Kawasaki versys 650 deel 4

Zit een Versys Nederland/Belgie pagina op feestboek waar wel over toertochten gesproken word.
Wil je 1 dag of langer?
Gewoon een beetje in de buurt meeten en een dagtour. Langer wil ik wel, maar met werk en prive is dat lastig. Ben nu bezig een bedrijf in Frankfurt over te nemen, goed excuus om op de motor die kant op te gaan en werk met het aangename te combineren 🤣
 
Precies, en ik wil juist zichtbaar zijn en niet verblinden😎
Ik krijg binnenkort lampjes van iemand en zet ze erin. Als ze niet verblinden, laat ik ze erin en als ze wel verblinden, heb ik een uurtje van m'n leven verspild 🤣
Iemand hier ooit lampen verwisseld?
Via de zijkant of via de voorkant?
Zojuist m'n licht vervangen door een standaard h4 led, zonder blokje of koeling. Eerst ff flikkeren,daarna werd de basis van het lampje goed heet. Ik durfde ze niet te laten zitten, maar 't licht beviel me wel dus ik ga even informeren wat een betere optie is.
 
Ha, Pashley. Welk type touring scherm is het? Ik heb wellicht interesse als hij wat groter is als mijn eigen scherm.
Dit iq hem, Puig Touring screen, transparant. Stuk groter dan het standaard scherm.
 

Bijlagen

  • IMG_20210404_121435.jpg
    IMG_20210404_121435.jpg
    161,3 KB · Weergaven: 19
Jongens, ik ga overstappen naar de grote Versys, dus mijn 650 mag naar de volgende eigenaar. Zitten veel opties op zoals handkappen, handvatverwarming, hoog windscherm van MRA, verlengd voorspatbord, rear wheel hugger, driedelige kofferset. Motor heeft iets meer dan 41.000 km gelopen.
IMG_20210605_170627.jpg

 
Het lijkt de mijne wel! Het is dat ik geen top koffer heb anders was ik even naar de garage gelopen om te checken of ie er nog stond 😅

Succes met de verkoop en veel plezier met de 1000!
 
Beste Versysenaren,

een tijdje geleden heb ik mij hier even voorgesteld omdat ik al een tijdje op zoek ben naar een Versys 650. Nu heb ik er 1 op het oog. En op het oog ziet hij er goed uit, 2008 en met ABS. Mijn enige twijfel zijn het aantal kilometers, namelijk 70.000. Hij kost zo rond de 3.000 euro en volgens mij is dat ook een goeie prijs, maar ik vraag mij af of ik bij dit aantal kilometers bepaalde zaken goed in de gaten moet houden tijdens een eventuele proefrit.

Alle tips zijn uiteraard welkom!
 
Beste Versysenaren,

een tijdje geleden heb ik mij hier even voorgesteld omdat ik al een tijdje op zoek ben naar een Versys 650. Nu heb ik er 1 op het oog. En op het oog ziet hij er goed uit, 2008 en met ABS. Mijn enige twijfel zijn het aantal kilometers, namelijk 70.000. Hij kost zo rond de 3.000 euro en volgens mij is dat ook een goeie prijs, maar ik vraag mij af of ik bij dit aantal kilometers bepaalde zaken goed in de gaten moet houden tijdens een eventuele proefrit.

Alle tips zijn uiteraard welkom!
Het blokje kan dat prima hebben, als hij zn onderhoud op tijd heeft gehad. Zorg dus dat je een onderhoudshistorie te zien krijgt. Ook kun je letten op lekkages, bij het blok maar ook bij de vering. De vorkpoten en de achterveer moeten droog zijn. Verder natuurlijk letten op de dingen waar je altijd op moet letten zoals remblokken, banden, lagerspeling, werkende elektronica, schade.
 
Het blokje kan dat prima hebben, als hij zn onderhoud op tijd heeft gehad. Zorg dus dat je een onderhoudshistorie te zien krijgt. Ook kun je letten op lekkages, bij het blok maar ook bij de vering. De vorkpoten en de achterveer moeten droog zijn. Verder natuurlijk letten op de dingen waar je altijd op moet letten zoals remblokken, banden, lagerspeling, werkende elektronica, schade.
Bedankt voor je antwoord Thijmen! Dat het blok het aankan was misschien wel te verwachten, maar toch fijn om de bevestiging te krijgen. Ik neem je advies mee!
 
Vanaf deze week een trotse eigenaar van een 2019 Versys 650! Wat een heerlijke machine.

nu wil ik een aantal dingen toevoegen/veranderen en een van die zaken is een real wheel tire hugger. Is de givi een goede of kan ik beter wat anders gaan installeren? Tips?

Verder zit alles er wel op, behalve handvat verwarming. Deze ga ik nog toevoegen later in het jaar.

Hebben jullie nog andere must haves?
Val doppen/sliders voor als het een keer mis gaat?

Ben iig super happy met de fiets!
 
Gefeliciteerd!

Ik heb een hugger besteld op Aliexpress, 20% vd prijs en hij heeft de eerste 5.000 km overleefd 🤣 Is overigens een van de betere aanpassingen die ik heb gedaan.

Radiateurbescherming
Hoger ruitje
USB aansluiting
GPS rek

Veel plezier en veilige km!
 
Handvat verwarming zou ik die van Oxford aanraden, makkelijker installeren bestaat niet.
Valbeugels zou ik zeker doen (heb ik immers gedaan) van SW Motec
Hugger van Givi, zeker aan te raden niet duur en makkelijk te installeren.
 
Gefeliciteerd!

Ik heb een hugger besteld op Aliexpress, 20% vd prijs en hij heeft de eerste 5.000 km overleefd 🤣 Is overigens een van de betere aanpassingen die ik heb gedaan.

Radiateurbescherming
Hoger ruitje
USB aansluiting
GPS rek

Veel plezier en veilige km!
Hoe zit jouw Hugger vast? Ik heb 1 besteld, maar kon niet goed zien hoe het geïnstalleerd moet worden.
 
Vanaf deze week een trotse eigenaar van een 2019 Versys 650! Wat een heerlijke machine.

nu wil ik een aantal dingen toevoegen/veranderen en een van die zaken is een real wheel tire hugger. Is de givi een goede of kan ik beter wat anders gaan installeren? Tips?

Verder zit alles er wel op, behalve handvat verwarming. Deze ga ik nog toevoegen later in het jaar.

Hebben jullie nog andere must haves?
Val doppen/sliders voor als het een keer mis gaat?

Ben iig super happy met de fiets!
Gefeliciteerd! Ik heb sinds een maand ook een 2019 model! Bevalt erg goed!
 
Beste Versys-rijders,

Wat voor brandstof gebruiken jullie voor de motor?
Ik las dat Kawasaki alle Versys modellen met bouwjaar van 2007 en nieuwer geschikt acht voor E10.

Werkt het beter om E5/EU98 te tanken of is E10/EU95 ook prima?

Hoor graag jullie ervaringen.

Lijkt mij leuk om binnenkort een keer een ritje te doen met wat collega Versys 650 rijders!

Groet Bas
 
Hey Bas, ik rij gewoon op 95/E10. Eigenlijk omdat dit de standaard brandstof is die wordt aangeraden door Kawasaki.

Waar kom je vandaan?
 
Beste Versys-rijders,

Wat voor brandstof gebruiken jullie voor de motor?
Ik las dat Kawasaki alle Versys modellen met bouwjaar van 2007 en nieuwer geschikt acht voor E10.

Werkt het beter om E5/EU98 te tanken of is E10/EU95 ook prima?

Hoor graag jullie ervaringen.

Lijkt mij leuk om binnenkort een keer een ritje te doen met wat collega Versys 650 rijders!

Groet Bas
Ik tank zelf eigenlijk altijd 98. Ik weet dat 95 ook moet kunnen volgens Kawasaki, maar de paar keer dat ik daarop heb gereden had ik het idee dat hij toch wat minder “soepel” loopt: naar mijn idee meer trillingen en af en toe kleine fluctuaties in de toeren, alsof hij stottert zeg maar.

Wellicht zit het tussen mijn oren, wie weet :+
 
Ik pak ook 98. Ik rij vrij weinig, heb hier een tankstation in de buurt waarbij bij 98 er 0,0 ethenol in zit. Idee van vocht aantrekken vind ik niet chill.
 
Moest net toch tanken dus ik heb ook 98 genomen, eerst restje 95 eruit rijden, dan kijken wat 98 doet voor t rijden en het verbruik.
Weet trouwens niet of er verschil zit qua slijtage of motoronderhoud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan