en mocht dit niet genoeg baten, een andere rem-pomp.
De slag in het remhendel vind ik (veel) te groot, ik moet hem met 2 vingers zo ongeveer tegen de ABS kunnen remmen.
Op de Tiger1050 die ik voordien had, was het geen probleem om hem achter zover uit de veren te remmen, dat hij met het achterwiel nauwelijks nog de grond raakte. Niet om een stoppie te maken, maar om ff flink door te remmen , om vervolgens naar de volgende kruising te sprinten.
Meestal zo aan het eind van onze "zondag-ochtend-voor-de-middag-thuis" rit.🏍
 
JA, het gaat erom HOE je het verhaaltje verteld om iets te rechtvaardigen.😜

De Versys1000 is met duo ook ruim snel genoeg om (heel) vlot met het verkeer mee te kunnen.

We agree to disagree : ik rij in F uitsluitend op bergwegen, waarvan meer dan 50 % met mijn vrouw achterop en dan heeft de VERSYS 100 NIET voldoende acceleratievermogen om voldoende snel sommige inhaalmaneuvers uit te voeren, wanneer bergop en wanneer ik een der honderden bochten nader... .

Ik rijd daar nu nu meer dan 12 jaar vele duizenden kilometers met verschillende motorfietsen en ik denk te weten waarover ik praat... , maar als je dat niet gelooft, dan ook goed...
 
Meekomen met het verkeer vind ik iets heel anders dan in de bergen met duo genoeg reserve te hebben om in te kunnen halen. Ik ben het met Slijkmoto eens dat de Versys dan duidelijk te kort komt. Rijdt maar eens op de BMW S1000XR, dan voel je wat extra power kan doen😈
Mijn huidige Tracer komt prima mee, maar in de bergen met duo mis ik mijn vorige FJR1300AE echt wel.
 
Zo veel verschil is er niet;

BMW 1250GS
  • 136 PK @ 7750 rpm.
  • Koppel: 105 Nm @ 6250 rpm.
Versys 1000
  1. 120 PK @ 9.000 RPM
  2. Koppel: 102 Nm @ 7500 rpm.
De BMW S100XR is een geheel ander verhaal, dat is meer een sport/tourer zoals de Z1000SX
  1. 160 PK @ 11,500 rpm.
  2. Koppel slechts 83 Nm @ 9250 rpm.
Totaal onbelangrijk geneuzel allemaal, net zo als wat de 1 wel leuk vind en de ander niet.😁
 
Snap ook niet waarom ze het blokje hebben terug getuned , z1000sx heeft 142 pk en ik denk dat dit voor de versys ook beter had geweest .
Ik rij zoals ik al eerder zei bijna altijd met vrouwlief achter op en in Nederland, Ardennen, Luxemburg en de Eifel gaat het met deze Versys goed .
Volgend jaar wil ik richting Vogezen, Alpen en dan zal ik het merken hoe tie er aan moet gaan leuren .
 
Inderdaad ieder z‘n ding. Naast de kale cijfers is beleving ook een ding. Slijkmoto was me al voor met het juiste koppel van de BMW1250GS
Ook mijn “oude“ FJR had mooie cijfers; 146pk bij 8000rpm en een koppel van 138 bij 7000. Net geen GS cijfers, maar toch wel genoeg voor in de bergen met duo.
 
Zo veel verschil is er niet;

BMW 1250GS
  • 136 PK @ 7750 rpm.
  • Koppel: 105 Nm @ 6250 rpm.
Versys 1000
  1. 120 PK @ 9.000 RPM
  2. Koppel: 102 Nm @ 7500 rpm.
De BMW S100XR is een geheel ander verhaal, dat is meer een sport/tourer zoals de Z1000SX
  1. 160 PK @ 11,500 rpm.
  2. Koppel slechts 83 Nm @ 9250 rpm.
Totaal onbelangrijk geneuzel allemaal, net zo als wat de 1 wel leuk vind en de ander niet.😁
Die 3 koppel verschil kan op papier wel mooi zijn maar in de praktijk zoals in de Eifel en luxemburg is een GS toch elke x vlotter dan de Versys weg, zelfde als een KTM 1290 SA , een 2 cilinder heeft veel eerder zijn kracht waar wij met een 4 cilinder de toeren in moeten
 
Wél appelen met appelen vergelijken !!!!

De BMW R1250 GS heeft 143 Nm koppel !!!!

En dat voel je verdomd goed in de bergen, met zijn tweeën erop !

Geneuzel...... pffffffffffffffffff.
_O-
Mijn vrachtauto had 360PK 16 versnellingen en die van mijn maat 220PK 8 versnellingen, man hou toch op.
De BMW GS is zo'n eenheidsworst waar elke heropstapper met een midlife crisis op stapt daar wil je gewoon niet op rijden. 😉
Ik heb inderdaad de verkeerde gegevens gebruik voor het koppel, waarschijnlijk heeft de allernieuwste 143 Nm koppel.
Ja dat voel je, dat ben ik met je eens...het is ook leuker rijden, ook in de bergen maar ik wil geen BMW GS1250.
Het punt is dat ik het niet belangrijk vind, net als dat domme geneuzel dat zwart/grijs een saaie domme kleur is.

Die 3 koppel verschil kan op papier wel mooi zijn maar in de praktijk zoals in de Eifel en luxemburg is een GS toch elke x vlotter dan de Versys weg, zelfde als een KTM 1290 SA , een 2 cilinder heeft veel eerder zijn kracht waar wij met een 4 cilinder de toeren in moeten

Nou dan blijf je toch lekker hoger (6000/7500) in de toeren en lage versnelling rijden, heb je je maximale koppel op de Versys. 😉
 
Laatst bewerkt door een moderator:
JA, het gaat erom HOE je het verhaaltje verteld om iets te rechtvaardigen.😜
De Versys1000 is met duo ook ruim snel genoeg om (heel) vlot met het verkeer mee te kunnen.

Helemaal mee eens.🙃

Wat ik deze winter wel ga veranderen is de vóór-rem, die vind ik niet fel genoeg pakken.

Het lijkt inderdaad dat hij soms zwakker is terwijl de andere keer hij krachtiger is bij gelijkwaardig remmen.
Ik wil dit wel volgen of je er winst mee kan behalen....misschien ook nog wel een vid van @MotoAndy 😁
 
Er kan zóveel gezegd worden over de GS ( voor en TEGENS), zoals over elke motor, maar mijn ding is het het iig zeker niet.
Het stuurt en rijdt goed, maar de 2 pitter is niet mijn ding PUNT, vandaar ook de Versys na de Tiger1050.
De Tiger Sport was ook een serieuze optie, echter vond ik hem lang niet meer zo mooi, en de Versys juist wél.
De 3-pitter loopt en draait echt heel mooi, maar koppel en vermogen van de Versys (125 op de Dyno) komen bijna volledig overeen, dus gaat het over het "mooie", en dit geval heeft de Versys gewonnen.
Trouwens als je er met de Versys flink aan trekt, komt de tractioncontrole toch geregeld in aktie en licht hij het voorwiel met gemak van 1 naar 2, om vervolgens terug gefloten te worden door de KTRC. :t
Daar geeft de KTRC rugdekking 😎
 
Wat een geouwehoer jullie lijken wel calimero. Iedereen kan snel rijden op rechten stukken is totaal niks moeilijk aan. maar tis in de haarspeldbochten dat je de power moet kunnen aanspreken en dat lukt maar bij weinig mensen. Ben in september in de eifel gaan spelen regelmatig pk monsters zien taffelen door haakse bochten dat ik met 70Pk sneller door de bocht ga dan die superduke's of rs 1250. En dan na de bocht op recht stuk kunne ze weer snel rijden en show verkopen tot de volgende bocht waar ze weer alles moeten dicht remmen omdat ze niet technisch onderlegd zijn voor snel bochten te nemen. Maar kijk ik heb wel een pk monster bij_O-_O-:r
 
Wat een geouwehoer jullie lijken wel calimero. Iedereen kan snel rijden op rechten stukken is totaal niks moeilijk aan. maar tis in de haarspeldbochten dat je de power moet kunnen aanspreken en dat lukt maar bij weinig mensen. Ben in september in de eifel gaan spelen regelmatig pk monsters zien taffelen door haakse bochten dat ik met 70Pk sneller door de bocht ga dan die superduke's of rs 1250. En dan na de bocht op recht stuk kunne ze weer snel rijden en show verkopen tot de volgende bocht waar ze weer alles moeten dicht remmen omdat ze niet technisch onderlegd zijn voor snel bochten te nemen. Maar kijk ik heb wel een pk monster bij_O-_O-:r

Ben je nu blij ? denk je nou echt dat het mij wat uitmaakt hoe snel jij een krappe bocht neemt en dat sneller doet dan een ander ?
Lekker belangrijk....NOT....ik kom er ook wel alleen niet zo snel als jij. 😁 😉

Waar staat trouwens dat er snel gereden wordt op rechte stukken ? er staat iets over een voorwiel van de vloer meer niet....
 
Daar heb je gelijk in dit zie je best vaak , zelf was ik ook eerst voor Versys 650 gaan kijken maar omdat ik bijna altijd met zijn tweetjes rijd was de 650 gewoon te klein.
Zo een 650 voor mij alleen was mooi zat geweest .
 
Terug
Bovenaan Onderaan