Kawasaki Z1000-Z750[s] Plaza Deel 56

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zal mischien een paar pk schelen, maar hoeveel kost dat allemaal wel niet, ik denk dat verhouding prijs/meer pk veel te hoog is.

( je kan natuurlijk ook Shell v-power tanken is in samenwerking met Ferrari, krijg je zomaar minstens 50 pk extra van, met elke auto of motor, ik kende mijn motor niet meer terug, elk stoplicht met wielspin weg en een top ver over de 300 ongeloooooflijk die bezine :+ )
 
De achterband van m'n Z750 is binnenkort aan vervanging toe, en ik heb eigenlijk een beetje advies nodig voor een nieuwe (achterband dus..)
Er ligt standaard een Dunlop Sportmaxx op, maar ik heb van meerdere mensen begrepen dat deze nogal snel aftakelen.
Verder rij ik bij m'n woon-werk verkeer voornamelijk rechtuit (20 km enkele reis), dus misschien zou z'n band met een hardere compound in het midden wel een goed idee zijn.
De voorband is nog in prima staat, moet ik die wel vervangen als ik een ander merk/profiel op het achterwiel leg?
Weet er ook nog iemand een goed (en liefst betaalbaar) adresje in de regio Eindhoven?
 
ik heb de standaard er ook op zitten. En ik zoek ook nieuwe bandjes zijn ook aan vervanging toe, wat is een lekkere band voor bochtjes en rechtuit? kortom lekker scheuren en kms maken :P
 
De achterband van m'n Z750 is binnenkort aan vervanging toe, en ik heb eigenlijk een beetje advies nodig voor een nieuwe (achterband dus..)
Er ligt standaard een Dunlop Sportmaxx op, maar ik heb van meerdere mensen begrepen dat deze nogal snel aftakelen.
Verder rij ik bij m'n woon-werk verkeer voornamelijk rechtuit (20 km enkele reis), dus misschien zou z'n band met een hardere compound in het midden wel een goed idee zijn.
De voorband is nog in prima staat, moet ik die wel vervangen als ik een ander merk/profiel op het achterwiel leg?
Weet er ook nog iemand een goed (en liefst betaalbaar) adresje in de regio Eindhoven?

Ik rijdt al vele jaren tot volle tevredenheid op Michelins. Voorheen Pilot Powers en nu de Pilot Power 2CT. Ook eens Bridgestones (o.a. de BT021) gereden. Waren ook goed. Eigen smaak.
Tja, wat is goedkoop... Scheelt overal of je enkel de velg meebrengt of dat de zaak de velg er nog af moet halen. Ik haal ze altijd in Oisterwijk, € 250,00 per setje. Ligt Banden.

Ik rijd zelf altijd met dezelfde voorband als achterband. Puur gevoelskwestie. Is natuurlijk wel beter, heeft o.a. met verschillende compounds te maken.
 
Er is op topsportniveau inderdaad veel te halen met de uitlaten/spruitstukken. Met name in de temperatuur van de gassen, uitlaat, lengte, diameter/bocht. Technisch ben ik niet dus kan het niet precies onderbouwen.

Vraag bij mij is echter of ik/jij/jullie het verschil merk(en) van 116 naar 123 PK. Op de openbare weg dan he!



De peekaa`s zal je niet echt merken, het bijbehorende koppel daarentegen wel.
 
ik heb de standaard er ook op zitten. En ik zoek ook nieuwe bandjes zijn ook aan vervanging toe, wat is een lekkere band voor bochtjes en rechtuit? kortom lekker scheuren en kms maken :P


Deze gaan lekker rechtuit Kevin.
full
 
Bedankt allemaal het zijn hele mooie waarde en had het eigenlijk niet verwacht. Standaard heeft de Z750 106 pk op het blok en nu 112 op het wiel :P

Scheelt wel een hoop dus :)

Nog even over de uitlaat: het systeem heeft echt dikkere bochten dus kan ze lucht beter kwijt en de bochten opzich zullen wel zo berekend zijn dat het de maximale flow heeft.

Deze uitlaat plus nog een k&n filter(en luchtfiltermod) en een rapidbike 3 halen dus best een vermogen uit de het kleine ZZtje :P

Maarja hoelang gaat het nog duren voordat ik weer naar meer pk's en NM's verlang :P
 
mail maar :Y Ermax bellypan, in kleur gespoten, 235 euro :]
zwarte bellypan 175 euro (wrong colour, I know, maar misschien toch je keuze)


heyy

bij jou kan ik terecht ;)
ik wil mijn belly pan wel in het rood.
lever je ook kentekenplaat houders?
en lever je ook seatcovers? :)

jaja hij is nog helemaal orgineel helaas

groetties martin
 
De achterband van m'n Z750 is binnenkort aan vervanging toe, en ik heb eigenlijk een beetje advies nodig voor een nieuwe (achterband dus..)
Er ligt standaard een Dunlop Sportmaxx op, maar ik heb van meerdere mensen begrepen dat deze nogal snel aftakelen.
Verder rij ik bij m'n woon-werk verkeer voornamelijk rechtuit (20 km enkele reis), dus misschien zou z'n band met een hardere compound in het midden wel een goed idee zijn.
De voorband is nog in prima staat, moet ik die wel vervangen als ik een ander merk/profiel op het achterwiel leg?
Weet er ook nog iemand een goed (en liefst betaalbaar) adresje in de regio Eindhoven?

Motorcenter Venlo heeft een set Michelin Pilot Sport in de aanbieding:V.band 120/70 ZR 17 en a.band 180/55 ZR 17 voor €179,- (meeneemprijs) klik
Anders ff in Deurne informeren bij Wema Import klik

Zelf heb deze week de nieuwe BT-023 voor en achter onder m'n Zetje laten leggen. Kan er nog nix zinnigs over zeggen; moet ze nog inrijden. Had er eerst de BT0-021 onderliggen. Gingen erg lang mee en voelden goed aan; heb daarom weer voor Bridgestones gekozen.
 
Laatst bewerkt:
Motorcenter Venlo heeft een set Michelin Pilot Sport in de aanbieding:V.band 120/70 ZR 17 en a.band 180/55 ZR 17 voor €179,- (meeneemprijs) klik
Anders ff in Deurne informeren bij Wema Import klik

Zelf heb deze week de nieuwe BT-023 voor en achter onder m'n Zetje laten leggen. Kan er nog nix zinnigs over zeggen; moet ze nog inrijden. Had er eerst de BT0-021 onderliggen. Gingen erg lang mee en voelden goed aan; heb daarom weer voor Bridgestones gekozen.
Goeie tip Adjuh, gaan we naar kijken!
 
Ik rijdt al vele jaren tot volle tevredenheid op Michelins. Voorheen Pilot Powers en nu de Pilot Power 2CT. Ook eens Bridgestones (o.a. de BT021) gereden. Waren ook goed. Eigen smaak.
Tja, wat is goedkoop... Scheelt overal of je enkel de velg meebrengt of dat de zaak de velg er nog af moet halen. Ik haal ze altijd in Oisterwijk, € 250,00 per setje. Ligt Banden.

Ik rijd zelf altijd met dezelfde voorband als achterband. Puur gevoelskwestie. Is natuurlijk wel beter, heeft o.a. met verschillende compounds te maken.
Mijn voorkeur is ook om voor en achter hetzelfde type te houden, weet niet of het uitmaakt.
Over die 2CT hoor ik in ieder geval meer goeie berichten...
Ik heb zelf geen mogelijkheid om zelf wielen te demonteren, zal dus bij de bandenboer moeten gebeuren...
 
Mijn voorkeur is ook om voor en achter hetzelfde type te houden, weet niet of het uitmaakt.
Over die 2CT hoor ik in ieder geval meer goeie berichten...
Ik heb zelf geen mogelijkheid om zelf wielen te demonteren, zal dus bij de bandenboer moeten gebeuren...

2ct is een uitstekende band (niet op het circuit gebruiken btw), maar als je veel snelweg kilometers maakt zou ik toch de Michelin Pilot Road aanraden. Deze heeft een harder middenvlak en zachtere wangen. Gaan daardoor wat langer mee dan de 2ct bij meer snelwegkilometers.
Nog wat adresjes voor de banden: www.mopedreifen.de www.motorbanden.eu www.motorbandenmarkt.nl www.sportmotorbanden.nl
 
maaruh Er zijn hier ex zetters die van Z1000 nr ZX10 zijn overgestapt, die melden zich hier ms ook nog wel... met goeie setting (PC III, Akra's en wat andere veren krijg je denk ik ook al veel lol.... met een standaard trouwens ook denk ik) Ik begreep alleen dat de nieuwere modellen wat braver zijn dan de oudere....

Braver? Ik zou het wat 'soepeler' willen noemen. Het model t/m 2006 is wat rauwer. Ik zou gewoon eens gaan proefrijden, dan merk je het vanzelf.
 
.... lijkt me niet handig om in geuren en kleuren je verslag te schrijven wat je rijstijl is en hoe je je zx10 om een boom hebt gevouwen... er lezen nogal wat schade-experts mee op internet O-) :X

maaruh Er zijn hier ex zetters die van Z1000 nr ZX10 zijn overgestapt, die melden zich hier ms ook nog wel... met goeie setting (PC III, Akra's en wat andere veren krijg je denk ik ook al veel lol.... met een standaard trouwens ook denk ik) Ik begreep alleen dat de nieuwere modellen wat braver zijn dan de oudere....

edit: o enne er rijdt ook iemand zie een R1 zelfs omgeruild heeft voor een Z750 meen ik en die beleeft ook enorme lol op een 750 cc ipv een 1000 ccmooie score zeg

Bedankt voor de reacties!

En uit dit verhaal blijkt juist dat ik wel eens te hard rij, maar dat ik dat nu dus niet deed, en het ook niet meer zo wil... Ik ga zeker een proefrit maken, en wie weet zal ik dan hier nog wel vaker posten *D
 
Laatst bewerkt:
Helleu everyone......lees / post al een tijdje mee maar nog nooit voorgesteld hier. Ik ben Marco Mulder uit Nunspeet, 28 jaar en sinds okt 2009 mn motorrijbewijs. Heb 3 weken geleden een geheel :) zwarte Z750 uit 2008 gekocht (foto's volgen)

Nu heb ik van die endbar spiegels (Shinyo) gekocht alleen krijg ik die bout van de stuurgewichtjes niet los...iemand een idee of moet ik echt even langs een motorzaak?
 
Helleu everyone......lees / post al een tijdje mee maar nog nooit voorgesteld hier. Ik ben Marco Mulder uit Nunspeet, 28 jaar en sinds okt 2009 mn motorrijbewijs. Heb 3 weken geleden een geheel :) zwarte Z750 uit 2008 gekocht (foto's volgen)

Nu heb ik van die endbar spiegels (Shinyo) gekocht alleen krijg ik die bout van de stuurgewichtjes niet los...iemand een idee of moet ik echt even langs een motorzaak?

zitten vast met loctite, of even warmstoken met een fohn of de kop eraf boren (10mm boor)
je hebt waarschijnlijk langere bouten nodig voor de barends dus

enne helemaal zwart *O* ??
FOTO'S....
 
Laatst bewerkt:
Helleu everyone......lees / post al een tijdje mee maar nog nooit voorgesteld hier. Ik ben Marco Mulder uit Nunspeet, 28 jaar en sinds okt 2009 mn motorrijbewijs. Heb 3 weken geleden een geheel :) zwarte Z750 uit 2008 gekocht (foto's volgen)

Nu heb ik van die endbar spiegels (Shinyo) gekocht alleen krijg ik die bout van de stuurgewichtjes niet los...iemand een idee of moet ik echt even langs een motorzaak?

heb je een slagschroevendraaier? Daarmee is het zo los. Of even schoksgewijs kracht zetten met een ratel met kruiskopbitje :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan