Kawasaki versys 650 deel 4

Hey Sergio, bedankt voor de tip! Ik heb alleen de buitenkant opgewreven waar ik met mijn pak er tegen zou komen. Zijkant van de tank en zo, verder alles rustig laten zitten dus. Ben benieuwd naar het voorjaar om het resultaat te zien. Vrouwtje was in ieder geval onder de indruk (de moto wordt van haar in het voorjaar als ze haar rijbewijs helemaal heeft gehaald) van al het harde werk dat haar ventje had gedaan om "haar" moto goed te houden tijdens de winter :P
 
Navigatie steun hoeft niet duurt te zijn! Gewoon een stip metaal bij de bouwmarkt gekocht en een avondje stoeien. Beugel mooi zwart gespoten. ik rij er al jaren mee en bevalt prima!
 

Bijlagen

  • 20191213_163959.jpg
    20191213_163959.jpg
    88,7 KB · Weergaven: 34
  • 20191213_163944.jpg
    20191213_163944.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 34
  • 20191213_163929.jpg
    20191213_163929.jpg
    110,5 KB · Weergaven: 42
Alleen is je motor stationair laten draaien niet echt een aanrader, het blok vindt dat niet fijn. Dan kan je een beter een rondje mee rijden.
 
Bijna helemaal goed, alleen niet opwrijven. Gewoon lekker laten zitten erin laten trekken. Dit spul stopt zelfs eventuele roest die je nog niet hebt geconstateerd. Ook de ketting kun je ermee insmeren.

Ik heb ook net ACF-50 gekocht. Dus eventjes helemaal schoonmaken. De hele motor inspuiten (behalve banden, remschijven en handvat) en dan ook niet opwrijven, maar gewoon lekker laten zitten?
 
ACF-50 opwrijven!?
Dat spul spuit je niet op de kuip, dat is zinloos. Maar op alles (behalve remschijven) wat op blank metaal lijkt. Dus de gehele onderkant en alle schroefjes die je kan vinden. En een extra dikke laag op de metalen subframes.
Het spoelt wel weg dus na een aantal regenritjes moet je het herhalen.

Heeft iemand voor mij de service manual van het laatste model in pdf? Ik kan alleen het eerste model vinden.
 
Ik heb ook net ACF-50 gekocht. Dus eventjes helemaal schoonmaken. De hele motor inspuiten (behalve banden, remschijven en handvat) en dan ook niet opwrijven, maar gewoon lekker laten zitten?
Inderdaad. Vooral de motoronderdelen waar je slechter bijkomt is dit juist de perfecte bescherming. Nu is het wel zo dat deze reactie voor diegene was die het met een gelijkmatige nevel van een verfpistool opbracht. De originele spuitflacons met pomp verdeelt het minder dan een spuitbus, dan zou je ervoor kunnen kiezen met met een zachte doen gelijkmatig te verdelen. Maar zeker niet opwrijven zodat driekwart eigenlijk weer verwijderd wordt. Ook de Kuip neem ik mee teneinde kleurverschil te voorkomen, ook met de mat groene lak van mijn motor pakt dit prima uit.
 
Als je je registreert bij het Kawasaki Versys forum kun je in de Howto sectie de service manual downloaden Met de opmerking deze niet verder te verspreiden vanwege eventuele copyright problemen. Dus ik ga hem je niet mailen, maar je weet nu waar je hem kunt vinden :-)
 
@Noppius&FloX, toch nog even terug komen op ACF-50: Dat spul niet op je lak spuiten. Dat werkt averechts omdat het plakt, zandkorrels blijven plakken en dat geeft krassen.
ACF-50 alleen op metaal en Turtle wax (of iets dergelijks) op de lak. Wax geeft een beschermlaag en plakt niet.
 
@Noppius&FloX, toch nog even terug komen op ACF-50: Dat spul niet op je lak spuiten. Dat werkt averechts omdat het plakt, zandkorrels blijven plakken en dat geeft krassen.
ACF-50 alleen op metaal en Turtle wax (of iets dergelijks) op de lak. Wax geeft een beschermlaag en plakt niet.
Bedankt voor de tip Kabouter Puntmuts!
 
Weet iemand zo de diameter van het stuur? Ben aan het kijken voor handvatverwarming en vind die van Koso wel interessant.
 
Als je je registreert bij het Kawasaki Versys forum kun je in de Howto sectie de service manual downloaden Met de opmerking deze niet verder te verspreiden vanwege eventuele copyright problemen. Dus ik ga hem je niet mailen, maar je weet nu waar je hem kunt vinden :-)
Hoi ik heb mij aangemeld maar ik kan hem niet vinden op het foru wat je noemt, (het gaat toch om een 650 (service manual )? groet
 
Hoi ik heb mij aangemeld maar ik kan hem niet vinden op het foru wat je noemt, (het gaat toch om een 650 (service manual )? groet

Ze hebben een soort ritueel daar, je moet je eerst voorstellen, dan nog een keer reageren en dan krijg je toegang tot de rest van het forum. In het How-to forum staat vervolgens een thread met Manuals e.d. Daar even zoeken,
 
Hallo,
Na 5 jaar Versys 650 rijden is het bovenste lampje in de koplamp er mee opgehouden.(het kleine lampje dat continue brandt, ook als de motor niet gestart is). Kan er onderlangs goed bij , echter krijg er geen beweging in. Iemand een tip om dit lampje te vervangen?
 
Hmm, zal het morgen nog eens proberen. Tis mij ook niet duidelijk hoe dit lampje vastzit zonder klem zoals bij de 2 gewone lampen
 
Hij klemt gewoon vast. Je trekt onderdeel 23008 gewoon naar achteren eruit. Dan vervang je het lampje (ook gewoon lostrekken) en duw je 23008 weer terug. Eventueel een beetje vaseline aan het rubber smeren.
 
Bedankt, Ik zal vanavond nogmaals een poging doen.,misschien kan ik er beetje wd40 tussen krijgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan