Kawasaki Z900RS

neeeee na maanden aant lijntje gehouden te zijn, douane zou staken en allerlij zever dan oorverdovende stilte ,dan maar mijn advokaat erop gezet en na 2 weken geld teruggestort dit pas enkele weken geleden.ik heb nu bij rf-biketech een pre order moet pas betalen als ze leverbaar zijn zou ergens in februari zijn 2de keer goede keer zeker ,
 
leuk verhaal. 2019 had ik een jaar oude Z900RS gekocht. Na 2 maanden had ik het Harley virus te pakken en heb de Kawasaki ingeruild. Heel veel spijt en later een Café versie gekocht, deze ook weer snel ingeruild want de houding kon mij niet bekoren. Nu exact de zelfde motor teruggekocht want de eigenaar van de zaak had hem zelf gehouden. Nou weet ik dat het enige nadeel het aan uit effect was. Iemand de tip voor een tuner in regio noord Holland?
 
Die hoge toeren bij koude start zijn er niet zonder reden. Ikzelf heb er weinig last van, voornamelijk omdat ik niet vertrek vooralleer de motor warm gedraaid is; ongev de 5min tijd om m’n pak aan te doen.. En dan zakt dat toerental vanzelf naar een reguliere 1000. Zulke motor heeft een minimum tijd nodig om de olie te laten circuleren, er totaal koud mee wegrijden kan uiterst schadelijk zijn.
 
Het is algemeen bekend dat het juist slecht is om een motor (lang) stationair te laten "warm draaien". Starten en gewoon rustig weg rijden. That's it.

Wat jij aangeeft ermee te (willen) bereiken, gebeurd niet of in mindere mate t.o.v. er gewoon rustig mee te gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
Die hoge toeren bij koude start zijn er niet zonder reden. Ikzelf heb er weinig last van, voornamelijk omdat ik niet vertrek vooralleer de motor warm gedraaid is; ongev de 5min tijd om m’n pak aan te doen.. En dan zakt dat toerental vanzelf naar een reguliere 1000. Zulke motor heeft een minimum tijd nodig om de olie te laten circuleren, er totaal koud mee wegrijden kan uiterst schadelijk zijn.
Dat kan ook,maar ik kan nog goed met de buren en dat wil ik graag zo houden,zondagmorgen motor met 2500 toeren warm laten lopen zou ik ook niet blij van worden. Met dit weer rustig rijdend duurt het trouwens erg lang voordat de motor op 1000 toeren draait,mij irriteerde het enorm.
 
Als julie de ingebruiksaanbeveling van kawa lezen daar staat toch duidelijk in dat zelfs als de motor warm is om hem enkele minuten te laten draaien zodat de olie zijn werk kan doen ik denk dat zij het wel zullen weten.
 
Ik ben niet zo onder de indruk van het uiterst minimalistische stukje Kawa proza :+ Welke ook nog een leuke "tegenstrijdigheid" bevat op dezelfde pagina.

No offense overigens! Iedereen moet lekker doen wat hij zelf denkt dat het beste is.

Warm rijden neem ik overigens altijd zeer serieus (minimaal 20 km & 20 min voordat ik het gas gelijdelijk aan opbouwend open trek).
 
Ik ben niet zo onder de indruk van het uiterst minimalistische stukje Kawa proza :+ Welke ook nog een leuke "tegenstrijdigheid" bevat op dezelfde pagina.

No offense overigens! Iedereen moet lekker doen wat hij zelf denkt dat het beste is.

Warm rijden neem ik overigens altijd zeer serieus (minimaal 20 km & 20 min voordat ik het gas gelijdelijk aan opbouwend open trek).
Mijn mening ook,starten en rustig wegrijden, zowiezo in Nederland rijd je alleen maar rustig warm als je je redelijk aan de regels houd.
 
Als julie de ingebruiksaanbeveling van kawa lezen daar staat toch duidelijk in dat zelfs als de motor warm is om hem enkele minuten te laten draaien zodat de olie zijn werk kan doen ik denk dat zij het wel zullen weten.
Staat ook in dat banden glad worden als er olie opkomt en dat je beter geen koelvloeistof kunt drinken. Volg je eigen gezonde,indien aanwezig uiteraard,verstand dus.
 
Precies... en anders is er op het WWW ook genoeg goede en betrouwbare info over dit onderwerp te vinden.

Ach ja... gisteren de motor even uit schuur gehaald (banden verdraaien tijdens stalling). Wat is het toch een schoonheid *D

20220114_100547.jpg
 
Ik lees al een tijdje mee hier in dit topic omdat ik nog op zoek was naar een motor voor erbij.
Net de bestelling ondertekend voor de z900rs 50th anniversary.
Nu nog afwachten tot levering (nog geen levertijd gekregen)
 
Fantastisch! Gefeliciteerd :t

Vind "de bruine" nog altijd de mooiste.
Had even gemist dat er van de RS ook een 50th anniversary edition was.
 
Jazeker! met mooi gouden (ohlins) voorvork, ohlins achtervering en gouden wieltjes.

me like

1642540546263.png



en dan heb je ook nog de 50th aniversary, ter gelegenheid van het.... 50 jarig jubileum.
 
Heeft iemand hier ervaring met het verlaagde zadel?

De hoogte van het normale zadel is geen probleem (iets lager misschien wel fijner). Maar vooral de zachtheid en het naar voren schuiven stoort mij.

Daarnaast vind ik de verlaagde versie een veel mooiere lijn hebben :)
 
ik niet, ik heb juist het originele zadel opnieuw laten vullen door Tiger Leathers in den haag. is nog een cm of 2 hoger geworden. en een stuk comfortabeler
 
  • Leuk
Waarderingen: S.D
Geeliciteerd, ik heb er zelf ook een kunnen aanschaffen. Vrijdag mag ik hem ophalen. Het wachten duurt lang...
En en en? *D

Heb 'm gisteren even staan bewonderen bij Vos Oss. Heel mooi die kleurstelling van de SE.

Was iets minder gecharmeerd van de blauwe 2022 uitvoering. Vond 'm een beetje muf.
 
Heb een Z900RS gehad in Candytone Green, maar weer verkocht. Uitstekende motorfiets maar ik kon niet wennen aan het karakter van een 4-cylinder.
Van de nieuwe kleurstellingen (SE, 50th Anniversary en de standaard Candytone Blue) vind ik de SE het mooist, op de voet gevolgd door de Candytone Blue ; de 50th Anniversary doet me niks.
Toch vind ik de Candytone Green nog steeds de mooiste die ze tot hiertoe hebben uitgebracht...
 
Terug
Bovenaan Onderaan