Kawasaki versys 650 deel 4

90D2E008-734D-4437-9297-7D3C9786DF0C.jpeg

Zo, de Versys is voorzien van nieuw schoeisel en een 12000 km beurt. Het is de conti trail attack 3 geworden, ik vind het design van de band prima passen bij deze Kawa. Mooie van conti is dat ze direct volledig belast kunnen worden en niet eerst ingereden hoeven te worden.

Afgelopen weekend nog een mooie herfstrit gemaakt op de Veluwe, maar nu met een verse beurt op zak gaat deze motor voorlopig in de winterstalling.
 
ik rij nooit banden in. heb nu de angel gt2 en bevallen me ook prima. hiervoor roadtecs 01(2sets en 2 achterbanden) gehad ook zeer content van vooral bij vries temperaturen waren de roadtecs super. bij deze banden weet ik het nog niet in vrieskou.
 
Zijn er mensen die doorrijden? Rij nog steeds, maar vandaag pekel op de weg. Blijft de motor toch een hele dag voor het bedrijf staan en pas als ik thuis kom kan de slang er even op.

zijn er mensen die doorrijden, en doe je nog wat aan bescherming?
en zijn er mensen die al een aantal winters door hebben gereden, zie je wat roest o.d.?
 
Ik rijd al 3 winters door. En behandel de versys met fs365 van scotoiler. Maar je ziet wel nog op sommige plekken pekel roest en dat is vooral aan remklauwen en remschijven. Maar stoort me niet echt blijft voor mij een gebruiks object. En word sowieso mijn pekel fiets als ik een andere fiets koop.
 
Ik rijd ook door en gebruik S100 corrosie beschermer , dit werkt ook super vind ik .
Bij ons zijn de laatste 2 nachten alweer gestrooid dus als alles goed is doet het spul zijn werk net als afgelopen winter .
 
Hallo, mijn eerste winter met de Versys en ja, ik moet ook door de zoutstraten van ons Belgenlandje naar mijn werk. Dus nieuwsgierig of er nog andere tips zijn voor roestvrij houden van de motor. Afspoelen is wel een optie maar ik moet hem ook snel droog krijgen aangezien ik geen verwarmde garage heb maar een carport aan het huis voor de stalling. Dus als daar ook suggesties voor zijn, altijd welkom!
 
Afspoelen is wel een optie maar ik moet hem ook snel droog krijgen aangezien ik geen verwarmde garage heb maar een carport aan het huis voor de stalling. \

Dat maakt het inderdaad een stuk kritischer omdat de motor altijd vochtig blijft waardoor de pekel blijft inwerken.

Ik stal mijn motoren in een verwarmde en kurkdroge garage. Als ik de motor neer heb gezet is die dan ook in een uurtje weer helemaal droog en een droog laagje pekel kan geen kwaad heb ik gemerkt. Waar ik vroeger mijn motoren nog inspoot voor de winter doe ik dat al jaren niet meer. Met de Versys nog geen ervaring met de winter, maar mijn Transalp heeft 10 jaar lang pekel gezien in de winter en toen ik het ding inruilde voor de Versys was die 22 jaar oud en nog geen noemenswaardige roest te zien.

Heb je die mazzel van een droge warme plek niet, dan wordt het inderdaad belangrijk om hem ergens mee in te spuiten. Uit de tijd dat ik het nog wel deed had ik uiteindelijk de beste ervaring met rode tectyl. Dat beschermt heel goed, je ziet het wel heel goed zitten maar dat maakt het ook makkelijk om het in het voorjaar te verwijderen. Dat moet wel met iets als wasbenzine of petroleum, maar daarom beschermt het ook goed.
Blanke tectyl heb ik ook gebruikt, beschermt heel goed, maar je ziet het minder goed zitten. Nadat ik het één winter er op had gespoten kwam ik jaren later nog steeds restjes tegen.

Vaseline-achtige spullen moet je de hele winter bijspuiten want dat blijft geen maanden zitten.
 
Hey iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum en rij mijn versys uit 2007 nadat ik mn rijbewijs heb gehaald afgelopen zomer. Nu ben ik hem een beetje aan het upgraden en wil ook een nieuwe uitlaat erop hebben. Aangezien de versys een oxygen sensor op de uitlaat heeft ben ik benieuwd welke uitlaten er beschikbaar zijn. Echter kan ik die niet echt vinden. Het liefst wil ik de sensor behouden en dus geen eliminator gebruiken. Een (normale) uitlaat kopen en een gat erin maken vind ik ook weer een hoop gedoe. Hoe doen jullie dat?

Groetjes Jordy
 
Hoi allen, ik heb nu een aantal weken de kawa in de garage staan voor zijn overwintering, heb een accudruppelaar gekocht maar twijfel om de accu uit te bouwen of te laten zitten en 1 pool af te koppelen en daar de druppelaar op aan te sluiten. Wat is jullie ervaring om de accu een paar maanden op conditie te houden?
 
Hallo, mijn eerste winter met de Versys en ja, ik moet ook door de zoutstraten van ons Belgenlandje naar mijn werk. Dus nieuwsgierig of er nog andere tips zijn voor roestvrij houden van de motor. Afspoelen is wel een optie maar ik moet hem ook snel droog krijgen aangezien ik geen verwarmde garage heb maar een carport aan het huis voor de stalling. Dus als daar ook suggesties voor zijn, altijd welkom!
Hallo, mijn eerste winter met de Versys en ja, ik moet ook door de zoutstraten van ons Belgenlandje naar mijn werk. Dus nieuwsgierig of er nog andere tips zijn voor roestvrij houden van de motor. Afspoelen is wel een optie maar ik moet hem ook snel droog krijgen aangezien ik geen verwarmde garage heb maar een carport aan het huis voor de stalling. Dus als daar ook suggesties voor zijn, altijd welkom!
Hoi ik rijd e hele winter door op mijn versys en spuit hem altijd in met s100 anti corrosie en dat werkt goed. niet op je rem schijven spuiten.
 
Hoi allen, ik heb nu een aantal weken de kawa in de garage staan voor zijn overwintering, heb een accudruppelaar gekocht maar twijfel om de accu uit te bouwen of te laten zitten en 1 pool af te koppelen en daar de druppelaar op aan te sluiten. Wat is jullie ervaring om de accu een paar maanden op conditie te houden?

Ik heb een accessoireaansluiting gemaakt die rechtstreeks op de accu zit met een 10A zekering ertussen. Die gebruik ik voor verschillende doeleinden zoals telefoon opladen en Gerbing elektrisch vest aansluiten. Maar ook prima geschikt om de acculader op aan te sluiten. Accu blijft dus gewoon in de motor en aangesloten. In jouw geval, zou ik dus gewoon de lader op beide polen aansluiten en niks loskoppelen.

De acculader sluit ik niet vaak aan, alleen als ik een paar weken niet heb gereden en dan voor een dag ofzo.
 
beste versys 650 rijders. ik rijd alweer mijn 2e versys 650. fijne fiets! nu heb ik een 2016 model. zijn er mensen met ervaring ervaring met een mra verhoogd ruitje?
 
Wat doen jullie op de versys met banden spanning? Ik heb voor de pirelli angel st 120/70/17 met 2.5 bar en achter 160/60/17 met 2.9 bar. Wat zijn jullie ervaringen en wat doen jullie?
 
Ik heb een accessoireaansluiting gemaakt die rechtstreeks op de accu zit met een 10A zekering ertussen. Die gebruik ik voor verschillende doeleinden zoals telefoon opladen en Gerbing elektrisch vest aansluiten. Maar ook prima geschikt om de acculader op aan te sluiten. Accu blijft dus gewoon in de motor en aangesloten. In jouw geval, zou ik dus gewoon de lader op beide polen aansluiten en niks loskoppelen.

De acculader sluit ik niet vaak aan, alleen als ik een paar weken niet heb gereden en dan voor een dag ofzo.
[/QUOTE
Wat doen jullie op de versys met banden spanning? Ik heb voor de pirelli angel st 120/70/17 met 2.5 bar en achter 160/60/17 met 2.9 bar. Wat zijn jullie ervaringen en wat doen jullie?
Gewoon volgens het boekje beide banden 2.5, ook ik heb de pirelli en die bevallen goed! hier voor had ik Michelin pilot road 4, ook goede band met deze reed ik tot op het randje, dat lukt niet met de pirelli s.
 
Wat doen jullie op de versys met banden spanning? Ik heb voor de pirelli angel st 120/70/17 met 2.5 bar en achter 160/60/17 met 2.9 bar. Wat zijn jullie ervaringen en wat doen jullie?
Precies die bandenspanning. Wel met koude banden meten en het liefste dus thuis voor het rijden met een eigen bandenspanningsmeter.
 
Hallo, mijn eerste winter met de Versys en ja, ik moet ook door de zoutstraten van ons Belgenlandje naar mijn werk. Dus nieuwsgierig of er nog andere tips zijn voor roestvrij houden van de motor. Afspoelen is wel een optie maar ik moet hem ook snel droog krijgen aangezien ik geen verwarmde garage heb maar een carport aan het huis voor de stalling. Dus als daar ook suggesties voor zijn, altijd welkom!
We zijn ondertussen een paar weken verder en heb vandaag een lange, vermoeiende maar met voldoening afgesloten dag achter de rug. Dinsdag is eindelijk mijn middenbok geplaatst dus vandaag als eerste de ketting eens serieus onder handen genomen. Na een een paar keren inspuiten, borstelen en weer afspoelen blonk de ketting weer als "bijna nieuw". Dan heel de motor ingespoten met S100 Totaalreiniger Plus en een dikke 10 minuten later met veel water afgespoeld. Dan een lauw sopje gemaakt en alles nog een tweede maal ingesopt en weer afgespoeld. In het schrale zonnetje eerst laten uitdruppen en dan nadrogen met een hele stapel microvezeldoekjes. Met perslucht alle kleine kiertjes en moeilijk bereikbare plekjes droog geblazen en nog eens nawrijven met de doekjes. Dan de motor wat laten draaien zodat ook de radiator helemaal droog was en de ketting weer goed ingespoten met kettingsmeer. Weer onder de carport gezet en helemaal ingespoten met ACF-50 met de compressor en een verfspuit op heel fijne nevelstand. Nu mag alles een nachtje inwerken en morgen nog eens opwrijven en de wielvelgen nog behandelen en dan is hij klaar voor de winter te doorstaan.... hoop ik 8-)
 
We zijn ondertussen een paar weken verder en heb vandaag een lange, vermoeiende maar met voldoening afgesloten dag achter de rug. Dinsdag is eindelijk mijn middenbok geplaatst dus vandaag als eerste de ketting eens serieus onder handen genomen. Na een een paar keren inspuiten, borstelen en weer afspoelen blonk de ketting weer als "bijna nieuw". Dan heel de motor ingespoten met S100 Totaalreiniger Plus en een dikke 10 minuten later met veel water afgespoeld. Dan een lauw sopje gemaakt en alles nog een tweede maal ingesopt en weer afgespoeld. In het schrale zonnetje eerst laten uitdruppen en dan nadrogen met een hele stapel microvezeldoekjes. Met perslucht alle kleine kiertjes en moeilijk bereikbare plekjes droog geblazen en nog eens nawrijven met de doekjes. Dan de motor wat laten draaien zodat ook de radiator helemaal droog was en de ketting weer goed ingespoten met kettingsmeer. Weer onder de carport gezet en helemaal ingespoten met ACF-50 met de compressor en een verfspuit op heel fijne nevelstand. Nu mag alles een nachtje inwerken en morgen nog eens opwrijven en de wielvelgen nog behandelen en dan is hij klaar voor de winter te doorstaan.... hoop ik 8-)
Bijna helemaal goed, alleen niet opwrijven. Gewoon lekker laten zitten erin laten trekken. Dit spul stopt zelfs eventuele roest die je nog niet hebt geconstateerd. Ook de ketting kun je ermee insmeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan