Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
en geen foto's gemaakt.
Mwah, heb de schuur al vol....Wellicht iets voor iemand hier
Kawasaki Versys 650 bj 2017
Kawasaki Versys 650 bouwjaar 2017, type Tourer. Zijkoffers met originele binnentassen Handkappen Tankpad Navigatie beugel 12555 km Prijs € 6750,-www.motor-forum.nl
Afspoelen is wel een optie maar ik moet hem ook snel droog krijgen aangezien ik geen verwarmde garage heb maar een carport aan het huis voor de stalling. \
Hallo, mijn eerste winter met de Versys en ja, ik moet ook door de zoutstraten van ons Belgenlandje naar mijn werk. Dus nieuwsgierig of er nog andere tips zijn voor roestvrij houden van de motor. Afspoelen is wel een optie maar ik moet hem ook snel droog krijgen aangezien ik geen verwarmde garage heb maar een carport aan het huis voor de stalling. Dus als daar ook suggesties voor zijn, altijd welkom!
Hoi ik rijd e hele winter door op mijn versys en spuit hem altijd in met s100 anti corrosie en dat werkt goed. niet op je rem schijven spuiten.Hallo, mijn eerste winter met de Versys en ja, ik moet ook door de zoutstraten van ons Belgenlandje naar mijn werk. Dus nieuwsgierig of er nog andere tips zijn voor roestvrij houden van de motor. Afspoelen is wel een optie maar ik moet hem ook snel droog krijgen aangezien ik geen verwarmde garage heb maar een carport aan het huis voor de stalling. Dus als daar ook suggesties voor zijn, altijd welkom!
Hoi allen, ik heb nu een aantal weken de kawa in de garage staan voor zijn overwintering, heb een accudruppelaar gekocht maar twijfel om de accu uit te bouwen of te laten zitten en 1 pool af te koppelen en daar de druppelaar op aan te sluiten. Wat is jullie ervaring om de accu een paar maanden op conditie te houden?
Ik heb een accessoireaansluiting gemaakt die rechtstreeks op de accu zit met een 10A zekering ertussen. Die gebruik ik voor verschillende doeleinden zoals telefoon opladen en Gerbing elektrisch vest aansluiten. Maar ook prima geschikt om de acculader op aan te sluiten. Accu blijft dus gewoon in de motor en aangesloten. In jouw geval, zou ik dus gewoon de lader op beide polen aansluiten en niks loskoppelen.
De acculader sluit ik niet vaak aan, alleen als ik een paar weken niet heb gereden en dan voor een dag ofzo.
[/QUOTEGewoon volgens het boekje beide banden 2.5, ook ik heb de pirelli en die bevallen goed! hier voor had ik Michelin pilot road 4, ook goede band met deze reed ik tot op het randje, dat lukt niet met de pirelli s.Wat doen jullie op de versys met banden spanning? Ik heb voor de pirelli angel st 120/70/17 met 2.5 bar en achter 160/60/17 met 2.9 bar. Wat zijn jullie ervaringen en wat doen jullie?
Precies die bandenspanning. Wel met koude banden meten en het liefste dus thuis voor het rijden met een eigen bandenspanningsmeter.Wat doen jullie op de versys met banden spanning? Ik heb voor de pirelli angel st 120/70/17 met 2.5 bar en achter 160/60/17 met 2.9 bar. Wat zijn jullie ervaringen en wat doen jullie?
We zijn ondertussen een paar weken verder en heb vandaag een lange, vermoeiende maar met voldoening afgesloten dag achter de rug. Dinsdag is eindelijk mijn middenbok geplaatst dus vandaag als eerste de ketting eens serieus onder handen genomen. Na een een paar keren inspuiten, borstelen en weer afspoelen blonk de ketting weer als "bijna nieuw". Dan heel de motor ingespoten met S100 Totaalreiniger Plus en een dikke 10 minuten later met veel water afgespoeld. Dan een lauw sopje gemaakt en alles nog een tweede maal ingesopt en weer afgespoeld. In het schrale zonnetje eerst laten uitdruppen en dan nadrogen met een hele stapel microvezeldoekjes. Met perslucht alle kleine kiertjes en moeilijk bereikbare plekjes droog geblazen en nog eens nawrijven met de doekjes. Dan de motor wat laten draaien zodat ook de radiator helemaal droog was en de ketting weer goed ingespoten met kettingsmeer. Weer onder de carport gezet en helemaal ingespoten met ACF-50 met de compressor en een verfspuit op heel fijne nevelstand. Nu mag alles een nachtje inwerken en morgen nog eens opwrijven en de wielvelgen nog behandelen en dan is hij klaar voor de winter te doorstaan.... hoop ikHallo, mijn eerste winter met de Versys en ja, ik moet ook door de zoutstraten van ons Belgenlandje naar mijn werk. Dus nieuwsgierig of er nog andere tips zijn voor roestvrij houden van de motor. Afspoelen is wel een optie maar ik moet hem ook snel droog krijgen aangezien ik geen verwarmde garage heb maar een carport aan het huis voor de stalling. Dus als daar ook suggesties voor zijn, altijd welkom!
Dat valt nog tegen; deze universele meter past niet op de Versys ventielen (wel op andere motoren).met een eigen bandenspanningsmeter.
Dat valt nog tegen; deze universele meter past niet op de Versys ventielen (wel op andere motoren).
Bekijk bijlage 1449449
Bijna helemaal goed, alleen niet opwrijven. Gewoon lekker laten zitten erin laten trekken. Dit spul stopt zelfs eventuele roest die je nog niet hebt geconstateerd. Ook de ketting kun je ermee insmeren.We zijn ondertussen een paar weken verder en heb vandaag een lange, vermoeiende maar met voldoening afgesloten dag achter de rug. Dinsdag is eindelijk mijn middenbok geplaatst dus vandaag als eerste de ketting eens serieus onder handen genomen. Na een een paar keren inspuiten, borstelen en weer afspoelen blonk de ketting weer als "bijna nieuw". Dan heel de motor ingespoten met S100 Totaalreiniger Plus en een dikke 10 minuten later met veel water afgespoeld. Dan een lauw sopje gemaakt en alles nog een tweede maal ingesopt en weer afgespoeld. In het schrale zonnetje eerst laten uitdruppen en dan nadrogen met een hele stapel microvezeldoekjes. Met perslucht alle kleine kiertjes en moeilijk bereikbare plekjes droog geblazen en nog eens nawrijven met de doekjes. Dan de motor wat laten draaien zodat ook de radiator helemaal droog was en de ketting weer goed ingespoten met kettingsmeer. Weer onder de carport gezet en helemaal ingespoten met ACF-50 met de compressor en een verfspuit op heel fijne nevelstand. Nu mag alles een nachtje inwerken en morgen nog eens opwrijven en de wielvelgen nog behandelen en dan is hij klaar voor de winter te doorstaan.... hoop ik