Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Hebben die gietwielen van de 650 trommel of schijf? En wat heeft de 1000,?I

Hallo 😉 kijk om deze wielen gaat het! en heeft een achterschijf! Ik kocht ze een x op de gok!
Screenshot_20210203_134948.jpg
Screenshot_20210203_134911.jpg
Screenshot_20210203_134854.jpg
Screenshot_20210203_134837.jpg
Screenshot_20210203_134806.jpg
Screenshot_20210203_134744.jpg
Screenshot_20210203_134707.jpg
Zelfs die schijfen lijken van een Zwarte Kawasaki Z1R 🤔👍
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij wel mogelijk, heb ff op japparts gekeken.
Het lijkt erop dat de wielen uit een z650c komen.
Lagers 6206 30x52x15 (tandwiel drager)
6205 25x52x15 (wiel)

de z1000;
6206 = gelijk (tandwiel drager)
6304 20x52x15 (wiel)

het aparte is dat de binnen diameter van de 650 groter is, zit de tussen bus IN het lager en bij de 1000 tussen de lagers?

goeie nieuws is dat de buitendiameter en dikte gelijk zijn *O*
Let op: dit is niet uit ervaring maar op basis van de gegevens van een webshop.

nou heb ik wel wat ervaring met het inbouwen van andere wielen in diverse motoren en dit is meestal het eerste wat ik uitzoek.

Ik zou zeggen, begin maar met sleutelen *O*
 
Zo top zeg! Ja ik gaat het binnenkort naast elkaar leggen, en even goed bekijken en vergelijken! En ook met deze info erbij 😎 Jullie horen het van mij, en natuurlijk wat pic's erbij.

Mannen bedankt weer voor het zoeken en meedenken..!! TOP 😉👍
 
het aparte is dat de binnen diameter van de 650 groter is, zit de tussen bus IN het lager en bij de 1000 tussen de lagers?
Oke dus als ik die lagers zou overzetten van de z1000 in die Z650 achterwiel! + Die tussenbus natuurlijk van die z1000! Dan zou het moeten passen? Sorry 😁 ik probeer het begrijpend te lezen 🙈 voordat dalijk mijn achterwiel mij inhaald onderweg 😳 haha
 
Meet ook even als de velgen in elkaar zitten de afstand van hart schijf naar hart tandwiel zodat die hetzelfde zijn
Ja dat ga ik doen! Ik zag wel al dat de vulbussen van de z1000! Buitenkant zeg maar gewoon erin passen! Maar ik ga het zeker eerst even nameten allebij de wielen 👍 bedankt voor de extra info 😉
 
Beter is om dan de lagers gelijk te vernieuwen, niet duur en wel zo veilig 😉
Hallo dat ga ik zeker doen Willem 😉 wielen zijn weer netjes schoon! En de oude schijven die echt gegolfd zijn eraf gehaald! Zondag even uit elkaar halen qua lagers en bussen! En zien hoe of wat! En dan even nieuwe lagers scorren bij skf 😉👍

Voor:
IMG_20210426_115642.jpg

En na: banden zijn nog als nieuw! En ik heb alle alu randen gepoetst 😎 en ik zet er een set Z1R schijven op! En wie weet spuit ik die zwarte vakken weer even opnieuw Zwart.
IMG_20210426_122901.jpg
 
Hallo even weer een vraagje 🙈 hoe kun je die toerentellers en km-tellers uit elkaar houden? Qua model kawasaki?? Ik zie nergens is gestands of gegraveerd staan?

Gr 😉

Voorbeeld van 2 verschillende toerentellers! allebij beginnen bij 9000rpm! En de een heeft een oranje puntje op de wijzer en groene randje! Z650? Z900B1? Of z1000 ik ben benieuwd!
IMG_20210504_182803.jpg
IMG_20210504_182743.jpg
IMG_20210504_182724.jpg
IMG_20210504_182650.jpg
IMG_20210504_182617.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo uit het hoofd begint het rode gebied op tellers voor de 1000 bij 8500 rpm.
Ja ik zag dat wel een x bij een kz1000ltd toerenteller! Toen dacht ik dat het echt voor een Z900 was!? Dat er zoveel verschillen zijn qua tellers 🤔 en jammer, dat zij daar geen jaartallen in zetten toen 😉
 
Waarschijnlijk niet meer leesbaar maar op het zilverkleurige deel hoort een soort stempel met een code.
Ja dat klopt! Op 1 van die toerentellers, is dat nog heel licht leesbaar!! 🤔 Zonde! Dat ze dat niet zoals al die andere onderdelen gecodeerd hebben 😉
 
Goede avond mensen!
Ik heb vandaag een Kawasaki Z1000 uit 1980 gekocht. Mooie fiets, maar ik heb wel een paar dingen niet helemaal naar mijn zin. Graag zou ik willen weten wie dingen zoals een ander stuur, een originele (set) stuurhendels heeft, een andere uitlaat als wat er nu op zit (mag best sportief zijn als het maar past bij de tijd), een origineel werkplaats handboek, en eigenlijk alles wat er verder aan te bieden is! Daarbij zou ik het fijn vinden als iemand mij kan vertellen n.a.v. foto's, wat wel of niet origineel is aan de fiets. Ik vind de stijl erg mooi, maar heb ergens toch het idee dat deze niet helemaal als vanouds is en wil weten of ik het de moeite waard, en mooi, vind om dit aan te gaan passen. Graag hoor ik van jullie! Mvg Robert
 

Bijlagen

  • IMG-20210730-WA0014.jpeg
    IMG-20210730-WA0014.jpeg
    316,9 KB · Weergaven: 72
  • IMG-20210730-WA0012.jpeg
    IMG-20210730-WA0012.jpeg
    316,9 KB · Weergaven: 72
  • IMG-20210730-WA0004.jpeg
    IMG-20210730-WA0004.jpeg
    467,1 KB · Weergaven: 73
Goede avond mensen!
Ik heb vandaag een Kawasaki Z1000 uit 1980 gekocht. Mooie fiets, maar ik heb wel een paar dingen niet helemaal naar mijn zin. Graag zou ik willen weten wie dingen zoals een ander stuur, een originele (set) stuurhendels heeft, een andere uitlaat als wat er nu op zit (mag best sportief zijn als het maar past bij de tijd), een origineel werkplaats handboek, en eigenlijk alles wat er verder aan te bieden is! Daarbij zou ik het fijn vinden als iemand mij kan vertellen n.a.v. foto's, wat wel of niet origineel is aan de fiets. Ik vind de stijl erg mooi, maar heb ergens toch het idee dat deze niet helemaal als vanouds is en wil weten of ik het de moeite waard, en mooi, vind om dit aan te gaan passen. Graag hoor ik van jullie! Mvg Robert
Oh ..
Hoe ver wil je gaan..
Zo even op het eerste gezicht
Buddy
Lak
knippers
koplamp en ophanging
stuur
blok was blank, Z1r was zwart
achterbrug
uitlaat
luchtfilter( huis)
stuur
en kan me vergissen, maar volgens mij zit er een 530 ketting op, hoort een 630 te zijn
 
Veel maar dan ook zeer veel niet origineel....
Voorwiel Z1, frame verlast en nog heel veel andere dingen, bijna te veel om nu te noemen.
Wat wil je er van maken??
Ziet er op zich niet verkeerd uit en daar kan je zeker iets leuks van maken maar niet makkelijk en betaalbaar een originele.
Ik zou er iets mee kunnen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan