Kawasaki W650 en W800 topic

Dat is nu precies de reden waarom ik niet naar die Bikker toega voor onderhoud 1 zijn uurtarief vind ik te hoog en 2 er wordt niet gedaan wat afgesproken maar naar inzicht en opzich is dat een goede instelling maar je krijgt wel de rekening en dat vind ik weer een stuk minder .
 
Nol Bikker.jpg
 
Pff, ik heb er altijd moeite mee, 8x shim (die oude gaan zeker de prullenbak in....de dealers hebben bakken vol shims die al tig keer betaald zijn door een klant)

Waarom moeten slijtageonderdelen zoals ketting, banden, remblokjes altijd zo duur zijn bij de dealer. Kettingset DID compleet bv. bij Jos Smit Motoren in Haarlem € 93,00 (bij Nol Bikker € 220,00 :()

1x arbeidsloon, hoeveel eenheden dan ?

Ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar soms maken ze het wel heel bont...., denk een beetje mee met de klant.

Zit er nu maar 0,5 ltr. olie in ?
 
Laatst bewerkt:
Hallo zeg, dan wordt je even wakker geschud zeg. € 1.430,= voor een service beurt. Als je dat bedrag had bijgelegd op jou motor dan had je een mooie W800 kunnen kopen. Sterker voor dat bedrag koop je een rijdende motor. Dit is niet meer normaal. Ik ga er ook niet meer heen mij te duur.
 
Ja ,ik was een paar jaar geleden al wakker bij Nol B. al deze werkzaamheden kan je ook zelf ,al vind ik het nog wel moeilijk om shims te vinden die ik kan uitwisselen maar dat is voor volgend jaar maar dan zeker niet bij Bikker .
 
Ja ,ik was een paar jaar geleden al wakker bij Nol B. al deze werkzaamheden kan je ook zelf ,al vind ik het nog wel moeilijk om shims te vinden die ik kan uitwisselen maar dat is voor volgend jaar maar dan zeker niet bij Bikker .
Kleppen stellen is echt niet zo dikwijls nodig. Ik denk als je elke 40 a 50.000 km je kleppen stelt dat er niets aan de hand is. Zolang zij niet al te veel rammelen gewoon blijven rijden. Ik ben ervan overtuigd dat het voorkomt dat je de kosten voor kleppen stellen op je factuur krijgt en dat er geen moer aan gebeurt is. Ik ken een monteur die bij een grote motorzaak in Gilze Rijen werkte en die vertelde mij dat als zij een motor in onderhoud kregen, dat de klant dan regelmatig werd gebeld met de mededeling dat het behoorlijk tegen zat en dat het motorblok er onderuit moest terwijl er niets aan de hand was. Er werd dan enkel een aantal uren onterecht op de factuur bijgeschreven. Deze jongen heeft daar ontslag genomen en is voor zichzelf begonnen. Nu ik in een appartement woon mis ik wel de ruimte om lekker zelf te sleutelen maar ik heb nu een klein (eenmans) bedrijfje gevonden hier in de buurt.
 
Het grote W650 owners manual zegt iedere 12000km kleppen controleren en dat doe ik verleden jaar pas 2 kleppen buiten de tolerantie en dat heb ik kunnen oplossen met 1 plaatje ergens vandaan getoverd en 2 onderling uitgewisseld .
 
Het grote W650 owners manual zegt iedere 12000km kleppen controleren en dat doe ik verleden jaar pas 2 kleppen buiten de tolerantie en dat heb ik kunnen oplossen met 1 plaatje ergens vandaan getoverd en 2 onderling uitgewisseld .
En hoeveel kilometers had je toen gereden:]:]:]:]
 
Pff, ik heb er altijd moeite mee, 8x shim (die oude gaan zeker de prullenbak in....de dealers hebben bakken vol shims die al tig keer betaald zijn door een klant)

Waarom moeten slijtageonderdelen zoals ketting, banden, remblokjes altijd zo duur zijn bij de dealer. Kettingset DID compleet bv. bij Jos Smit Motoren in Haarlem € 93,00 (bij Nol Bikker € 220,00 :()

1x arbeidsloon, hoeveel eenheden dan ?

Ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar soms maken ze het wel heel bont...., denk een beetje mee met de klant.

Zit er nu maar 0,5 ltr. olie in ?

Ik had voor de winter de olie ververst en volgens mij stond hij op pijl 2,8 liter toch met nieuw filter, maar volgens Nol halve liter te weinig.
Was een dure leer om de motor naar Nol Bikker gebracht te hebben, had ook wel verwacht dat hij zou bellen wat het eventueel zou kosten.
Met mijn auto,s nog nooit zo'n hoge rekening gehad.
 
Ik had voor de winter de olie ververst en volgens mij stond hij op pijl 2,8 liter toch met nieuw filter, maar volgens Nol halve liter te weinig.
Was een dure leer om de motor naar Nol Bikker gebracht te hebben, had ook wel verwacht dat hij zou bellen wat het eventueel zou kosten.
Met mijn auto,s nog nooit zo'n hoge rekening gehad.
3 liter incl.filter.
 
Dit soort grappen kost veel klandizie bij Nol. Hij moet toch weten dat hij dit soort bedragen eerst even moet overleggen met de klant. En dan € 720,= arbeidsloot, dat is toch niet normaal dat is dan minimaal 15 a 16 uren werk voor een service beurt? 😲😲😲
 
Dit soort grappen kost veel klandizie bij Nol. Hij moet toch weten dat hij dit soort bedragen eerst even moet overleggen met de klant. En dan € 720,= arbeidsloot, dat is toch niet normaal dat is dan minimaal 15 a 16 uren werk voor een service beurt? 😲😲😲
Nouja , uurtarief €72 =10 uur kleppen stellen ik durf te zeggen een tot anderhalf uur ketting + kettingwielen doe ik in dezelfde tijd nalopen een half uur klaar voor 3.5 uur ik ga nu even hardop denken :je belazerd de kluit Nol B.
 
Ik had voor de winter de olie ververst en volgens mij stond hij op pijl 2,8 liter toch met nieuw filter, maar volgens Nol halve liter te weinig.
Was een dure leer om de motor naar Nol Bikker gebracht te hebben, had ook wel verwacht dat hij zou bellen wat het eventueel zou kosten.
Met mijn auto,s nog nooit zo'n hoge rekening gehad.

Ah oké dat verklaard die 1/2 liter, dit was alleen bijvullen.

Tja oliewissel kon ook bijna niet voor dat geld... sorry voor het sarcasme ik voel echt met je mee.

Het onbehagelijke gevoel zal vast verdwijnen als wij straks weer mogen uitwaaien :] en dan kan je weer genieten van die heerlijk brom onder je.
 
Laatst bewerkt:
Nouja , uurtarief €72 =10 uur kleppen stellen ik durf te zeggen een tot anderhalf uur ketting + kettingwielen doe ik in dezelfde tijd nalopen een half uur klaar voor 3.5 uur ik ga nu even hardop denken :je belazerd de kluit Nol B.
Ja denk de 1e en gelijk de laatste keer naar Nol geweest.
 
Beste mensen, ben weer aanwezig na enige tijd geen zin in heea.
.
Mijn W650 A / 2000, staat in de huiskamer voor onderhoud - 25.000km. Doe alles zelf...!
Vorig jaar het achterspatbord vervangen voor de sterkere ivm. inscheuren op de bekende plekken.
Dus ga het hier weer volgen want de W650 blijft voorlopig in mijn bezit, nb - gekocht met 13.000km op de teller van een kennis in 2017.
Wist mijn forum naam eerst niet meer, maar is roodman zag ik bij het plaatje aan linkerzijde met spuitende walvis..haha.
.
.

.
P1040364.JPG
 
Laatste voor nu; motor is weer helemaal origineel met de grote knippers. ( en hoog stuur )
6 stuks 2e hands knippers op 2 adressen kunnen kopen en daarvan 4 goede gemaakt.

1 mei gaat ik de weg weer op...iedereen gegroet bij deze..
 
Terug
Bovenaan Onderaan