Volgende keer op tijd smeren (roest! dat hoort niet op een ketting) en niet schoonmaken.
Ben ik ook van plan om dat ding voortaan op tijd in te vetten ja
Maar heb m'n motor eigenlijk pas net een paar weken. En heb de ketting ook wel vaker in proberen te vetten met zo'n spuitbusje. Maar dat werkt volgens mij niet echt, of ik gebruikte gewoon t verkeerde busje kettingvet.
Blijft niet zitten en binnen de korste keren had ik de hele zijkant bruin van de roest.
Dus dacht van schoonmaken en opnieuw invetten, maar dan eens proberen met een potje kettingvet.
Mja, hoop nu alleen niet dat die diesel echt schadelijk zal zijn.
Ik heb ook al veel posts omtrend kettingen en onderhoud ervan hier gelezen, nu vraag ik me af of gewone motorblok olie geen kwaad kan voor je ketting?
De ketting van mijn kwaakje zit namenlijk al een redelijk eindje in een (gesloten) fles blokolie... (niet als reinigend bedoeld, enkel als beschermende werking)
waarom zou je de zijkant vet houden?? het gaat om de draaiende delen die vet moeten zijn.Heb ik hier meer over gelezen ja!
Eens kijken of ik dat hier in de buurt ergens kan krijgen. Zo'n witte ketting van zo'n busje vind ik trouwens ook niet zo charmant uitzien.
Met zo'n potje is t denk ik makkelijker om de zijkant netjes vet te houden
waarom zou je de zijkant vet houden?? het gaat om de draaiende delen die vet moeten zijn.
Ketting mag overigens niet ouder dan 12000 km zijn.
Als je wilt beginnen met het gebruik van Dry Lube mag de ketting niet ouder zijn dan 12000 km.En wat doe je daarna met je ketting???
En het is zelfs 10000 km i.p.v. 12000 kmKetting moet volledig vetvrij zijn voor drylube vanwege de was basis:
http://cgi.ebay.nl/Profi-Motorcycle...0666960QQihZ006QQcategoryZ36796QQcmdZViewItem
Dat kan ik je pas vertellen als mijn ketting af isen hoe lang gaat ie dan mee?