Aussie-Tiger
MF veteraan
- 12 nov 2004
- 1.736
- 92
Mijn Z1000ST. Net gespoten door Ben Oud.
Ik ben op zoek naar 8 x uitlaatschaaltjes voor bochten en wartels te monteren.Je weet wel die halve maantjes..... Iemand wat liggen ?[afbeelding]
Ziet er strak uit!Mijn Z1000ST. Net gespoten door Ben Oud.
Ziet er strak uit!
Willem (classickawaparts) heeft inderdaad hééél veel en zeker alle 'slijtagedelen.'
En als je bij 'm komt moet je niet vreemd staan te kijken als je zo'n zelfde motor* als die van jou in de woonkamer ziet staan.
* Kan een jaartje jonger of ouder zijn, of op detailniveau anders, maar in elk geval ook zo'n cardanversie van de 1000
Ja klopt, je hebt gelijk. Lijkt er aan de buitenkant wel op, maar is wat mengselbereiding betreft inderdaad structureel anders.Dat heb je een beetje mis, dat is een Z1000 H (injectie) van 1980
Aha.... 105% van je bericht gewijzigd . knap is dat
Ja, dat krijg je met twee topics van elkaar opvolgende fietsen . . .en óók nog eens dezelfde gebruikers.Niet alles door elkaar gooien hoor, dan komen mijn Altzheimer hersentjes door elkaar
Ja, dat krijg je met twee topics van elkaar opvolgende fietsen . . .en óók nog eens dezelfde gebruikers.
Weer even over een Z:
Ik was zelf nog niet helemaal tevreden, dus nog een beetje aan net stoeien met mijn stuur. Op al mijn andere motoren heb ik clip ons en vind dat het lekkerst zitten. Mijn Z heeft een normaal een half hoog buisstuur dat tegenwoordig waarschijnlijk 'superbikestuur' wordt genoemd. Hetzelfde stuur als op de zwarte Z met die dame ernaast op de openingsfoto van dit topic. Het M-stuur dat ik geprobeerd heb werkt niet. Zit niet lekker voor de polsen, de stuurhelften knikken te ver naar binnen. Ik heb nog gekeken of een drag bar (vlak stuur met alleen de knikken om de stuurhelften iets naar achteren te laten wijzen) zou werken, maar dat gaat 'm ook niet worden. De stuurhelften zouden gegarandeerd tegen de tank komen.
Een M-stuur met veel minder scherpen bovenste toppen van de M zou kunnen want de stuurhelften zitten dan dusdanig ver naar voren dat ze vrij blijven van de tank, maar zo'n stuur ben ik nergens tegengekomen.
Wat ik nu heb gedaan om toch maar zo laag mogelijk te zitten is mijn huidige stuur zo ver mogelijk naar achteren draaien, en de binnenpoten 35 mm door de kroonplaat laten steken (ook weer positief voor de geometrie). Dit is het meest haalbare wat ik kan doen zonder het originele uiterlijk van de Z teveel onrecht aan te doen.
't Staat nu een tikkie verder naar achteren gedraaid (dus iets dichter bij, maar met de stuurhelften iets meer afhangend) dan op de eerste foto van mijn eigen Z in dit topic.
Morgen even proberen als het niet regent . . .
Staat ook "project"bij uit 1977Deze Z1000 'projectfiets' heeft ie een leuk klusje aan gehad.
Jammer dat ie de foto's van het eindresultaat met zijdeksels erop etc er niet bij heeft gezet.
Zo is het nog geen gezicht.
Ook de schokdemper zitten aan de onderkant nog los.
Mogelijk betekent het gebrek aan foto's van het totaalplaatje dat dat de nieuwe eigenaar de laatste dingen zelf nog moet doen.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...36c63dca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr
Nog een beetje beter kijkend denk ik dat ie nog niet klaar is, er zit ook geen achterlicht, knipperlicht en kenteken(plaathouder) op, dus waarschijnlijk een 'zelf afmaken' motor.
Deze Z1000 'projectfiets' heeft ie een leuk klusje aan gehad.
Jammer dat ie de foto's van het eindresultaat met zijdeksels erop etc er niet bij heeft gezet.
Zo is het nog geen gezicht.
Ook de schokdemper zitten aan de onderkant nog los.
Mogelijk betekent het gebrek aan foto's van het totaalplaatje dat dat de nieuwe eigenaar de laatste dingen zelf nog moet doen.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...36c63dca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr
Nog een beetje beter kijkend denk ik dat ie nog niet klaar is, er zit ook geen achterlicht, knipperlicht en kenteken(plaathouder) op, dus waarschijnlijk een 'zelf afmaken' motor.
Plus die voorvork zwart spuiten (lijkt zo wel een BMW) en de bevestiging van het stuur vervangen voor een meer elegantere oplossing. Maar er is zeker wat van te maken.
Zo´n voorvork van een GSX-R is zowiezo achterhaald (welke kleur dan ook)
Stuurbevestiging is om van te
Verder zit er leuk spul bij, oa die Öhlins
Maar hoe is het met het blok, etc etc
Leuk project maar (spijt me voor de eigenaar, hij heeft er veel geld ingestopt) max. € 2500.
Weet dat die Öhlins ca. 1200 kosten maar dan nog.
Ja, als ik niet stuur igv dragrace bij mij ook niet.
Ik denk dat ik het ongeveer kan zien op je foto.
Heb je die originele Z1000 kroonplaat erop met de originele hoogte van de stuurclampen?
Als de clampen van jou hoger zijn kan ik het begrijpen.
Heb je pullback in je stuur of is het een rechte 'stok?'
In dat laatste geval zou je ook weer meer ruimte hebben.
Bij mijn halfhoge stuur komen nu de bochtjes van de gaskabels al 5 mm van de tank vandaan. Van bovenaf gezien heeft het stuur niet eens veel pullback, dus als ik het de rise van het stuur lager zou zetten gaat dat zeker niet meer goed.
Heel vreemd.
Het enige wat ik zou kunnen doen is naar de motorzaak, stuur uit het schap, tape erom, mijn clampen losmaken (stuur laten 'bungelen') en kijken of de drag bar het zou halen. Maar vindt anno 2016 nog maar een een motorzaak met voorraad waar je lekker kunt gaan struinen.
OK, ik ken de ZZR1000 kroonplaat niet, maar die moet qua positie van de stuurclampen anders zijn, anders zou het bij mij ook moeten kunnen. Laat het zoals het is. Ondanks dat ik 'm echt lekkerder zou vinden rijden met de stuurhelften 10 cm lager zal het toch geen flitsend sturend scheurijzer worden, en voor een bejaarde toermotor is het ook belangrijk dat het er een beetje uitziet.ik heb een ZZR1100 kroonplaat en voorvork en de dragbar heeft een beetje pullback.
snel, sneller, Z1400