ketting spannen VFR750

boeieh

MF'er
7 okt 2007
128
0
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand mij hier kon vertellen hoe ik de ketting van een Honda VFR750 kan spannen. Ik had al gezocht, maar kon niets vinden. Kan er iemand mij dit uitleggen.

20020201_Rouge_RC30achterbrug.jpg


Alvast hartelijk dank
 
tis geen Kawa! ;)

en is een speciale sleutel voor.
Eerst de bout (17) losdraaien aan de anchterkant en dan de sleutel idd tussen remschijf en tandwiel zetten en spannen.
post-1517-1184097166.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar ik ben geen VFR rijder maar een Yamaha rijder die een VFR brug erin heeft ;)
In ieder geval bedankt voor de hulp. De ketting zit nu goed. Heb het met een klein stukje ijzer gedaan en een hamertje, ging perfect.
 
Laatst bewerkt:
Bij een VFR800 is het 74 Nm (nr 1.) Nummer 4 weet ik zo uit m'n hoofd niet. Ik dacht 210 Nm , maar weet dit niet zeker. Misschien zoek ik het boek zo wel even.

Dit is dus beide voor een VFR800Fi

Ja ik wil het natuurlijk ook wel zelf opzoeken maar ik vind online geen WPHB. Het is een achterbrug van een 750, maar ik neem aan dat de verschillen niet echt zo groot zullen zijn dat ik de bout kapot maakt ;)
Alvast bedankt.
 
Dat klopt, dat heb ik ook op die manier gedaan. Maar de rem die er nu op zit remde continue. Ik heb die daarom vervangen door een andere. Om de rem te vervangen moet ik nummer vier wel losmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan