Kentekenbewijs

Hkayak

Die hard MF'er
6 aug 2012
279
0
Rotterdam
Hey allemaal,

Ik zit nu in de clinch met mijn verzekering betreffende mijn gestolen motor en ik hoor pas ná 2 weken dat er iets mis is met mijn documenten. Ik heb namelijk geen kentekenbewijs deel 2 meegegeven. Toen ik de motor had gekocht van de vorige eigenaar kreeg ik 2 papieren mee op de ene stond iets over mijzelf waar ik woon etc en hoe mijn motor heet en mijn meldcode. Op dat andere papier stond er iets over kenteken soort voertuig, type, model, framenummer en waar mijn framenummer gevestigd stond (ook nog een paar dingen, maar om het even duidelijk te maken).

Dus ja daar sta ik dan en ik dus als een gek bellen naar het RDW (op aanraden van mijn verzekering) kreeg ik te horen van het RDW dat het niet mogelijk is om een kentekenbewijs aan te vragen, nadat je motorvoertuig gestolen is. Op zich is dat klinkt dat logisch, maar waarom mijn verzekering mij naar het RDW stuurde? :N |(

Mijn vraag is wat kan ik hieraan doen? Want ik heb echt alleen maar 2 papieren meegekregen en meer niet.

En ik wil toch echt het verzekerde bedrag uitgekeerd krijgen om een andere motor te kopen :] *O* -O-
 
bullshit.

Zonder het overschrijvingsbewijs heeft de motor nooit op jouw naam gestaan.

Die moet je gehad hebben anders staat jouw naam niet op de andere kenteken bewijzen.
 
bullshit.

Zonder het overschrijvingsbewijs heeft de motor nooit op jouw naam gestaan.

Die moet je gehad hebben anders staat jouw naam niet op de andere kenteken bewijzen.

Vorige eigenaar wellicht mee geweest naar postkantoor (of waar de motor dan ook overgeschreven is) en na overschrijven het overschrijvingsbewijs weer meegenomen? (al dan niet bewust/per ongeluk).
Klinkt in elk geval raar dit. Het is er in elk geval wel geweest, anders had jouw naam inderdaad niet op het tenaamstellingsbewijs gestaan.
 
Hey dank jullie wel voor jullie antwoorden. Ja helaas ik heb echt 2 papieren meegekregen en alles staat op mijn naam en ik betaal ook wegenbelasting, maar is het niet mogelijk om dit achteraf nog te kunnen krijgen via het RDW?
 
Via Redirecting ... kan je zien welke voertuigen op je naam staan. Moet je wel met je DigiD inloggen.

Mocht je de link niet vertrouwen -> 404 | RDW -> Uw huidige voertuigen bekijken

Er staan nu natuurlijk geen voertuigen geregistreerd op mijn naam. Ik hoorde bij het RDW dat het namelijk niet mogelijk is om een gestolen voertuig op je naam te hebben zij zien het ook niet terug in hun systeem, maar ze zien wel dat het gestolen is.
 
Het verhaal rammelt een beetje. Als je de motor op jouw naam gezet hebt, krijg jij het overschrijvingsbewijs mee. Het persoonsbewijs en het voertuigbewijs had je wel, begrijp ik.

M.i. De twee meest aannemelijke opties:

1) je hebt het overschrijvingsbewijs zoals het hoort ergens veilig opgeborgen. Zoeken is het devies.
2) je hebt destijds het overschrijvingsbewijs niet losgescheurd van de rest van het kentekenbewijs. Dan pist je verzekeringsmaatschappij naast de pot.

Ik zou bovenstaande even duidelijk krijgen en daarna in conclaaf gaan met je verzekeraar. Lijkt me niet bepaald een halszaak, maar ja, als ze een kans zien niet uit te hoeven keren..
 
Het verhaal rammelt een beetje. Als je de motor op jouw naam gezet hebt, krijg jij het overschrijvingsbewijs mee. Het persoonsbewijs en het voertuigbewijs had je wel, begrijp ik.

M.i. De twee meest aannemelijke opties:

1) je hebt het overschrijvingsbewijs zoals het hoort ergens veilig opgeborgen. Zoeken is het devies.
2) je hebt destijds het overschrijvingsbewijs niet losgescheurd van de rest van het kentekenbewijs. Dan pist je verzekeringsmaatschappij naast de pot.

Ik zou bovenstaande even duidelijk krijgen en daarna in conclaaf gaan met je verzekeraar. Lijkt me niet bepaald een halszaak, maar ja, als ze een kans zien niet uit te hoeven keren..

De eerste zal het niet zijn, want ik en mijn neef wie met mij meekwam herinnert zich ook alleen maar twee papieren. Ik had de papieren al ingescand zal ik ze even uploaden zodat men er ook naar kan kijken? Één van die papieren wat op A4-formaat was wel bijna gescheurd. En ja dat de verzekeringsmaatschappijen niet willen uitkeren is meer dan duidelijk ik werd ook niet echt behulpzaam behandeld aan de telefoon het leek meer op afsnauwen.

Edit: http://imgur.com/YornHlG Vanaf links naar rechts: Kentekenbewijzen (echt alleen maar die twee) in het midden schadeformulieren/formulier diefstal en daaronder mijn aangifte bij de politie, rechts een aankoopnota van mijn slot en de sleutels. Ik had nog één slot meegekregen met de motor wat weer op zijn beurt maar één sleutel had. Achteraf bleek dit dus niet zo verstandig, maar de verkoper kon niets meer terugvinden.

Edit2: Deel 1 = 1A Deel 2 = 1B en Idem dito Wat ik dan niet begrijp is ik heb dus Deel 1A/B opgestuurd en blijkbaar is dat echt alles wat je nodig hebt. Mocht dit het geval zijn hoe is het dan mogelijk dat mijn verzekering hiermee aan het knoeien is? Of lees ik het verkeerd?

Edit3: Bij de eerste link onder "Combinaties" lijkt het wel alsof de tweede van toepassing is op mij, want ik weet 100% zeker weten dat ik alleen maar twee papieren heb meegekregen.
 
Laatst bewerkt:
De eerste zal het niet zijn, want ik en mijn neef wie met mij meekwam herinnert zich ook alleen maar twee papieren. Ik had de papieren al ingescand zal ik ze even uploaden zodat men er ook naar kan kijken? Één van die papieren wat op A4-formaat was wel bijna gescheurd. En ja dat de verzekeringsmaatschappijen niet willen uitkeren is meer dan duidelijk ik werd ook niet echt behulpzaam behandeld aan de telefoon het leek meer op afsnauwen.

Edit: http://imgur.com/YornHlG Vanaf links naar rechts: Kentekenbewijzen (echt alleen maar die twee) in het midden schadeformulieren/formulier diefstal en daaronder mijn aangifte bij de politie, rechts een aankoopnota van mijn slot en de sleutels. Ik had nog één slot meegekregen met de motor wat weer op zijn beurt maar één sleutel had. Achteraf bleek dit dus niet zo verstandig, maar de verkoper kon niets meer terugvinden.

Edit2: Deel 1 = 1A Deel 2 = 1B en Idem dito Wat ik dan niet begrijp is ik heb dus Deel 1A/B opgestuurd en blijkbaar is dat echt alles wat je nodig hebt. Mocht dit het geval zijn hoe is het dan mogelijk dat mijn verzekering hiermee aan het knoeien is? Of lees ik het verkeerd?

Edit3: Bij de eerste link onder "Combinaties" lijkt het wel alsof de tweede van toepassing is op mij, want ik weet 100% zeker weten dat ik alleen maar twee papieren heb meegekregen.

Dat zijn toch alle papieren :?
Tenamstellingsbewijs, linksboven
Overschrijvingsbewijs op de achtergrond.
Samen met het reguliere kentekenbewijs.

Drie verschillende delen.

Hoe kom jij bij twee papieren, terwijl er drie op de foto staan?
 
Lekker zuinig op je kentekenbewijs ook...............

Maar ik zie inderdaad ook 3 delen, dus wat is je probleem eigenlijk?
 
Op een overschrijvingsbewijs, deel 3 voor oudere motoren zoals deze van rond 1992, had je net als nu geen adres op dat deel staan. Dus wat is dat document aan de linkerkant met dat adres er op? En dan bedoel ik niet dat groene verfrommelde deel.
 
Laatst bewerkt:
Er staan nu natuurlijk geen voertuigen geregistreerd op mijn naam. Ik hoorde bij het RDW dat het namelijk niet mogelijk is om een gestolen voertuig op je naam te hebben zij zien het ook niet terug in hun systeem, maar ze zien wel dat het gestolen is.

Hoezo niet? Na aankoop van de motor heb je dit toch op jouw naam laten zetten? En begrijp uit je verhaal dat daarna je motor gestolen is. Wat is eigenlijk het kenteken van de motor?
 
Er stond wel degelijk een naam op een deel 3.

956_001.jpg
 
Op een overschrijvingsbewijs, deel 3 voor oudere motoren zoals deze van rond 1992, had je net als nu geen adres op dat deel staan. Dus wat is dat document aan de linkerkant met dat adres er op? En dan bedoel ik niet dat groene verfrommelde deel.
Dat is dan waarschijnlijk kentekenbewijs deel 2
Er staan nu natuurlijk geen voertuigen geregistreerd op mijn naam. Ik hoorde bij het RDW dat het namelijk niet mogelijk is om een gestolen voertuig op je naam te hebben zij zien het ook niet terug in hun systeem, maar ze zien wel dat het gestolen is.

Hoezo niet? Na aankoop van de motor heb je dit toch op jouw naam laten zetten? En begrijp uit je verhaal dat daarna je motor gestolen is. Wat is eigenlijk het kenteken van de motor?
MP-79-YL
Lekker zuinig op je kentekenbewijs ook...............

Maar ik zie inderdaad ook 3 delen, dus wat is je probleem eigenlijk?
Ik heb geen probleem mijn verzekeringsmaatschappij maakt er een probleem van.
Dat zijn toch alle papieren :?
Tenamstellingsbewijs, linksboven
Overschrijvingsbewijs op de achtergrond.
Samen met het reguliere kentekenbewijs.

Drie verschillende delen.

Hoe kom jij bij twee papieren, terwijl er drie op de foto staan?

Ik zag het als twee papieren en mijn verzekering gaf dat ook aan dat vind ik dus vreemd.

Edit: Ik werd gebeld door mijn verzekering en het is nu opeens wel goed, dus ik denk dat Karl gewoon gelijk had.
 
Laatst bewerkt:
ok, slotje dan maar :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vals alarm. Blijkbaar heb ik geen deel 2 opgestuurd, maar ik wat ik niet begrijp is hoe ik geen deel 2 kan hebben als dat al mijn papieren zijn. Hier zijn de twee kentekenbewijzen die ik heb opgestuurd: Kentekenbewijs

En blijkbaar is het niet mogelijk om van een gesloopte/gestolen voertuig kentekenbewijzen achteraf aan te vragen bij het RDW, maar dit lijkt mij toch ook echt flauwekul aangezien ik de eigenaar ben en eigenlijk nog steeds.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt drie delen van het kentekenbewijs.

Deel 1A (gegevens eigenaar)
Deel 1B (gegevens voertuig)
Deel 2 (eigendomsbewijs)
 
Je hebt drie delen van het kentekenbewijs.

Deel 1A (gegevens eigenaar)
Deel 1B (gegevens voertuig)
Deel 2 (eigendomsbewijs)

Blijkbaar heb ik alleen deel 1A/B en geen deel 2. Maar een paar posts terug zeiden een paar mensen dat zij het wel konden zien. Morgen ga ik het RDW bellen, maar weet iemand of het mogelijk is om alsnog een kentekenbewijs aan te vragen nadat je voertuig gestolen is?
 
Vals alarm. Blijkbaar heb ik geen deel 2 opgestuurd, maar ik wat ik niet begrijp is hoe ik geen deel 2 kan hebben als dat al mijn papieren zijn. Hier zijn de twee kentekenbewijzen die ik heb opgestuurd: Kentekenbewijs

En blijkbaar is het niet mogelijk om van een gesloopte/gestolen voertuig kentekenbewijzen achteraf aan te vragen bij het RDW, maar dit lijkt mij toch ook echt flauwekul aangezien ik de eigenaar ben en eigenlijk nog steeds.
zo ziet een deel 2 er uit

1998-2004-deel2.png

hier allemaal (voor auto, dus met apk blaadje)

kentekendelen2.jpg
 
Blijkbaar heb ik alleen deel 1A/B en geen deel 2. Maar een paar posts terug zeiden een paar mensen dat zij het wel konden zien. Morgen ga ik het RDW bellen, maar weet iemand of het mogelijk is om alsnog een kentekenbewijs aan te vragen nadat je voertuig gestolen is?

Wat is dat opgefrommelde groene ding dat voor een deel zichtbaar is, links?

YornHlG.jpg
 
Je hebt drie delen van het kentekenbewijs.

Deel 1A (gegevens eigenaar)
Deel 1B (gegevens voertuig)
Deel 2 (eigendomsbewijs)

Het kentekenbewijs tot 1 juni 2004
Deel I, het deel met de voertuiggegevens
Deel II, het deel met de tenaamstellingsgegevens
Overschrijvingsbewijs (vóór 01-01-2005 Kopie Deel III genoemd), het deel dat nodig is bij overschrijving van het kentekenbewijs en dat u thuis moet bewaren.
Het kentekenbewijs per 1 juni 2004
Het nieuwe bewijs bestaat per 1 juni nog maar uit de volgende twee delen:

Deel I
Deel IA – Voertuigbewijs
Deel IB – Tenaamstellingsbewijs
Dit nieuwe deel bestaat dus uit meerdere pagina's, maar deze vormen uitsluitend tezamen het nieuwe volledige Deel I.

Deel II
Dit is het overschrijvingsbewijs. Dit deel is nodig bij overschrijving van het kentekenbewijs en moet u thuis bewaren. U moet zowel het Voertuigbewijs (Deel I of Deel IA) als het Tenaamstellingsbewijs (Deel II of Deel IB) bij u hebben als u met het voertuig gebruik maakt van de openbare weg. De politie kan er om vragen.

Combinaties
Bij overschrijving van een voertuig op naam van een nieuwe eigenaar wordt alleen een nieuw Tenaamstellingsbewijs (Deel IB) afgegeven. De volgende combinaties van kentekenbewijzen zijn dan mogelijk:

Deel I met een Kopie Deel III van vóór 1 juni 2004 met een nieuw Tenaamstellingsbewijs (Deel IB)
Deel I met een Overschrijvingsbewijs van vóór 1 juni 2004 met een nieuw Tenaamstellingsbewijs (Deel IB)
De delen die u bij moet hebben als u gebruikt maakt met het voertuig op de openbare weg zijn:

Het Voertuigbewijs (Deel 1A of 1)
Het Tenaamstellingsbewijs (Deel 1B of Deel II)

gejat van DIKS
 
Terug
Bovenaan Onderaan