Ketting CB1000R

zwabberman

Rookie
22 dec 2005
8
0
Doetinchem
ik ben op zoek naar een gekleurde ketting (witte schakels) en naar de gegevens om deze af te stellen.

dus hoe,wat,waar

en nee heb helaas geen instructieboekje ;-(

alvast bedankt.

Gr. Richard
 
Laatst bewerkt:
ik ben op zoek naar een gekleurde ketting (witte schakels) en naar de gegevens om deze af te stellen.

dus hoe,wat,waar

en nee heb helaas geen instructieboekje ;-(

alvast bedankt.

Gr. Richard
Via internet kun je zoeken. google.nl

En als je zelf iets wilt gaan afstellen, snor dan een handboek op.
Daarin staat precies hoe je een ketting moet stellen.
 
dat is wel een apart ding

799-16033.jpg


is die ook niet met cardan uitgebracht ? want dan bedoel je de nokkenasketting toch ?

waarom zou die wit moeten zijn ?

vraag is voor TS he ... *D
 
Jij hebt wel veel instructie nodig.
Bij jouw wel.
jij maakt vaak grappen waarvan het niet duidelijk is dat het een grap is.
Ik vind het vrij riskant als deze tips voor serieus bedoeld worden aangezien.
Meestal moet je om een grap lachen.
Ik dacht tenminste dat dat de definitie van een grap was.
Maar het is me nog steeds niet duidelijk of en het grap was en zo ja, leg de grap ervan eens uit.
 
Bij jouw wel.
jij maakt vaak grappen waarvan het niet duidelijk is dat het een grap is.
Ik vind het vrij riskant als deze tips voor serieus bedoeld worden aangezien.
Meestal moet je om een grap lachen.
Ik dacht tenminste dat dat de definitie van een grap was.
Maar het is me nog steeds niet duidelijk of en het grap was en zo ja, leg de grap ervan eens uit.
Bedenk zelf eens wat leuks. Voorwaarden: het moet on-topic en informatief zijn.
 
Vertel jij dan eens wat de kettingspeling moet zijn.
Als het fout is hoor je het wel.
Waarom geef je geen antwoorden om mijn vragen?
De kettingspeling moet net voelbaar zijn op het punt dat de ketting op zijn strakst ligt.
Dit is wanneer de motor zo ver ingeveerd is dat de uitgaande as de swingarm-as en de achterwiel-as in lijn staan, hierbij rekening houdend met eventueel onrondheid van de kettingwielen en/ of verschil in lengte van de schakels.
je zoekt dus eerst het strakste punt op en stelt dan de ketting zo dat deze net iets speling heeft als de assen in lijn staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
MF is internet.
Iemand met dezelfde motor kan gemakkelijk een passend antwoord geven. (of niet natuurlijk).
Nee.

Hij zoekt een specifieke kleur, die bijna niet voorkomt.

En gezien de vele reacties hier, zijn er weinig mensen die de moeite nemen om een goede handleiding te lezen waarin staat hoe wel een ketting juist op spanning gezet wordt.

Daarnaast wordt er veel te veel off topic ge-ouwehoerd, in wat een technische vragen en antwoorden rubriek moet zijn.

Aan iedereen: houdt het een beetje binnen de perken aub. Het gaat echt ten koste van het nut.
 
Waarom geef je geen antwoorden om mijn vragen?
De kettingspeling moet net voelbaar zijn op het punt dat de ketting op zijn strakst ligt.
Dit is wanneer de motor zo ver ingeveerd is dat de uitgaande as de swingarm-as en de achterwiel-as in lijn staan, hierbij rekening houdend met eventueel onrondheid van de kettingwielen en/ of verschil in lengte van de schakels.
je zoekt dus eerst het strakste punt op en stelt dan de ketting zo dat deze net iets speling heeft als de assen in lijn staan.
Dat klopt inderdaad, maar heb je ooit gezien dat iemand dit deed?
En hoe wilde je dat doen?
 
Vertel jij dan eens wat de kettingspeling moet zijn.
Als het fout is hoor je het wel.

Ik kan er niks aan doen, maar ik moet VdV gelijk geven. Een te strakke ketting kan de lagering/oliekeerring van je uitgaande as naar de eeuwige jachtvelden helpen. Dat is een dure reparatie en daar zit niemand op te wachten. Iemand die moet vragen naar de afstelling van de ketting weet dat mogelijk niet, dan kan zo'n advies als dat van jou slecht uitpakken.
 
Dat klopt inderdaad, maar heb je ooit gezien dat iemand dit deed?
En hoe wilde je dat doen?
Ik heb het altijd zo gedaan of gecontroleerd.
Je stelt eerst de kettingspeling af volgens de handleiding en dan controleer je of het klopt.
Je gaat over je motor heen hangen aan de achterkant van de buddy en dan pak je de achterbrug vast en trekt hem naar je toe terwijl je met je gewicht de motor in de veren drukt.
Dit doe je tot het punt waar de ketting op zijn strakst ligt.
Daarna stel je zonodig je speling bij.
 
Ik kan er niks aan doen, maar ik moet VdV gelijk geven. Een te strakke ketting kan de lagering/oliekeerring van je uitgaande as naar de eeuwige jachtvelden helpen. Dat is een dure reparatie en daar zit niemand op te wachten. Iemand die moet vragen naar de afstelling van de ketting weet dat mogelijk niet, dan kan zo'n advies als dat van jou slecht uitpakken.
Dat bedoel ik :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan