Kawasaki versys 650 deel 4

Ik kan melden dat na mijn rit samen met mijn neefje op zijn Arillia tuono 1000r (die motor agent is),
mijn ''schaamrandjes'' helemaal verdwenen zijn. Door hem voor mij te laten rijden op de ijsseldijk naar Deventer,
heb ik mijn bochtenwerk aanzienlijk verbeterd.
 

Bijlagen

  • 281965549_1911435362375943_9040811183860891619_n.jpg
    281965549_1911435362375943_9040811183860891619_n.jpg
    201,7 KB · Weergaven: 31
Ik zit met een uitdaging wat betreft het aansluiten van accessoires (disclaimer: op moment van schrijven ben ik niet bij mijn motor aanwezig en ken dus de situatie onder de kuipdelen niet)

Op mijn '18 Versys zijn door de vorige eigenaar een drietal accessoires gemonteerd, te weten de 1) 12V adapter, 2) mistlampen en 3) handvatverwarming. Een relais is dus ook aanwezig.

Nu is het zo dat mijn kennis op het gebied van elektronica 0,0 is, maar ik mijn nieuwe Tomtom 550 graag wil aansluiten als accessoire.
Als ik het goed heb begrepen zijn de 3 reeds aanwezige accessoires aangesloten via bullet connectors en zal dit voor de TT550 ook gelden, maar ik vind op internet alleen terug dat er een aanwezig is achter het linker kuipdeel en een onder de kap van het dashboard/windscherm. waar zit die 3e dan? En is er dan überhaupt nog een 4e aansluiting aanwezig? Moet ik een splitter gebruiken en zo ja: welke? Of moet ik de keuze maken welke accessoires ik wel/niet gebruik? (met deze temperaturen is handvatverwarming niet nodig, dan kan ik deze in het ergste geval loskoppelen bijvoorbeeld)
 
Ik zit met een uitdaging wat betreft het aansluiten van accessoires (disclaimer: op moment van schrijven ben ik niet bij mijn motor aanwezig en ken dus de situatie onder de kuipdelen niet)

Onderstaand filmpje geeft heel duidelijk aan hoe je bij de aansluitingen onder de kuip/dashboard komt en wat waar zit. Het aansluiten van relais en dergelijke hoeft bij jou niet te gebeuren. Ik heb zelf geen geschakelde 12V aansluiting gemaakt dus heb mijn navigatie rechtstreeks op de aansluiting gezet die voor die 12V aansluiting is bedoeld (het filmpje laat duidelijk zien welke dat is). Ik zou jouw TomTom direct daarvan aftappen.

Aangezien de TomTom nogal dunne draadjes heeft werkt het waarschijnlijk al als je de aanwezige bullet connectors los trekt, het dunne draadje in de female connector steekt en dan de bullet connector terug prikt zodat hij het draadje vastklemt. Rood op rood en zwart op zwart.

 
Laatst bewerkt:
Aangezien de TomTom nogal dunne draadjes heeft werkt het waarschijnlijk al als je de aanwezige bullet connectors los trekt, het dunne draadje in de female connector steekt en dan de bullet connector terug prikt zodat hij het draadje vastklemt. Rood op rood en zwart op zwart.

Dat zou me een partij mooi zijn! Morgen een vrije dag dus dan gaat ik de Versys even ontdoen van haar kuipwerk, ben benieuwd en zal even laten weten als het (niet) gelukt is, bedankt Mike! *O*
 
@Mike Schenk Gelukt! Moest tot 1800u wachten op een Amazon pakketje met daarin de male/female connectors, die had ik uit voorzorg besteld en gelukkig maar: de vorige eigenaar had het niet heel netjes aangepakt en ik had helaas het gereedschap niet om de reeds geplaatste connector te gebruiken voor zowel 12V als TT550.

Nu de 12V losgekoppeld maar laten zitten, is nu met de TT550 overbodig geworden, maar de volgende eigenaar kan er alsnog weer gebruik van maken.

Volgende agendapunt: de Cardo Packtalk Edge installeren, maar dat zal ook geen hogere wiskunde zijn.
 
Ik heb de 12V rechtstreeks op de accu zitten. Dan kan ik er ook mijn verwarmd vest op aansluiten, spullen opladen in de tanktas en even een acculader opzetten als ik een tijd niet heb gereden. Ik heb er wel wat dikkere draden voor gebruikt. En de aansluiting zit op het stuur, maar jij zou hem eventueel zo door kunnen trekken van de aansluiting die er al zit.
 
Hallo allemaal,
Vorige week onderuitgegleden en helaas wat (materiele)schade opgelopen.
Ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met een aftermarket stuur voor de versys(de mijne is van 2009)

Origineel is iets meer dan €100 dus als er geen groot verschil in zit ga ik voor zekerheid en dus origineel.

Gr Mattijs
 
Hallo allemaal,
Vorige week onderuitgegleden en helaas wat (materiele)schade opgelopen.
Ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met een aftermarket stuur voor de versys(de mijne is van 2009)

Origineel is iets meer dan €100 dus als er geen groot verschil in zit ga ik voor zekerheid en dus origineel.

Gr Mattijs
Lichamelijk geen letsel opgelopen hoop ik?
 
Ik wil deze zekering checken maar krijg ze niet eruit. Moet eerst het kunstof kapje los? Met speciaal gereedschap of is daar een trucje voor?
 

Bijlagen

  • 20220525_161215.jpg
    20220525_161215.jpg
    163,3 KB · Weergaven: 36
De stomme vraag. Ik heb een andere telefoon gekocht, maar kan in de App Store van Apple geen app voor Motor-forum vinden???
Ben ik gek of is ie er niet?
 
Op een Android telefoon is het een kwestie van M-F in chrome openen en dan heb je de optie de app te downloaden. Het is geen Android app maar een Chrome App blijkbaar. Of dat op een iPhone ook werkt weet ik niet, geen ervaring mee.
 
Heeft hier iemand ervaring met de Mra touring ruit (zonder de varia) op een Versys 2015+ ? Ik hoop hierdoor iets meer van de turbulentie af te komen. Deze wordt op langere ritjes vervelend. Ben zelf niet zo lang (173) en hoop dan net wat meer onder de turbulentie te zitten. Het liefst zou ik hem willen proberen, maar denk niet dat je hem mag terug sturen als deze gebruikt is.
 
Heeft hier iemand ervaring met de Mra touring ruit (zonder de varia) op een Versys 2015+ ? Ik hoop hierdoor iets meer van de turbulentie af te komen. Deze wordt op langere ritjes vervelend. Ben zelf niet zo lang (173) en hoop dan net wat meer onder de turbulentie te zitten. Het liefst zou ik hem willen proberen, maar denk niet dat je hem mag terug sturen als deze gebruikt is.
Ola, ik heb een MRA geprobeerd. Voor mij erger dan originele met Ali flip ding erop. Dus er meteen afgehaald.
Ik heb hem nog liggen ter overname eventueel. Zal ff foto maken vanavond.
Ik ben 1.88 en was voor mij dus niet geschikt. Nu een Givi Airflow en die is perfect voor mijn lengte.
 
Heeft hier iemand ervaring met de Mra touring ruit (zonder de varia) op een Versys 2015+ ? Ik hoop hierdoor iets meer van de turbulentie af te komen. Deze wordt op langere ritjes vervelend. Ben zelf niet zo lang (173) en hoop dan net wat meer onder de turbulentie te zitten. Het liefst zou ik hem willen proberen, maar denk niet dat je hem mag terug sturen als deze gebruikt is.
Ik ben 1.75 en heb een Givi D4122ST ruitje erop zitten en zit bijna in een soort vacuüm, tenzij de wind wat harder van de zijkant komt natuurlijk.
 
Op een Android telefoon is het een kwestie van M-F in chrome openen en dan heb je de optie de app te downloaden. Het is geen Android app maar een Chrome App blijkbaar. Of dat op een iPhone ook werkt weet ik niet, geen ervaring mee.
Ik hou de site wel gewoon open dan, krijg alleen geen meldingen nu en das wel wat onhandig.
 
IMG20220604134619.jpg
IMG20220604134547.jpg

Hierbij het ruitje.
35cm hoog (gemeten uit het midden) en 46cm breed. Light smoke. Dat staat wel mooi op m'n Versys.
Dus ik hoor wel of er interesse is.
 
@2Swift; Ik ben eigenlijk aan het kijken naar het touring ruitje. Die is hoger dan deze en zonder spoiler leverbaar. Zo’n spoiler vind ik esthetisch minder fraai ogen, al schijnen ze goed te helpen..
 
@2Swift; Ik ben eigenlijk aan het kijken naar het touring ruitje. Die is hoger dan deze en zonder spoiler leverbaar. Zo’n spoiler vind ik esthetisch minder fraai ogen, al schijnen ze goed te helpen..
Ik heb een Puig tourruitje in de aanbieding, die is lekker hoog maar geeft mij nét zware turbulentie (ik ben 1.92m) dus ik ben teruggegaan naar het standaard ruitje in z'n laagste stand.
 
Eigenlijk is het wel gek dat Kawasaki dit niet voor elkaar krijgt. Geen idee hoe t met de 2022 uitvoering is, maar de meest gehoorde klacht over de Versys is t ruitje en de turbulentie, al jaren.
En niemand die een fatsoenlijke oplossing heeft, behalve voor een enkeling dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan