Kawasaki z200 spanningsregelaar.

Sjoester

Rookie
5 aug 2020
7
3
Hallo,

Ik hoop dat iemand hier me verder kan helpen.
Ik heb een enkele dagen geleden mijn z200 maar weer eens uit het stof getrokken(na een jaar of 10) waarvan ik wist dat de spanningsregelaar kapot was, dus ik een gebruikte besteld bij een motorsloper. Gisteravond de nieuwe(gebruikte) sr en nieuwe accu gemonteerd maar na een paar minuten begon de nieuwe sr ook te roken. Nu is mijn vraag kan het dat de sr verkeerd is aangesloten of was de nieuwe waarschijnlijk ook al kapot?

Alvast bedankt voor de hulp.
 
+ en - zitten ( zaten ) deze wel goed .

SR is nu stuk denk Ik .
doormeten.
en lees eerst meer over testen en werking spanning regelaar .
Ja, + en - zaten goed aangesloten. Er zit een stekker aan met 2 gele draden die van de spoel afkomen en 1 zwart/gele die aan de massa zit en nog 1 losse wit/rode draad die via het startrelais aan de + van de accu zit, dit klopt ook volgens het schema.
 
Massa van accu naar SR? Dat zal waarschijnlijk de plus moeten zijn..

Zijn de dikke plus kabels ook in orde?
Evt stekkers goed controleren.
Accu is ook in orde?
 
Massa van accu naar SR? Dat zal waarschijnlijk de plus moeten zijn..

Zijn de dikke plus kabels ook in orde?
Evt stekkers goed controleren.
Accu is ook in orde?
De zwart/gele staat in het schema toch echt aan de massa.
Dikke plus kabels en stekkers zijn goed.(gereinigd)
Accu is nieuw
Ik denk dat de sr al overleden was voor ik hem kreeg.
 
Als de SR na het aansluiten is gaan *roken . Is mijn ervaring dat dan deze niet goed is aangesloten .
let dus goed op bij het aansluiten van een nieuwe.
* roken is sowieso ook slecht voor de gezondheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan