Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kleppen stellen is echt niet zo dikwijls nodig. Ik denk als je elke 40 a 50.000 km je kleppen stelt dat er niets aan de hand is. Zolang zij niet al te veel rammelen gewoon blijven rijden. Ik ben ervan overtuigd dat het voorkomt dat je de kosten voor kleppen stellen op je factuur krijgt en dat er geen moer aan gebeurt is. Ik ken een monteur die bij een grote motorzaak in Gilze Rijen werkte en die vertelde mij dat als zij een motor in onderhoud kregen, dat de klant dan regelmatig werd gebeld met de mededeling dat het behoorlijk tegen zat en dat het motorblok er onderuit moest terwijl er niets aan de hand was. Er werd dan enkel een aantal uren onterecht op de factuur bijgeschreven. Deze jongen heeft daar ontslag genomen en is voor zichzelf begonnen. Nu ik in een appartement woon mis ik wel de ruimte om lekker zelf te sleutelen maar ik heb nu een klein (eenmans) bedrijfje gevonden hier in de buurt.Ja ,ik was een paar jaar geleden al wakker bij Nol B. al deze werkzaamheden kan je ook zelf ,al vind ik het nog wel moeilijk om shims te vinden die ik kan uitwisselen maar dat is voor volgend jaar maar dan zeker niet bij Bikker .
En hoeveel kilometers had je toen geredenHet grote W650 owners manual zegt iedere 12000km kleppen controleren en dat doe ik verleden jaar pas 2 kleppen buiten de tolerantie en dat heb ik kunnen oplossen met 1 plaatje ergens vandaan getoverd en 2 onderling uitgewisseld .
Pff, ik heb er altijd moeite mee, 8x shim (die oude gaan zeker de prullenbak in....de dealers hebben bakken vol shims die al tig keer betaald zijn door een klant)
Waarom moeten slijtageonderdelen zoals ketting, banden, remblokjes altijd zo duur zijn bij de dealer. Kettingset DID compleet bv. bij Jos Smit Motoren in Haarlem € 93,00 (bij Nol Bikker € 220,00 )
1x arbeidsloon, hoeveel eenheden dan ?
Ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar soms maken ze het wel heel bont...., denk een beetje mee met de klant.
Zit er nu maar 0,5 ltr. olie in ?
3 liter incl.filter.Ik had voor de winter de olie ververst en volgens mij stond hij op pijl 2,8 liter toch met nieuw filter, maar volgens Nol halve liter te weinig.
Was een dure leer om de motor naar Nol Bikker gebracht te hebben, had ook wel verwacht dat hij zou bellen wat het eventueel zou kosten.
Met mijn auto,s nog nooit zo'n hoge rekening gehad.
Nouja , uurtarief €72 =10 uur kleppen stellen ik durf te zeggen een tot anderhalf uur ketting + kettingwielen doe ik in dezelfde tijd nalopen een half uur klaar voor 3.5 uur ik ga nu even hardop denken e belazerd de kluit Nol B.Dit soort grappen kost veel klandizie bij Nol. Hij moet toch weten dat hij dit soort bedragen eerst even moet overleggen met de klant. En dan € 720,= arbeidsloot, dat is toch niet normaal dat is dan minimaal 15 a 16 uren werk voor een service beurt?
Ik had voor de winter de olie ververst en volgens mij stond hij op pijl 2,8 liter toch met nieuw filter, maar volgens Nol halve liter te weinig.
Was een dure leer om de motor naar Nol Bikker gebracht te hebben, had ook wel verwacht dat hij zou bellen wat het eventueel zou kosten.
Met mijn auto,s nog nooit zo'n hoge rekening gehad.
Ik ga na de lunch !Het onbehagelijke gevoel zal vast verdwijnen als wij straks weer mogen uitwaaien en dan kan je weer genieten van die heerlijk brom onder je.
Ja denk de 1e en gelijk de laatste keer naar Nol geweest.Nouja , uurtarief €72 =10 uur kleppen stellen ik durf te zeggen een tot anderhalf uur ketting + kettingwielen doe ik in dezelfde tijd nalopen een half uur klaar voor 3.5 uur ik ga nu even hardop denken e belazerd de kluit Nol B.
Zeg Eddy, moet jij je kleppen niet eens laten stellen? Sjaak weet nog wel een adresje voor je!het is weer mooi aan de Vecht lekker
Bekijk bijlage 1477772