Kawasaki versys 650 deel 4

Daar is 'ie dan:

WhatsApp Image 2022-04-13 at 11.04.24 AM.jpeg


Stationair is er wel een verschil hoorbaar met de OEM uitlaat, maar als het gas open gaat dan komt er een toch een lekker geluid uit! Dan is de brul heerlijk, en je voelt het.

Harde knallen ook al kunnen produceren door te spelen met gas los en beetje gas bij, de killswitch manier heb ik nog niet getest.

Fatsoenlijke audio van de Akra moet nog gemaakt worden, de vergelijkingsaudio/video komt er nog aan.
 
En daar zijn de meningen over verdeeld.

Sowieso als mijn stofzuiger het lawaai zou maken van mijn Versys met standaard uitlaat, zou die snel vervangen worden...
Blij dat je het niks vindt. Ik vind het het geld waard, en als ik hem straks los verkoop krijg ik het grootste deel terug en heb ik voor een paar meier toch jaren plezier gehad.

Laten we weer verder ouwehoeren op een leuke manier over deze fiets.

Woensdag bij Goedhart geweest en de nieuwe Versys is al weer uitverkocht, verwachte levertijd van dik 4 a 5 maanden: schijnt een van hun populairste fietsen te zijn.
 
Zo, hier ben ik lang niet geweest...ik was uitgelogd en niet meer over nagedacht. Iedereen nog gezond?
Met dit mooie weer veel aan het fietsen de laatste tijd.
Vorige week o.a. mezelf op een lunch in Düsseldorf getrakteerd, 580 km totaal gereden. Voor de terugreis (na grofweg 290 km getankt net buiten de stad, kreeg er met moeite 13 liter in. 1 op 22 dus! Normaal ben ik type sportieve rijder, maar nu mezelf voorgenomen wat relaxter te rijden en dat loont! Vorige week ook van Alkmaar naar Arnhem gereden, na 200 km getankt in Dieren, 8 liters kreeg ik er maar bij. 🥳

IInmiddels een goede 13.000 km op de teller en vandaag T32's besteld. Hopelijk volgende week binnen en monteren en ik ben heel nieuwsgierig naar de verschillen met de Roadsmart 2.
 
Daar is 'ie dan:

Bekijk bijlage 1750384

Stationair is er wel een verschil hoorbaar met de OEM uitlaat, maar als het gas open gaat dan komt er een toch een lekker geluid uit! Dan is de brul heerlijk, en je voelt het.

Harde knallen ook al kunnen produceren door te spelen met gas los en beetje gas bij, de killswitch manier heb ik nog niet getest.

Fatsoenlijke audio van de Akra moet nog gemaakt worden, de vergelijkingsaudio/video komt er nog aan.
Das een mooie (duit met centen! 🙈)!

Ik heb ook nagedacht over een andere uitlaat of demper maar hiu het origineel.
Ik vind t ontzettend veel geld voor een ander geluidje én moet bekennen dat ik t nu wel prima vind. Ik rijd zonder doppen dankzij mijn windscherm en waarom zou ik meer geluid willen als ik rijd?
Persoonlijke keuze uiteraard.
Ik vind deze Akra wel erg mooi en ben benieuwd naar t geluid!
 
Ohja, nog een vraag aan de ervaringsdeskundige hier.
Op een langere trips kreeg ik na een uurtje of 2-3 toch wel een houten kont.
Iemand tips daartegen?

Bagsterzadel heb ik gelezen maar zoiets zou ik dan wel willen uitproberen op een lang stuk.
Iemand ervaring met die gel/luchtkussens die te koop zijn?
 
Hangt van je rechter pols af 😆
Ik doe 1:19 gemiddeld op de gen 3 (ong 340 km voor ik ga tanken).

Indicatie vind ik kut. Heb nog nooit meer dan 16 liter getankt.
Wanneer mijn lampje gaat knipperen en ik naar de pomp rijdt, krijg ik er nooit meer dan 11/12 liter in. Specs zeggen 21 liter in de tank. Moet zeggen dat ik dit wel een enorm nadeel vind van deze Versys.

Vorig jaar heb ik dit genegeerd toen ik rondje noord Nederland reed. Bij Sneek begon ie te knipperen en ik heb tot Alkmaar doorgereden (90 km) op diezelfde tank (met samengeknepen billen en afentoe controleren in de tank zelf) en kreeg er bij de pomp 'slechts' 18 liter in. Had toen 425 km gereden. Houdt in dat ik nog eens 50-75 km had kunnen rijden, als ik had gewild.

Waarom gaat ie zo snel knipperen?! Heel irritant.
 
Volgens het metertje op de dash rijd ik momenteel ook 1 op 22, zie ook altijd dat ik ECO rijd dus vraag me af hoe het nóg zuiniger kan en 1 op 24 of 25 haal zoals sommigen gelukt is.

Das een mooie (duit met centen! 🙈)!

Ik heb ook nagedacht over een andere uitlaat of demper maar hiu het origineel.
Ik vind t ontzettend veel geld voor een ander geluidje én moet bekennen dat ik t nu wel prima vind. Ik rijd zonder doppen dankzij mijn windscherm en waarom zou ik meer geluid willen als ik rijd?
Persoonlijke keuze uiteraard.
Ik vind deze Akra wel erg mooi en ben benieuwd naar t geluid!
Ik zal professionele opnameapparatuur gebruiken zodra ik de kans krijg :)
Je rijd hopelijk wel met doppen op autosnelwegen?
 
Volgens het metertje op de dash rijd ik momenteel ook 1 op 22, zie ook altijd dat ik ECO rijd dus vraag me af hoe het nóg zuiniger kan en 1 op 24 of 25 haal zoals sommigen gelukt is.


Ik zal professionele opnameapparatuur gebruiken zodra ik de kans krijg :)
Je rijd hopelijk wel met doppen op autosnelwegen?
Ik denk dat ik nog zuiniger rijd door t anders optrekken. Voorheen wilde ik zsm op de max snelheid zitten, nu rijd ik gewoon weg en op de snelweg zie ik op m'n display regelmatig dat ik 1 op 24,7 ruim (100 in 6).

Doppen, nee. Met het originele ruitje was dat wel nodig. Met deze Givi niet. Ik zit in een soort vacuüm lijkt wel en kan bv gewoon bellen als ik op de snelweg rijd met 100 km/u. Als t heel hard waait van de zijkant, dan is t soms irritant, maar ik heb geen doppen in. Heb ze overigens wel altijd bij me, voor de zekerheid.
 
Op een langere trips kreeg ik na een uurtje of 2-3 toch wel een houten kont.
Iemand tips daartegen?
Ik heb het zadel laten aanpassen bij Tijger Leathers in Den Haag. Even bellen voor een afspraak en voor 80 euro passen ze het op maat aan. Schuim wordt vervangen door steviger schuim en ik heb gevraagd het van voren iets hoger te maken en van achteren juist wat vlakker. Een paar weken later heb ik het van achteren nog iets vlakker laten maken, die aanpassing was gratis.

Een Corbin zadel is een nog beter oplossing (ervaring mee op andere motoren waaronder mijn huidige GSA) maar dat kost 10x zoveel. Qua prijs/kwaliteit verhouding is de oplossing van Tijger Leathers echt de beste.
 
Ik heb het zadel laten aanpassen bij Tijger Leathers in Den Haag. Even bellen voor een afspraak en voor 80 euro passen ze het op maat aan. Schuim wordt vervangen door steviger schuim en ik heb gevraagd het van voren iets hoger te maken en van achteren juist wat vlakker. Een paar weken later heb ik het van achteren nog iets vlakker laten maken, die aanpassing was gratis.

Een Corbin zadel is een nog beter oplossing (ervaring mee op andere motoren waaronder mijn huidige GSA) maar dat kost 10x zoveel. Qua prijs/kwaliteit verhouding is de oplossing van Tijger Leathers echt de beste.
80 euro maar? Das niet veel.
Maar hoe weet je wat je wilt aanpassen dan? Iedereen zit anders, voor mn gevoel zie t zadel ff breder moeten zijn (richting soort paardrijzadel) en idd wat vlakker.

En hoe lang ben je je zadel kwijt?
 
Wanneer mijn lampje gaat knipperen en ik naar de pomp rijdt, krijg ik er nooit meer dan 11/12 liter in. Specs zeggen 21 liter in de tank. Moet zeggen dat ik dit wel een enorm nadeel vind van deze Versys.

Vorig jaar heb ik dit genegeerd toen ik rondje noord Nederland reed. Bij Sneek begon ie te knipperen en ik heb tot Alkmaar doorgereden (90 km) op diezelfde tank (met samengeknepen billen en afentoe controleren in de tank zelf) en kreeg er bij de pomp 'slechts' 18 liter in. Had toen 425 km gereden. Houdt in dat ik nog eens 50-75 km had kunnen rijden, als ik had gewild.

Waarom gaat ie zo snel knipperen?! Heel irritant.
Och, daar wen je toch aan? In de gaten houden bij hoeveel liter die gaat knipperen. Uitrekenen hoeveel liter er nog in moet passen (mijn 2e generatie heeft 19l) en dan met je gemiddeld verbruik berekenen hoever je nog had kunnen rijden.
Ik check hoeveel kilometer ik heb gereden als die gaat knipperen, doe er 50 bij en ga na die 50 tanken.
Dan zit ik veilig. Ooit 18,9 getankt, dus die 19 die klopt bij mijn motor :)
 
Doppen, nee. Met het originele ruitje was dat wel nodig. Met deze Givi niet. Ik zit in een soort vacuüm lijkt wel en kan bv gewoon bellen als ik op de snelweg rijd met 100 km/u. Als t heel hard waait van de zijkant, dan is t soms irritant, maar ik heb geen doppen in. Heb ze overigens wel altijd bij me, voor de zekerheid.
Ook windgeruis levert op den duur gehoorschade op. Voor de zekerheid doe je ze dus in.
 
80 euro maar? Das niet veel.
Maar hoe weet je wat je wilt aanpassen dan? Iedereen zit anders, voor mn gevoel zie t zadel ff breder moeten zijn (richting soort paardrijzadel) en idd wat vlakker.
Ze hebben daar redelijk wat ervaring dus ze geven je wat suggesties nadat jij aangeeft wat je niet lekker vindt. Tussendoor kun je een paar keer proefzitten en als het je later alsnog niet helemaal bevalt maak je een nieuwe afspraak en passen ze gratis het nog verder aan.

En hoe lang ben je je zadel kwijt?
Klaar terwijl je wacht (en koffie drinkt).
 
Ze hebben daar redelijk wat ervaring dus ze geven je wat suggesties nadat jij aangeeft wat je niet lekker vindt. Tussendoor kun je een paar keer proefzitten en als het je later alsnog niet helemaal bevalt maak je een nieuwe afspraak en passen ze gratis het nog verder aan.


Klaar terwijl je wacht (en koffie drinkt).
Hmzz ik moet ze maar eens gaan bellen dan. Stom, want ik was gisteren nog in De Haag 😂
 
28 april afspraak! Prijs is iets omhoog gegaan naar 100 euro maar das beter dan een bagsterzadel van 400+ 😂
Misschien wat aan de late kant. Maar ik heb een soort 3D geprint ding die m'n zadel ongeveer 2cm hoger maakt aan de voorzijde bij de tank. Dit scheelt voor mij ontzettend! Zijn meer mensen die dit doen.
En ik merk dat het ook wennen is. Begin seizoen houten reet na 300km. Maar eind seizoen kan ik toch wel 500 rijden zonder last. En het maakt uit of je stil zit (snelweg) of gaat verzitten (bochtenwerk).
 
Misschien wat aan de late kant. Maar ik heb een soort 3D geprint ding die m'n zadel ongeveer 2cm hoger maakt aan de voorzijde bij de tank. Dit scheelt voor mij ontzettend! Zijn meer mensen die dit doen.
En ik merk dat het ook wennen is. Begin seizoen houten reet na 300km. Maar eind seizoen kan ik toch wel 500 rijden zonder last. En het maakt uit of je stil zit (snelweg) of gaat verzitten (bochtenwerk).
Die ken ik, die plaats je onder dat metalen ding waar je je zadel in schuift zodat je zadel minder afloopt, zeg maar.

Ik heb afgelopen tijd langere stukken gereden, tussen de 300-600 km, veelal snelweg. En na een tijdje krijg ik echt van die doorzit pijnen, hoe vaak ik ook stop en beweeg.
Ik ga dit gewoon proberen, omhoog zetten kan altijd nog.

Dank voor de tip!
 
Terug
Bovenaan Onderaan