Dat wil ik jou zien doen bij zo,n tandwieldrager,dat gaat je echt niet lukken met die opstaande rand
De overige lagers in het achterwiel (links, midden, rechts) voelen nog geheel gladjes en gangbaar. Seals zien er nog goed uit. Ik vermoed dat de ketting te strak gespannen was en de kettingdragerlager gewoon finaal gesloopt heeft. Ga nu de vooras eens loshalen en de lagers rustig rond draaien. Mocht ik daar nog een stroeve lager tegenkomen kan ik alles in 1x bestellen op Wemoto.
Ik heb geen honderden lagers vervangen, maar als ik een lager verving deed ik het op die manier (of natuurlijk met het hele lager, als dat nog in elkaar zat). Ben te zuinig op mijn doppen denk ik..Niet dop 41??? of 32 weetikveel
Ik heb nog nooit een wiellager hoeven vervangen in meer dan 600.000 kilometer.
Genoeg om geen kapotte lagers te krijgen...Over hoeveel verschillende fietsen hebben we het dan…...
Ik heb iemand tegen gekomen die 240k kilometers deed met een distributieriem...Ik heb nog nooit een wiellager hoeven vervangen in meer dan 600.000 kilometer.
En wie had er gelijk?Ik hem iemand tegen gekomen die 240k kilometers deed met een distributieriem...
Ook vulde hij de olie altijd bij ipv te vervangen. (Enkel de eerste 2 onderhouden heeft hij correct uitgevoerd omdat de auto nog in garantie was).
Dus de "olie" was al bijna 200k km oud...
Hij vroeg ook ooit eens waarom ik een groot onderhoud liet uitvoeren op mijn wagen. (Deed hij niet)
Ik had laatst een stalen pijp van een meter nodig op mijn wringijzer om mijn kettingwiel los te krijgen, en ik weeg 100 kilo...
Dat is dus 1000 Nm
Ik weeg ook geen 100 kgNee dat 980 NmHet is maar 2% maar toch.....
Alleen als je je voortandwiel omdraait.We zijn nu op pagina 4, en nog niemand heeft genoemd dat het om een kettingwiel gaat i.p.v. een tandwiel?
MF gaat echt hard achteruit...... Bekijk bijlage 1379841
Dat doe je expres..... voorkettingwiel!Alleen als je je voortandwiel omdraait.
Of je draait de ketting een halve slag.Alleen als je je voortandwiel omdraait.
Binnestebuiten?Of je draait de ketting een halve slag.
Een achtje.Binnestebuiten?
ik ga met stukke lagers naar de lokale lager/keeringenboer en bieden me doorgaans gesloten exemplaten aan voor een fractie van de prijs van merkdealermotorzaakdinges..Wel gewoon SKF of NSK.. Of ga anders eens buurten bij eem mechanisatiebedrijf.Met die gegevens kom ik o.a. 63/22/C3 SKF tegen. Die lager is ook open en moet dus ook gesmeerd worden. Bestaat deze lager wil in onderhoudsvriendelijkere variant?
Sorry voor al de vragen jongens, nog nooit met lagers lopen emmeren.
Een lager dat niet bestaat heb jij ook nog nietAlleen bestaan sommige lagers niet