... zou nog kunnen idd... meer gas geven -> hogere cylinderdruk--> bougies meer moeite met ontsteken--> rotter lopen bij meer gas geven.Bij dezelfde motor heb ik nagenoeg dezelfde kuren gehad. Bij mij bleken het verouderde bougiedoppen te zijn. Je kunt altijd even kijken of deze er nog netjes uitzien en nergens scheurtjes oid bevatten.
begin dan maar met dat ongedaan te maken.Ik kan het inderdaad is gaan proberen, dat 25kw is een lipje die ervoor zorgt dat ik half gas hebt deze heb ik momenteel even omhoog gedrukt. Hiervoor (garage) liep hij ook slecht maar kon ik wel gewoon vol gas geven met minder hapering
Misschien verklaard dat ook dat hij met lage toeren op 3 cilinders loopt. Ga ik zeker even nakijkenBij dezelfde motor heb ik nagenoeg dezelfde kuren gehad. Bij mij bleken het verouderde bougiedoppen te zijn. Je kunt altijd even kijken of deze er nog netjes uitzien en nergens scheurtjes oid bevatten.
Ik wil trouwens mijn kleppen laten stellen voor de zekerheid aangezien ik geen onderhouds historie heb. Weet iemand een goed adresje voor het stellen? Met een kleine prijsindicatie.
Okee super! Dan heb ik een paar adressen, misschien volgende maand of die maand erop maar is een afspraak maken. (Anders kan ik geen boodschappen meer doen deze maand)
Ik zou heel graag willen. Maar heb daar totaal geen verstand van en wil voordat ik het erger maak. Het liever door iemand laten doen die er wel verstand van heeft.In plaats van twee maanden droog brood en macaroni met ketchup te eten (ben ook student geweest) kan je ook eens in je nieuw verworven wph (of internet) kijken hoe dit moet. (ik weet niet of je de motor dagelijks nodig bent en of je droog kan sleutelen dit kan behoorlijk schelen)
Mocht dit nu te moeilijk lijken dan is het misschien een eerste stap om de huidige klepspeling te meten.
Dan hoeft er ook bijna niets gedemonteerd te worden. Heb je direct ook een idee of je de klus aandurft.
Mocht het stellen nodig zijn en jij durft het ook wel aan dan kun je wel een carbtune en momentsleutel van mij lenen als je daarvoor naar Zwolle wil rijden (en ik ze zelf niet nodig heb) om na het stellen de boel weer terug te bouwen en de carbs te synchroniseren.
Met graag willen heb je iig de juiste instelling. Je carb probleem heb je toch ook zelf gefixt. Zoals gezegd, meet anders de klepspelibg zelf eerst eens. Kan je vrij weinig aan verknoeien lijkt mij. Mocht dit een stap te ver zijn begin dan eens met je kappen en tank eraf te draaien. Ben je al over de helftIk zou heel graag willen. Maar heb daar totaal geen verstand van en wil voordat ik het erger maak. Het liever door iemand laten doen die er wel verstand van heeft.